سوالی دارید ؟ تماس بگیرید

071-36340539

نقد و بررسی گوشی Mi CC9 (قسمت اول)

شیائومی در تمام طول سال مشغول معرفی گوشی های جدید خود از پایینرده ها تا پرچمدار ها می باشد که هر یک طراحی، مشخصات و قیمت خاص خود را یدک می کشد.

 

یکی از سری های جدیدی که شیائومی در سال 2019 معرفی کرد، سری CC9 می باشد که شامل دو گوشی Mi CC9 و Mi CC9e بود و حالا در ادامه ابتدا به نقد و بررسی گوشی Mi CC9 می پردازیم که تا به الان فقط برای بازار چین عرضه شده است، و نقد و بررسی گوشی Mi CC9e در قالب نسخه گلوبال یا جهانی آن با نام Mi A3 در هفته های آینده منتشر خواهد شد.

dfdfsdfdsfdsfsdf

طراحی:

قبل تر در مطلب مربوط به رونمایی این گوشی گفته شده بود که طراحی گوشی های سری CC9 نسبت به دیگر گوشی های شیائومی تا حدودی متفاوت است و حتی نوع بسته بندی و جعبه نیز متفاوت تر از دیگر گوشی های این شرکت در نظر گرفته شده.

در این نقد و بررسی، رنگ مشکی گوشی Mi CC9 انتخاب شده است که رنگ مشکی این گوشی تا حدودی متمایل به خاکستری می باشد، همچنین رنگ آبی این دستگاه، در قاب پشتی رگه هایی به رنگ آبی روشن دارد که زیبایی آن را دوچندان می کند؛ این گوشی با رنگ سفید نیز عرضه شده است که رنگ سفید آن در صورت تابش نور مستقیم به آن، بازتاب هایی کم رنگ نیز از خود نمایان می کند و رنگ بدنه پشتی سفید خالص نیست.

Screenshot 3

بدنه پشتی این گوشی از جنس Gorilla Glass 5 می باشد که دربرابر خش و ضربه تا مقدار زیادی مقاوم است و همچنین شیائومی لبه های این گوشی را همانند پرچمدار ها، خمیده در نظر گرفته که زیبایی و خوشدستی خاصی به گوشی می دهد، از طرفی یکی از تفاوت هایی که این گوشی نسبت به دیگر گوشی های شیائومی دارد، محل قرارگیری کلمه xiaomi می باشد که در پایین و سمت چپ آن قرار گرفته و این درحالیست که در دیگر گوشی های شیائومی تنها یک لوگوی Mi یا Redmi در وسط قاب پشتی گوشی دیده می شود، همچنین شیائومی در زیر این کلمه ی xiaomi، چراغ نوتیفیکیشن رنگی این گوشی را تعبیه کرده است و در قسمت جلویی آن خبری از چراغ نوتیفیکیشن نیست.

Screenshot 142

در بالا سمت چپ قاب پشتی گوشی Mi CC9، دوربین سه گانه این گوشی دیده می شود که طراحی عمودی دارند و در زیر آنها نیز یک فلاش LED نیز در نظر گرفته شده، لازم به ذکر است که سنسور های این گوشی به ترتیب از بالا به پایین، 48، 8 و 2 مگاپیکسلی می باشد.

Screenshot 143

در سمت چپ این گوشی درگاه سیمکارت آن به صورت کشویی قرار دارد که از جنس پلاستیک می باشد، گوشی CC9، می تواند به طور همزمان از دو سیمکارت یا یک سیمکارت به همراه کارت حافظه استفاده کند.

Screenshot 4

فریم گوشی Mi CC9 از جنس فلز می باشد و دکمه های آن نیز فلزی ساخته شده اند و هیچ گونه لغزشی در طراحی دکمه ها در این گوشی مشاهده نمی شود، در قسمت بالایی این گوشی میکروفون دوم (برای نویز کنسلینگ)، فرستنده مادون قرمز (جهت استفاده از گوشی به عنوان ریموت کنترل) و جک 3.5 میلیمتری هدفون قرار گرفته است که همگی از امتیاز های مثبت این گوشی به شمار می روند.

Screenshot 147

در قسمت پایین این گوشی طبق معمول همیشه 2 ردیف سوراخ وجود دارد که یکی از آنها میکروفون و دیگری اسپیکر می باشد و بین این دو ردیف نیز پورت Type-C این دستگاه با پشتیبانی از شارژ سریع 18 واتی قرار گرفته است.

Screenshot 148

در قسمت جلوی این گوشی، صفحه نمایش Super AMOLED ساخت سامسونگ با رزولوشن FullHD دیده می شود که در قسمت بالایی با یک بریدگی همراه شده است که محل قرار گیری دوربین سلفی این گوشی می باشد، حاشیه های این گوشی در کناره ها و قسمت پایین بسیار باریک می باشند و طراحی جلوی آن شباهت بسیار زیادی با گوشی Mi 9 دارد.

گوشی Mi CC9، نزدیک به 180 گرم وزن دارد و ضخامت آن در کمترین حالت به 8.8 میلیمتر می رسد که این مقدار با احتساب بیرون زدگی دوربین به 9.6 میلیمتر افزایش می یابد.

Screenshot 6

صفحه نمایش:

شیائومی در سال 2019 تصمیم گرفته تا بسیاری از میانرده های خود را با صفحه نمایش Super AMOLED همراه کند که البته به شیائومی این امکان را می دهد تا از سنسور های اثر انگشت زیر صفحه نمایش در گوشی های خود استفاده کند.

