سوالی دارید ؟ تماس بگیرید

071-36340539

بررسی تخصصی مشخصات ساعت هوشمند Mi Watch، نسخه استاندارد و پرمیوم

ساعت هوشمند Mi Watch توسط شیائومی معرفی شد که طراحی و قیمت گذاری بسیار مناسب آن باعث جلب توجه افراد زیادی شد.

 

در این مطلب قصد داریم تا تمامی امکانات و مشخصات ساعت هوشمند جدید شیائومی یا همان Mi Watch را شرح دهیم و آن را مورد بررسی تخصصی قرار دهیم.

 

شیائومی از سری Mi Watch دو ساعت هوشمند معرفی کرد که یکی از آنها نسخه ویژه یا Premium Edition می باشد که تفاوت هایی را نیز با نسخه استاندارد دارد.

sdfasdfsfsdf

این ساعت برای اولین بار از رابط کاربری MIUI در ساعت های هوشمند خود استفاده کرده است و همچنین نرم افزار اختصاصی Mi Wear جهت استفاده از این ساعت هوشمند لازم است تا بر روی گوشی موبایل شما نصب باشد.

طراحی:

طراحی ساعت هوشمند جدید شیائومی تا حدودی به ساعت های هوشمند شرکت اپل شباهت دارد،این ساعت به صفحه نمایشی 1.78 اینچی AMOLED با رزولوشن 368 در 448 مجهز شده است که تراکم پیکسلی 326 پیکسل در هر اینچ را ارائه می دهد و کیفیت تصویر آن در بهترین حالت ممکن قرار دارد.

ADFAfaDF

ابعاد این ساعت 4.5 در 3.6 سانتی متر می باشد و ضخامت آن به 12.2 میلیمتر می رسد، وزن نسخه استاندارد این ساعت بدون احتساب وزن بند به 44 گرم می رسد اما نسخه Premium این ساعت، بدون احتساب وزن بند، 56 گرم وزن دارد.

dfdasfasdfd

طراحی صفحه نمایش این ساعت به صورت مربعی می باشد و صفحه نمایش این ساعت از قابلیت Always-On Display پشتیبانی می کند و بدین ترتیب نیازی نیست تا همانند می بند های شیائومی جهت نیاز به مشاهده ساعت بر روی دکمه مخصوص کلیک کنید.

 

در سمت راست این ساعت شما میتوانید یک دکمه پیچی و یک دکمه فشاری را مشاهده کنید که با دکمه پیچی شما می توانید در بین منو ها Scroll کنید و از بالا به پایین یا برعکس به راحتی حرکت کنید، همچنین از طریق دکمه فشاری آن می توانید موارد مورد نظر خود را انتخاب کنید یا وارد نرم افزار شوید؛ با این حال شما همچنان می توانید از لمسی بودن صفحه نمایش این ساعت نیز برای جابجایی بین منو ها استفاده کنید.

fsdfsdf

شیائومی در نسخه استاندارد این ساعت از بدنه آلومینیم مات استفاده کرده است اما در نسخه Premium، بدنه ساعت از جنس استیل ضد زنگ می باشد، همچنین صفحه نمایش نسخه Premium این ساعت خوش ساخت را، یاقوت کبود خمیده پوشانده که صفحه نمایش را در برابر خش های عمیق به شدت محافظت می کند اما نسخه استاندارد این ساعت تنها با محافظ شیشه ای Gorilla Glass 3 عرضه می شود.

شیائومی تنها دو رنگ نقره ای (Technology Silver) و مشکی (Elegant Black) را برای نسخه استاندارد این ساعت در نظر گرفته است اما بند های پلاستیکی برای این ساعت با 4 رنگ مختلف در دسترس است.

ADFadfADF

از طرفی نسخه Premium، تنها در رنگ مشکی عرضه می شود و بند آن نیز از جنس استیل ضد زنگ خواهد بود.

مشخصات فنی:

پردازنده پرچمدار ساعت های هوشمند، اسنپدراگون 3100 4G، قلب تپنده ی ساعت جدید شیائومی می باشد.

این تراشه در کنار حافظه داخلی 8 گیگابایتی و حافظه رم 1 گیگابایتی این ساعت وظیفه انجام اعمال پردازشی این ساعت را بر عهده دارد.

sdfsdfASDFAfd

از سنسور های این ساعت هوشمند می توان به ژیروسکوپ، شتابسنج، ضربان قلب، ژئومغناطیسی، سنسور نور، فشار سنج و سنسور OTS، اشاره کرد.

شیائومی برای این ساعت ورزش های مختلف مانند پیاده روی، دویدن، کوهنوردی، دوچرخه سواری، شنا و دیگر فعالیت های ورزشی را به صورت پیش فرض تنظیم کرده است که می تواند میزان فعالت کاربر همانند ضربان قلب لحظه ای، میزان کالری سوزانده شده، مسیر طی شده و … را بر روی صفحه نمایش ساعت نمایش دهد.

adADADSASD

اتصالات:

شیائومی برای این ساعت هوشمند 4 راه اتصال وایفای، سیمکارت، GPS و بلوتوث را در نظر گرفته است.

