سوالی دارید ؟ تماس بگیرید

071-36340539

امکانات جدید دوربین‌های شیائومی در MIUI

در دنیای اندروید بررسی کد های یک نرم افزار می تواند خبر هایی از امکانات آن در نسخه های جدید بدهد.

نویسندگان وبسایت XDA ‌اخیرا به بررسی کد های نرم افزار MIUI Camera یا همان نرم افزار دوربین اختصاصی شیائومی پرداخته که در کد های این نرم افزار قابلیت ها، منو ها و گزینه های بسیار زیادی دیده می شود که در گوشی های دیگر شیائومی تا به حال وجود نداشته است.

در این مطلب نویسنده مورد نظر دو نرم افزار دوربین از آخرین نسخه رام آزمایشی چین گوشی Mi Mix 3 با اولین آن مقایسه شده اند که در نسخه آخر آن کد های جدیدی نسبت به اولین نسخه مشاهده می شود که می توان این کد ها را مربوط به گوشی های بعدی شیائومی نسبت داد که در ادامه یکی یکی به بررسی این کد های می پردازیم.

♦️ قابلیت واترمارک دلخواه:

این قابلیت همانند گوشی Mix 3 می باشد که شما می توانید در قسمتی که زیر عکس های شما عبارت Shot On درج می شود نام خود را نیز اضافه کنید.

Xiaomi Customize Watermark 1024x732

♦️ قابلیت Ultra Pixel:

این قابلیت احتمال می رود تا عملکردی مشابه با Pixel Binning داشته باشد که این الگوریتم می تواند با ترکیب چندین پیکسل باعث ساخت یک پیکسل بسیار بزرگ با سایزی 4 برابر حالت عادی شود که منجر به نورگیری بیشتر توسط دوربین می شود، این قابلیت احتمال بسیار زیاد مربوط به گوشی جدید شیائومی با دوربین 48 مگاپیکسلی است که باعث می شود تا نورگیری دوربین این گوشی بسیار بهتر شود و جزئیات بسیار زیادی از تصویر را ثبت کند.

همچنین طبق اطلاعات منتشر شده، شیائومی دو گوشی متفاوت با سنسور دوربین 48 مگاپیکسلی را در دست ساخت قرار داده که یکی از آنها از سنسور اثر انگشت زیر صفحه نمایش بهره می برد.

♦️ قابلیت عکاسی فوق عریض یا Ultra Wide:

قابلیت فوق همانطور که از اسمش معلوم است نیاز به یک سنسور جهت ثبت تصاویر عریض دارد که به احتمال زیاد مختص به یک گوشی می باشد که دارای دوربین سه گانه است.

♦️قابلیت تغییر اندازه دیافراگم دوربین:ش

یائومی بزودی قابلیت تغییر میزان تاری در حالت Portrait را به نرم افزار دوربین خود اضافه خواهد کرد، توجه کنید که قابلیت فوق به طور سخت افزاری در گوشی های هوشمند وجود ندارد و این تغییر صرفا به صورت نرم افزاری انجام می شود.

Xiaomi Adjust Bokeh 492x1024

♦️قابلیت Dynamic Shot و Live Shot:ه

نوز اطلاعات خاصی از این قابلیت در دسترس نمی باشد اما احتمال می رود تا عملکردی مشابه قابلیت Motion در ‌Google Camera را داشته باشد به این شکل که قبل از ثبت یک تصویر، گوشی شروع به ثبت یک فیلم کوتاه می کند و اتفاقات قبل از گرفتن یک عکس را نیز ثبت می کند.

♦️ قابلیت Live Music:

این قابلیت به کمک همکاری شرکت شیائومی با شرکت TikTok به وجود امده که به کاربر این امکان را می دهد تا با نرم افزار دوربین شیائومی به ساخت دابسمش بپردازد یا بر روی ویدیو های خود آهنگ دلخواه خود را پخش کند، این قابلیت به عنوان جایگزینی برای Short Video در نرم افزار دوربین شیائومی در نظر گرفته خواهد شد.
قابلیت فوق به احتمال بسیار زیاد، پنجشنبه همین هفته در مراسم رونمایی گوشی جدید شیائومی دیده خواهد شد.

♦️ افکت های جدید پرتره:

عملکرد این قابلیت احتمالا مشابه Studio Photography در گوشی Mi 8 شیائومی باشد که علاوه بر تار کردن محیط پشت سوژه می تواند افکت های زیادی همانند یک آتلیه عکاسی را به عکس شما اضافه کند که به کمک آن می‌توان عکس های هنری بسیاری زیبایی را ثبت کرد؛ این افکت ها Tea, Lilt, Sepia, Dusk نام دارند.

photo 2019 01 07 20 14 57

 

♦️ چندین افکت جدید برای حالت فیلمبرداری:

چندین افکت جدید نیز به حالت فیلمبرداری نیز اضافه خواهند شد که Orchid, Xpro, Black and White, Pale, Bauhinia, Mousse, Sky blue, Sepia نام دارند.

♦️ قابلیت Beauty Mode برای دیگر اعضای بدن:

شیائومی چند هفته پیش با شرکت Meitu درجهت بهبود تصاویر سلفی گوشی های خود همکاری خود را شروع کرده بود.
قابلیت فوق که در نرم افزار Meitu مشاهده می شود می تواند تا به کمک ویرایش های نرم افزاری شما را لاغر تر یا چاق تر نشان دهد که البته از دقت بسیار بالایی برخوردار است.

کد های دوربین MIUI شیائومی قبل تر نیز به پیش‌بینی قابلیت Night Mode و اسلوموشن 960 فریم بر ثانیه ای کمک کرده بودا

ما قابلیت های فوق را نمیتوان برای همه ی دستگاه های شیائومی در نظر داشت، زیرا برخی از این قابلیت ها نیازمند سخت افزار کافی می باشند اما انتظار بر این است که شیائومی برنامه هایی برای بهبود امکانات نرم افزار دوربین خود در نظر دارد و بزودی می توان طی بروزرسانی های آینده برخی از این قابلیت های جالب را در گوشی های قدیمی شیائومی نیز مشاهده کردند.

پست قبلی

رونمایی شیائومی از 4 محصول جدید:لباسشویی هوشمند،دستگیره در هوشمند،پروژکتور و دستگاه رفع چین و چروک زیر چشم

پست بعدی

9 گوشی جدید شیائومی که در سال 2019 رونمایی خواهند شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از جدیدترین تخفیف ها و محصولات با خبر شوید:

سبد خرید
ورود

هنوز حسابی ندارید؟

یک حساب کاربری ایجاد کنید

دلیل بازگشت وجه