Screenshot 8

همانطور که قبلتر گفته شد، گوشی Mi CC9 از یک پنل امولد ساخت سامسونگ با رزولوشن FullHD استفاده می کند که در نمایش رنگ ها بسیار طبیعی عمل می کند و از اشباع بیش از حد رنگ ها در این گوشی جلوگیری شده است اما درصورتی که به رنگ های اشباع علاقه دارید می توانید آن را از طریق تنظیمات صفحه نمایش فعال کنید، این گوشی در حالت حداکثر روشنایی می تواند تا 600 نیت نور تولید کند که کاملا برای شرایط عادی مناسب می باشد و به لطف صفحه نمایش امولد این گوشی زاویه دید آن نیز بسیار رضایت بخش است.

Screenshot 9

در زیر این صفحه نمایش، سنسور اثر انگشت تعبیه شده است که از سرعت بالایی برخوردار است اما همچنان  در هنگام باز کردن قفل، اختلاف زمانی بسیار کمی با پرچمدار های بازار نظیر Mi 9 حس می شود، از طرفی دوربین سلفی این دستگاه امکان باز شدن قفل صفحه به کمک چهره را فراهم می کند که ممکن است در برخی شرایط سریعتر از سنسور اثر انگشت زیر صفحه نمایش ظاهر شود.

Screenshot 11

به طور کلی، صفحه نمایش گوشی Mi CC9 در سطح بالایی قرار دارد و تقریبا هر کاربری را می تواند راضی نگه دارد و مشکل خاصی بر آن وارد نیست، حتی برای مشکلات مربوط به صفحه نمایش امولد، قابلیت DC Dimming در نظر گرفته شده است که از داخل تنظیمات قابل فعالسازی است.

Screenshot 150

باتری:

گوشی Mi CC9، از یک باتری نسبتا حجیم 4030 میلی آمپری به همراه یک صفحه نمایش امولد استفاده می کند و همه اینها در کنار پردازنده بسیار کم مصرف اسنپدراگون 710 این گوشی باعث شارژدهی بسیار بالای این گوشی می شود.

در حین کار با گوشی Mi CC9، با مصرف تقریبا 66 درصد از میزان باتری، که اغلب با اتصال وایفای همراه بود، میزان Screen On Time (میزان روشن بودن صفحه نمایش در طول استفاده) در این گوشی نزدیک به 8 ساعت ثبت شد و این درحالی است که همچنان 34 درصد از شارژ باتری این گوشی باقی مانده بود، بدین ترتیب می توان میزان اسکرین 10 ساعتی را از این گوشی انتظار داشت که البته با استفاده از اینترنت داده همراه، این میزان به نزدیک 8 الی 9 ساعت کاهش پیدا می کند.

Screenshot 2

پردازنده:

پردازنده اسنپدراگون 710 سال گذشته برای اولین بار در گوشی Mi 8 SE استفاده شده بود که نتیجه نسبتا خوبی را از خود نشان داد، مصرف باتری پایین و قدرت راضی کننده در بازی ها از خصوصیات مثبت این پردازنده بود که در گوشی Mi CC9 نیز از آن استفاده شد.

این گوشی موفق شد تا در بنچمارک Antutu نمره 170 هزار را کسب کند و بالاتر از پردازنده های اسنپدراگون 660، 665، کایرین 710 و اگزینوس 9610 بایستد و همچنین در هنگام بازی نیز گوشی Mi CC9 در کیفیت های نسبتا بالا به صورت کاملا پایدار عمل می کند و در حالت 60FPS ثابت باقی می ماند.

Screenshot 154

لازم به ذکر است که گوشی Mi CC9 در هنگام تحت فشار تا حدودی گرم می شود اما به میزانی نیست که باعث ایجاد اختلال در عملکرد پردازنده گوشی شود.

سرعت مموری:

برخی از منابع عنوان کرده بودند که نسخه 128 گیگ گوشی Mi CC9 از مموری UFS 2.1 استفاده می کند اما بعدتر مشخص شد که تمامی نسخه های این گوشی از مموری های eMMC 5.1 استفاده می کنند و شیائومی از این راه برای کاهش قیمت تمام شده این گوشی استفاده کرده است.

با این حال در تست AndroBench این گوشی موفق شد تا به حداکثر سرعت 450 مگابیت برثانیه دست پیدا کند که نسبت به دیگر گوشی های eMMC نزدیک به 40 درصد عملکرد بهتری دارد.

Screenshot 153

تا به اینجا گوشی Mi CC9، از لحاظ طراحی، باتری، پردازنده و سرعت مموری نسبت به رقبای خود بسیار خوب عمل کرده است و می توان از آن به عنوان یک گوشی بسیار خوش قیمت و با ارزش نام برد.

در قسمت بعدی این نقد و بررسی موارد ریزتر نظیر دوربین، محتویات جعبه و دیگر موارد را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

پست قبلی

معرفی سه ساعت هوشمند جدید از شیائومی، Amazfit GTS، Amazfit Sports Watch 3 و Amazfit X

پست بعدی

4 محصول جدید از شرکت ردمی، 2 گوشی هوشمند، یک لپتاپ و یک تلویزیون 70 اینچی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از جدیدترین تخفیف ها و محصولات با خبر شوید:

سبد خرید
ورود

هنوز حسابی ندارید؟

یک حساب کاربری ایجاد کنید

دلیل بازگشت وجه