سوالی دارید ؟ تماس بگیرید

071-36340539

مروری بر مشخصاتی که تا به الان از گوشی Redmi K30 Pro فاش شده است

سری گوشی های K شیائومی، سال گذشته برای اولین بار در کشور چین معرفی شدند که شامل Redmi K20 و K20 Pro میشدند، این سری به دلیل قیمت بسیار پایین، طراحی جذاب، صفحه نمایش یکدست و بدون بریدگی و البته پردازنده های قدرتمند، فروش بسیاری را برای شیائومی رقم زدند.

اما حالا شیائومی تصمیم گرفته است تا مدل های جدیدی برای این سری در سال 2020 عرضه کند، هرچند گوشی Redmi K30، چندین ماه است که معرفی شده است، اما به دلیل برخی مشکلات هنوز راه خود را به بازار جهانی باز نکرده است.

حالا شیائومی تصمیم گرفته است تا سری پرچمدار K را در دو مدل Redmi K30 Pro و Redmi K30 Pro Zoom Edition معرفی کند که نسخه Zoom Edition انتظار میرود تا از لحاظ کیفیت دوربین و سنسور های استفاده شده نسبت به نسخه عادی برتر باشد.

در ادامه مروری بر تمام مشخصاتی که شیائومی تا به الان از گوشی Redmi K30 Pro فاش شده است، خواهیم داشت.

مراسم رونمایی این گوشی فردا صبح ساعت 10:30 به وقت ایران به صورت آنلاین برگزار می شود.

همچنین به همراه گوشی های کی30 پرو و کی30 پرو زوم ادیشن، تلویزیون جدید شرکت ردمی، لپتاپ جدید شرکت ردمی و یک محصول دیگر نیز معرفی خواهد شد.

 

پردازنده اسنپدراگون 865 + رم LPDDR5 + مموری UFS 3.1 + خنک کننده قدرتمند تر از می10 :

شیائومی همیشه از آخرین و جدیدترین قطعات در گوشی های پرچمدار خود استفاده می کند و گوشی ردمی کی30 پرو نیز از این قاعده مستثنی نیست، گوشی ردمی کی30 پرو، با پردازنده پرچمدار سال 2020 شرکت کوالکام یعنی اسنپدراگون 865 عرضه می شود که طبق اعلام شرکت ردمی، این گوشی می تواند در بنچمارک آنتوتو، به امتیاز 610 هزار دست پیدا کند.

همچنین حافظه های رم LPDDR5، که ترند سال 2020 در بازار گوشی های موبایل می باشند، برای گوشی ردمی کی30 پرو در نظر گرفته شده است که در این مورد همانند سری گوشی های Mi 10 عمل کرده است.

اما حافظه های UFS 3.1 به تازگی معرفی شده اند و حتی گوشی های سری Mi 10، تنها از مموری UFS 3.0 استفاده می کنند، و شرکت ردمی تصمیم گرفته تا سری گوشی های ردمی کی30 را به حافظه UFS 3.1 مجهز کند که به سرعت و روانتر بودن دستگاه کمک زیادی میکند.

شیائومی از تکنولوژی VC Cooling در گوشی می10 استفاده کرده بود که ابعاد خنک کننده ی آن، تقریبا 3 برابر گوشی های دیگر است و ابعادی معادل 3000 میلیمتر مربع دارد، این درحالیست که ابعاد خنک کننده گوشی ردمی کی30 پرو، به 3435 میلیمتر مربع میرسد.

 

دوربین عقب 4 گانه دایره ای با سنسور اصلی 64 مگاپیکسلی + دوربین سلفی پاپ آپ :

بهترین سنسوری که شیائومی در گوشی های خود استفاده کرده است، بدون شک، سنسور 108 مگاپیکسلی HMX ساخت سامسونگ می باشد که در گوشی های می10، می10 پرو و می نوت10 دیده می شود که البته این نوع سنسور از قیمت بالایی برخوردار است.

به همین دلیل شرکت ردمی برای تعدیل قیمت گوشی ردمی، از سنسور 64 مگاپیکسلی سونی در این گوشی استفاده کرده است، البته شاید کیفیت دوربین گوشی ردمی کی30 درحد و اندازه های می10 پرو نباشد، اما به طور قطع، کیفیت قابل قبولی را می توان از دوربین های این گوشی انتظار داشت.

