سوالی دارید ؟ تماس بگیرید

071-36340539

چند قابلیت جدیدی که قرار است تا چند ماه آینده از طریق بروزرسانی ها، به گوشی های شیائومی اضافه شود

شیائومی از آن دسته سازنده هایی هست که بروزرسانی های گوشی های ساخت خود را فراموش نمی‌کند و فقط به آپدیت های بدرد نخور و خشک و خالی بسنده نمی کند، بلکه همیشه سعی دارد تا به گوشی های خود چه قدیمی و چه جدید، امکانات بروز دنیا را اضافه کند.

طی چند هفته گذشته شیائومی، قابلیت های جالب و مهمی برای گوشی های جدید خود در آپدیت های آزمایشی منتشر کرد که در ادامه به بررسی و معرفی آنها می پردازیم.

قابلیت Sky :
چندین هفته پیش ویدیویی از قابلیت Sky در شبکه اجتماعی ویبو منتشر شد و شخص منتشر کننده عنوان می کرد که این بروزرسانی مخصوص MIUI 11 خواهد بود و تا چندین ماه دیگر به گوشی های شیائومی اضافه نخواهد شد.

اما با انتشار بروزرسانی هفتگی 9.5.30، این قابلیت به برخی از گوشی های شیائومی مثل Mi 6 و Mi 9 SE با همان رابط کاربری MiUi 10 اضافه شد، اما این قابلیت چیست و چه کاربردی دارد؟

قابلیت Sky پس از دریافت بروزرسانی مربوطه به نرم افزار گالری و به بخش Edit در منوی Filters به گوشی شما اضافه می شود و به شما این امکان را می دهد تا رنگ آسمان و تا حدودی جهت آفتاب و زمان طول روز را در تصاویر خود به کمک آن تغییر دهید. به عنوان مثال شما می توانید آسمان عکس خود را ابری یا همانند زمان غروب آفتاب تا حدودی قرمز کنید و گالری شیائومی این قابلیت را به طرز بسیار جالب و حرفه ای انجام می دهد، این قابلیت حتی برای تصاویری که آسمان در آنها اُور اکسپوژر (Over Exposure) یا بیش از حد پرنور شده است، به کار می آید و می تواند آسمانی که در تصویر شما کاملا از بین رفته است را به طور کامل بازسازی کند.

IMG 20190607 201139 662 IMG 20190607 201159

تا به الان مشخص نیست که این قابلیت دقیقا برای چه گوشی هایی منتشر شده است و چه زمانی به صورت پایدار برای همه کاربران منتشر می شود اما حداکثر تا 1 الی 2 ماه آینده می توانید این فیلتر های جدید را در گوشی خود تجربه کنید.

تغییر ساعت لاک اسکرین:
شیائومی در آخرین بروزرسانی های آزمایشی خود، این قابلیت را اضافه کرده است تا کاربران بتوانند برای صفحه قفل خود، 3 حالت ساعت مختلف انتخاب کنند، که البته همچنان مقداری محدود است و 3 حالت جوابگوی تمام سلیقه ها نمی تواند باشد.

Screenshot 2019 06 07 19 21 27 822 comandroidsystemui

قابلیت Dual Clock و تم های جدید برای Ambient Display:

از دیگر قابلیت های شیائومی که به گوشی های جدید امولد شیائومی نظیر خانواده Mi 9 و MiX 3 اضافه شده است، می توان به ساعت دوگانه در حالت Ambient Display اشاره کرد.

حالت Ambient Display یا همان صفحه نمایش همیشه روشن، قابلیتی است که در تمام ساعات روز، بخشی از صفحه نمایش گوشی شما روشن می ماند و ساعت و نوتیفیکیشن های شما را بر روی صفحه گوشی نمایش می دهد و حالا شیائومی امکان اضافه کردن ساعت یک کشور دیگر را نیز به این صفحه اضافه کرده است به طوری که می توانید همزمان 2 ساعت با منطقه زمانی مختلف را بر روی گوشی خود داشته باشید.

