سوالی دارید ؟ تماس بگیرید

071-36340539

نقد و بررسی ساعت هوشمند Xiaomi Watch Color

صبح دیروز، شیائومی فروش دومین ساعت هوشمند اختصاصی خود را با نام Mi Watch Color، آغاز کرد، که تمرکز آن برخلاف ساعت Mi Watch، بیشتر بر روی ظاهر و زیبایی می باشد.

 

احتمالا بدانید که ساعت های سری Amazfit یا Mi Band های شیائومی همگی توسط شرکت های Amazfit و Huami طراحی و ساخته می شدند که به عنوان زیر برند های شیائومی به شمار می روند، که از مدتی پیش، شیائومی برای اولین بار ساعت Mi Watch را تحت برند اصلی شیائومی عرضه کرد و حالا نیز دومین ساعت هوشمند اختصاصی شیائومی با نام  Mi Watch Color توسط این شرکت معرفی شده است که در ادامه مشخصات آن را مورد نقد و بررسی جزئی قرار خواهیم داد.

fcvetgetg

طراحی و صفحه نمایش:

ساعت هوشمند جدید شیائومی، از بدنه ای کاملا مشکی با بند های سیلیکونی تشکیل شده است، صفحه نمایش این ساعت به صورت گرد طراحی شده است.

 

ابعاد این ساعت 1.39 اینچ و قطر آن نیز 47 میلیمتر می باشد و صفحه نمایش AMOLED آن با رزولوشن 454 در 454 پیکسل، تراکم پیکسلی 326ppi را ارائه می دهد.

ggdfgxc

این ساعت نزدیک به 11.4 میلیمتر ضخامت دارد که نسبت به ساعت Mi Watch تا حدودی باریکتر طراحی شده است همچنین این ساعت 42 گرم وزن دارد که نسبت به مدل می واچ، 2 گرم سبک تر است.

 

ساعت هوشمند جدید شیائومی، به صورت پیش فرض، به کاربر امکان انتخاب بین 110 واچ فیس از پیش طراحی شده را می دهد و در وبسایت شیائومی نیز، بند های اضافه با 6 رنگ مختلف برای فروش همراه ساعت گذاشته خواهد شد که کاربر می تواند بند های خود را متناسب با واچ فیس های ساعت سِت کند.

Screenshot 63 e1578041779675

در سمت راست این ساعت، همانند ساعت Mi Watch، یک عدد دکمه فشاری جهت انجام اعمالی مانند وارد شدن به منو ها، خاموش یا روشن کردن ساعت و … در نظر گرفته شده است و دکمه دیگری به صورت چرخشی تعبیه شده که به کمک آن می تواند به سرعت در میان منو ها رفت و آمد کنید.

شارژدهی:

ساعت Watch Color، از یک باتری غول پیکر 420 میلی آمپری استفاده می کند و سیستم عامل و پردازنده کم مصرف تر نیز بر روی این ساعت استفاده شده است که شارژدهی آن را نسبت به دیگر ساعت های هوشمند تا حد بسیار زیادی افزایش داده است.

شیائومی بر روی شارژدهی این ساعت جذاب، ادعای زیادی دارد، طبق اعلام شیائومی، این ساعت در استفاده عادی 14 روز شارژدهی را به کاربر ارائه می دهد و درصورت استفاده تنها از صفحه نمایش ساعت، این شارژدهی تا 22 روز نیز افزایش خواهد داشت و درصورتی که به صورت مداوم GPS دستگاه را استفاده کنید، شارژدهی ساعت تا 22 ساعت کاهش می یابد؛ این درحالیست که ساعت پر قدرت تر و گران قیمت تر Mi Watch، شارژدهی 36 ساعته و نزدیک به 1.5 روز دارد.

fvthgvxf

سنسور ها و امکانات:

ساعت واچ کالر شیائومی به سنسور های شتاب سنج، ژیروسکوپ، فشار سنج، سنسور نور، ژئومغناطیسی و سومین نسل سنسور های ضربان قلب مجهز شده است.

این ساعت می تواند حرکات مچ دست را به طور کامل تشخیص دهد و با توجه به ضربان قلب و دیگر فاکتور ها، میزان کالری سوزانده شده را محاسبه کند که در هنگام ورزش تا حدود زیادی برای کاربران، کاربردی می باشد.

این ساعت هوشمند، تا فشار 5 اتمسفر (عمق 50 متری آب) در برابر نفوذ آب مقاوم می باشد و از این ساعت می توانید در هنگام شنا نیز استفاده کنید، اما استفاده از ساعت در سونا و غواصی پیشنهاد نمی شود.

این ساعت از NFC و اتصال GPS نیز پشتیبانی می کند که البته قابلیت NFC، تنها در کشور چین فعال می باشد.

asvggvs

سیستم عامل:

شیائومی برای ساعت واچ کالر خود این بار از سیستم عامل اندروید ور یا همان Wear OS ساخت گوگل استفاده نکرده است و در این ساعت به یک سیستم عامل داخلی ساخت خود اکتفا کرده است و همین مورد باعث افزایش شارژدهی چشمگیر این دستگاه نسبت به ساعت Mi Watch شده است.

با این حال، سیستم عامل اختصاصی شیائومی که بر روی ساعت واچ کالر اجرا شده است، برخلاف سیستم عامل Wear OS امکان نصب نرم افزار های جانبی بر روی ساعت را به کاربر نمی دهد.

vevvgdesdc

جمعبندی:

شیائومی ساعت هوشمند واچ کالر را با تکیه بر زیبایی و شارژدهی بالا معرفی کرده است که البته از لحاظ قیمتی، نزدیک به نصف ساعت Mi Watch قیمت دارد.

این ساعت از سیستم عامل اختصاصی خود استفاده می کند و امکان نصب نرم افزار های جانبی را به کاربر نمی دهد، همچنین در این ساعت خبری از چیپست پرچمدار کوالکام یعنی Snapdragon Wear 3100 نیست که یکی از دلایل عمده کاهش قیمت تمام شده دستگاه می باشد.

asdzxcdsad

به طور کلی ساعت هوشمند واچ کالر نسبت به قیمت خود، امکانات جالبی را ارائه می دهد، همچنین واچ کالر از لحاظ ظاهری و جنس بدنه دست کمی از دیگر ساعت های گرانقیمت بازار ندارد و زیبایی آن به وضوح قابل تشخیص است.

اگر به دنبال یک ساعت با صفحه گرد و زیبا، ارزان قیمت و با امکانات مناسب میگردید، ساعت واچ کالر گزینه ی مناسبی برای کار شما می باشد.

asdvsvfdvv

پست قبلی

کیبورد مکانیکی جدید شیائومی معرفی شد

پست بعدی

ساعت هوشمند جدید شیائومی با نام Mitu Children Learning Watch 4 Pro معرفی شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از جدیدترین تخفیف ها و محصولات با خبر شوید:

سبد خرید
ورود

هنوز حسابی ندارید؟

یک حساب کاربری ایجاد کنید

دلیل بازگشت وجه