سوالی دارید ؟ تماس بگیرید

071-36340539

فعال شدن اتصال 4.5G برای گوشی های شیائومی در برخی از شهر های ایران

درصورتی که از گوشی های شیائومی استفاده می کنید، احتمالا بدانید که گوشی های شیائومی در کشور ایران توانایی اتصال به شبکه 4.5G یا همان +4G را ندارند.

شبکه های رادیویی تلفن همراه متشکل از چندین باند می باشد که معمولا باند های 1 تا 40 برای گوشی های هوشمند امروزی دردسترس می باشد که هرکدام فرکانس های متفاوتی دارند، اما باند های شبکه های 4G، 3G و 2G تمامی این باند ها را شامل نمی شوند و فقط برخی از باند ها به کار شرکت های مخابراتی می آید.

یکی از علل پشتیبانی نشدن 4.5G در کشور ایران توسط گوشی های شیائومی، خود شرکت شیائومی می باشد که تمامی باند های 4G را در گوشی های خود، به منظور کاهش هزینه ها، بازگشایی نمی کند.

این شرکت تنها باند هایی را بازگشایی می کند که شرکت های مخابراتی از آن ها استفاده می کنند و درصورتی که اپراتور مورد نظر از دکل ها و فرکانس های استاندارد استفاده کند، گوشی های شیائومی می توانند از طریق همان اپراتور به شبکه +4G متصل شوند.

اما اپراتور های ایرانی به دلیل برخی محدودیت های مخابراتی، قادر به ارائه خدمات کاملا استاندارد نیستند و به همین دلیل گوشی های شیائومی در کشور ایران قادر به اتصال شبکه 4.5G نیستند در حالی که همین گوشی ها در بسیاری از کشور های دیگر اروپایی به خوبی به این شبکه متصل می شوند.

45 g ihale

چندین روز پیش، چندین کاربر در نقاط مختلف ایران، گزارش داده اند که شبکه +4G اپراتور ایرانسل، توسط گوشی های شیائومی آنها قابل دریافت شده است و پس از چندین روز نیز به شمار این شهر ها روز به روز افزوده شد به طوری که تا به الان در شهر های مشهد، اصفهان، تهران، شیراز، اهواز، همدان و بسیاری دیگر از مراکز استان ها امکان اتصال گوشی های شیائومی به شبکه 4.5G فعال شده است و برخی از این کاربران توانسته اند تا به سرعت 11.2 مگابایت بر ثانیه (89 مگابیت بر ثانیه) دست پیدا کنند که بسیار راضی کننده و کاملا مطابق با استاندارد های جهانی می باشد.

 

پس از بررسی های بیشتر مشخص شد که تمامی نقاط شهر های ذکر شده این امکان را ندارند اما ظاهرا شرکت ایرانسل در حال بروزرسانی دکل های خود به صورت مرحله ای می باشد و احتمالا می توان تا چندین هفته یا ماه آینده در تمامی شهر های ایران از شبکه 4.5G در گوشی های شیائومی استفاده کرد.

 

 

همانطور که در تصویر زیر میبینید شیائومی برای اتصال به شبکه 4.5G از تجمیع دو باند 7 استفاده کرده است، در حالی که قبل تر دستیابی به این شبکه، اغلب با تجمیع باند های 3 و 7 اتفاق می افتاد و حالتی به شکل زیر، یعنی تجمیع دو باند 7 قبل تر از این بروزرسانی دکل ها وجود نداشته است.

photo 2019 03 30 16 19 15

گوشی های شیائومی قادر به متصل شدن به تمامی باند های مخابراتی مورد نیاز به صورت تکی هستند و هیچ مشکلی در آنتن دهی برای آن ها در کشور ایران وجود ندارد و درصورتی که منطقه شما پوشش مناسب داشته باشد، گوشی های شیائومی می توانند تا به سرعت هایی نزدیک به 15 مگابایت بر ثانیه (120 مگابیت بر ثانیه) نیز دست پیدا کنند؛ شرکت شیائومی فقط در تجمیع باند های مخابراتی و دستیابی به شبکه 4.5G در ایران دچار محدودیت هایی است.

photo 2019 03 30 16 19 13

با این حال این خبر می توانند برای طرفداران شیائومی، خبر خوشحال کننده ای باشد چرا که این مشکل در اتصال به شبکه +4G ممکن بود تا حدی در سرعت دریافتی گوشی کاربر، تاثیری هرچند کم بگذارد که اختلاف زیادی در آن با اتصال عادی 4G مشاهده نمی شد و قابل چشم پوشی بود؛ تمام گوشی هایی که از اتصال Cat 6 به بالا پشتیبانی می کنند قابلیت اتصال به شبکه 4.5G را دارند که شامل تمامی گوشی های تولیدی شیائومی در سال 2019، 2018 و بسیاری دیگر از گوشی های این شرکت می شود.

پست قبلی

بسیاری از مشخصات کلیدی گوشی های Mi 9X و Mi A3 فاش شد

پست بعدی

20 محصول جدیدی که شیائومی امروز رونمایی کرد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از جدیدترین تخفیف ها و محصولات با خبر شوید:

سبد خرید
ورود

هنوز حسابی ندارید؟

یک حساب کاربری ایجاد کنید

دلیل بازگشت وجه