007EULo8ly1g3p95h7gaxj30u01407wk

همچنین شیائومی برای حالت Ambient Display، چندین تم جدید با حالت ساعت آنالوگ منتشر کرده است که تصاویر آن را در پایین می توانید ببینید.

IMG 20190607 201420

قابلیت نمایش آیکون ها در نوار نوتیفیکیشن:

یکی از مشکلات آزار دهنده ای که کاربران گوشی های ناچ دار شیائومی با آن دست و پنجه نرم می کنند، نمایش موقتی آیکون ها در هنگام دریافت نوتیفیکیشن می باشد.

در گوشی هایی که از بریدگی صفحه استفاده می کنند، فضای بالای گوشی تا حدی محدود است و شیائومی تا به الان تصمیم گرفته بود تا نوتیفیکیشن ها را موقتی کند و فقط در هنگام دریافت پیام آن ها را نمایش دهد، که پس از اعتراض بسیاری از کاربران شیائومی در حال تغییر رویه می باشد.

در بروزرسانی 2 هفته پیش در گوشی Mi 8 Lite، این امکان اضافه شد که پس از دریافت نوتیفیکیشن، آیکون های مربوط به آنها مشابه حالت عادی در دیگر گوشی ها، برای همیشه باقی بمانند و به کاربر نمایش داده شود، تا به الان برای بسیاری از گوشی های شیائومی این قابلیت حتی به صورت آزمایشی نیز منتشر نشده است اما انتظار درست شدن آن را می توان طی چند هفته آینده داشت.

IMG 20190607 200521

قابلیت DC Dimming:
یکی از قابلیت های پر سر و صدای اخیر بازار پرچمدار همین قابلیت DC Dimming می باشد که بسیاری از شرکت های چینی تا به الان به آن دست یافته اند.

گوشی هایی که از صفحه نمایش امولد استفاده می کنند همزمان با کم کردن نور، پالس های مختلفی از خود نمایش می دهند که با چشم غیر مسلح قابل دیدن نیست، اما این پالس ها همچنان تاثیر خود را بر روی انسان می گذارند و برخی از افراد حساس ممکن است طی استفاده طولانی، سوزش چشم یا حتی سردرد را نیز احساس کنند.

شیائومی برای رفع این مشکل متود جدیدی ارائه داده است که نور صفحه نمایش را از طریق کم کردن جریان برق ورودی به صفحه نمایش کم می کند و همین باعث کم خطر تر شدن این دسته از صفحه نمایش ها می شود.

IMG 20190607 200345 041

بروزرسانی DC Dimming برای تمام گوشی های امولد جدید شیائومی از سری K20 ،Mi 8 ،Mi 9 و Mix 3 منتشر خواهد شد، هرچند این بروزرسانی به صورت پایدار برای گوشی Mi 9 منتشر شده است و تمامی کاربران می توانند به آن دسترسی داشته باشند.

لطفا توجه داشته باشید که قابلیت های ذکر شده فقط برای برخی از گوشی های مدل بالا و جدید و آن هم به صورت آزمایشی برای تعدادی از افراد منتشر شده اند و ممکن است که شما این بروزرسانی ها را تا به الان بر روی گوشی خود دریافت نکرده باشید، اما منتظر باشید زیرا این قابلیت ها دیر یا زود به گوشی شما نیز اضافه خواهد شد.

پست قبلی

فاش شدن 10 قابلیت جدید از Mi Band 4 به همراه زمان دقیق رونمایی

پست بعدی

دستبند Mi Band 4 شیائومی معرفی شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از جدیدترین تخفیف ها و محصولات با خبر شوید:

سبد خرید
ورود

هنوز حسابی ندارید؟

یک حساب کاربری ایجاد کنید

دلیل بازگشت وجه