 

چینش دوربین های این گوشی به صورت ضربدری و در یک فریم دایره خواهد بود که طراحی زیبا و متفاوتی را به گوشی می دهد.

همچنین طبق اعلام شرکت ردمی، نسخه Zoom Edition این گوشی، با زوم 30 برابری دیجیتال و زوم 3 برابری اپتیکال همراه خواهد بود و 2 دو سنسور زوم و 64 مگاپیکسلی این گوشی، با لرزشگیر اپتیکال همراه هستند.

همچنین شرکت شیائومی، سیاست استفاده از دوربین پاپ آپ یا همان بیرون جهنده را حفظ کرده است و گوشی ردمی کی30 پرو نیز با این قابلیت همراه است، چیزی که در گوشی Redmi K30، حذف شده بود.

لازم به ذکر است که شیائومی چراغ های دوربین پاپ آپ گوشی ردمی کی30 را، از نوع چند رنگ طراحی کرده است و شما می توانید به کمک نرم افزار مخصوص، رنگ های آن را تغییر دهید.

شبکه 5G + وایفای نسل 6 + بلوتوث نسخه 5.1 و اتصال سوپر بلوتوث :

وایفای نسل 6 و پشتیبانی از شبکه 5G ی از مواردی هستند که در پردازنده های جدید سال 2020، مرسوم شده اند و اکثر گوشی های جدید شیائومی، از این پس به همراه پشتیبانی از این نسل جدید ارتباطات معرفی خواهند شد.

همچنین شیائومی از بلوتوث نسخه 5.1 در جدیدترین گوشی خود استفاده کرده است و ادعا می کند که با اضافه کردن قابلیت سوپر بلوتوث، میتواند حتی تا برد خیره کننده 400 متری نیز دست پیدا کند.

 

صفحه نمایش امولد 60 هرتزی :

چندی پیش مدیر عامل شرکت ردمی در صفحه ی شخصی ویبوی خود، در یک نظرسنجی از کاربران خود پرسید که از بین صفحه نمایش امولد 60 هرتزی یا IPS از نوع 120 هرتزی، کدامیک را می پسندید، که اکثر کاربران با صفحه نمایش امولد 60 هرتزی موافق بودند.

و به همین دلیل شیائومی برخلاف گوشی Redmi K30، در گوشی ردمی کی30 پرو، از صفحه نمایش امولد ساخت سامسونگ با رفرش ریت 60 هرتز استفاده کرده است.

اما با این حال، سرعت واکنش به لمس در این پنل بر روی 180 هرتز تنظیم شده است و همچنین پنل این گوشی با پشتیبانی از قابلیت +HDR10 همراه خواهد بود.

طبق اعلام شیائومی، روشنایی این پنل در حالت اتوماتیک به 1200 نیت و در حالت دستی به 800 نیت می رسد.

 

گواهی ضد پاشش آب و گرد و خاک IP53 :

گوشی ردمی کی30 پرو، درواقع اولین گوشی شیائومی می باشد که یک گواهی رسمی درمورد حفاظت دربرابر آب و خاک دریافت کرده است، البته علت اصلی این موضوع، هزینه بر بودن دریافت این گواهی برای شیائومی بوده است، اما با این حال، شرکت شیائومی برای اطمینان خاطر کاربران، این گواهی را برای گوشی جدید خود ثبت و رسمی کرده است.

 

4 رنگبندی بنفش، سفید، سبز آبی و خاکستری :

طبق رندر های منتشر شده از گوشی ردمی کی30 پرو توسط مدیر عامل شرکت ردمی، این گوشی در 4 رنگ بنفش، سفید، سبز آبی و خاکستری عرضه خواهد شد، البته این امکان وجود دارد که رنگ بندی های دیگری نیز علاوه بر این 4 رنگ وجود داشته باشد که در مراسم رونمایی جزئیات بیشتری مشخص خواهد شد.

 

corporating

 

پست قبلی

ویدیو: (قسمت دوم) نقد و بررسی ویدئویی گوشی شیائومی Mi 10 (با زیرنویس اختصاصی)

پست بعدی

جمعبندی مشخصات فنی گوشی های ردمی کی30 پرو و کی30 پرو زوم ادیشن (+ تصاویر واقعی)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از جدیدترین تخفیف ها و محصولات با خبر شوید:

سبد خرید
ورود

هنوز حسابی ندارید؟

یک حساب کاربری ایجاد کنید

دلیل بازگشت وجه