ساعت هوشمند شیائومی از مودم وایرلس Wi-Fi IEEE 802.11b/g/n از نوع 2.4 گیگاهرتزی استفاده میکند و می تواند به مودم ADSL و وایرلس خانگی متصل شود.

asdadsasd

همچنین راه ارتباطی این ساعت با گوشی هوشمند شما، اتصال بلوتوث نسخه 4.2 می باشد.

اتصال ناوبری این ساعت هوشمند، سه نوع ماهواره GPS, GLONASS و  BEIDOU را شناسایی میکند و می تواند در هنگام ورزش مسیر طی شده توسط شما را با دقت بسیار بالا نمایش دهد.

همچنین این ساعت به اتصال NFC نیز مجهز شده است اما عملکرد آن در خارج از چین هنوز مشخص نیست.

fsdfsdf

اتصال eSim، در این ساعت هوشمند این امکان را می دهد تا کاربران به راحتی به شبکه 4G متصل شوند و تماس های دریافتی خود را پاسخ دهند یا رد کند.

تکنولوژی eSim به این شکل عمل می کند که سیمکارت فیزیکی درون ساعت قرار نمی گیرد و تنها اطلاعات سیمکارت شماره مورد نظر توسط اپراتور بر روی تراشه درون ساعت انتقال داده می شود که البته اپراتور های ایران از چنین تکنولوژی پشتیبانی نمی کنند.

asdfasdfsafd

باتری:

شیائومی برای نسخه استاندارد ساعت Mi Watch، یک باتری قدرتمند 570 میلی آمپری و برای نسخه پرمیوم، یک باتری 590 میلی آمپری استفاده کرده است که با یک بار شارژ به مدت 1.5 الی 2 روز می تواند به صورت مداوم روشن بماند.

dfdasfsdfDF

در درون جعبه این ساعت یک عدد آداپتور، کابل و پایه شارژ مخصوص وجود دارد که با تماس پین های پشت ساعت با پین های شارژر، ساعت شروع به شارژ شدن میکند.

رابط کاربری MIUI و دیگر امکانات:

با استفاده شیائومی از رابط کاربری MIUI بر روی سیستم عامل WearOS گوگل، حالا استفاده از ساعت هوشمند همانند یک گوشی موبایل بسیار آسان شده است، شیائومی در این ساعت بیش از 40 اپلیکیشن کاربردی را به صورت پیش فرض نصب کرده است و شما می توانید از طریق استور مخصوص نیز اپلیکیشن های مورد نیاز خود را نصب کنید.

dfsdfDAFdf

همچنین شیائومی امکان استفاده از بالای 100 عدد واچ فیس پیش فرض را به کاربران می دهد، که البته در نرم افزار Mi Wear، شما امکان اضافه کردن عکس دلخواه خود به پس زمینه ساعت را خواهید داشت.

ساعت هوشمند شیائومی علاوه بر امکان اندازه گیری ضربان قلب و آنالیز اطلاعات خواب، می تواند فشار خون را نیز اندازه بگیرد.

این ساعت هوشمند تا عمق 50 متری ضد آب می باشد و شما می توانید از آن برای ثبت فعالیت های شنا استفاده کنید.

sdfsdfsfdsafd

همچنین شیائومی برای این ساعت دستیار صوتی هوشمند Xiao Ai را در نظر گرفته است که البته مخصوص کاربران چینی می باشد و خبری از زبان انگلیسی در دستیار صوتی این ساعت هوشمند نیست.

جمعبندی:

به طور کلی شیائومی، در تولید این ساعت هوشمند جذاب و دوست داشتنی سنگ تمام گذاشته است، امکانات بسیار زیاد، قدرت بالای پردازشی، صفحه نمایش با کیفیت و قیمت بسیار پایین نسبت به رقبا از مواردی است که ساعت هوشمند شیائومی را جذاب می کند.

نسخه استاندارد این ساعت هوشمند فروش خود را هفته آینده در روز 11 نوامبر آغاز خواهد کرد و از فروش نسخه Premium، تا ماه آینده خبری نخواهد بود.

SDFSDFS

پست قبلی

کنفرانس شیائومی: معرفی ساعت هوشمند Mi Watch، گوشی CC9 Pro و تلویزیون Mi TV 5 Pro

پست بعدی

نقد و بررسی گوشی Redmi Note 8 Pro (قسمت دوم)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از جدیدترین تخفیف ها و محصولات با خبر شوید:

سبد خرید
ورود

هنوز حسابی ندارید؟

یک حساب کاربری ایجاد کنید

دلیل بازگشت وجه