چند روز پیش، شرکت شیائومی در یک مراسم رونمایی آنلاین در کشور اروپا، چندین محصول مختلف با کاربری های مختلف را برای بازار اروپا معرفی کرد که یکی از این محصولات، Mi TV Stick نام دارد.

این محصول که درواقع یک تی وی باکس کامپکت و قابل حمل می باشد، این امکان را به شما می دهد تا آن را به تلویزیون خود از هربرند و مدلی متصل کنید و سپس از طریق این دستگاه، شما می توانید تلویزیون معمولی خود را به یک تلویزیون هوشمند اندرویدی تبدیل کنید.

Stick5



اندازه، ابعاد و وزن:


دستگاه Mi TV Stick، تنها 30 گرم وزن دارد و طول آن تنها کمی از یک انگشت بیشتر می باشد، ابعاد این محصول 9 در 3 در 2 سانتی متر است و به راحتی می توانید آن را جابجا کنید.

این محصول فقط در یک رنگ مشکی عرضه می شود که از دو قسمت براق و مات تشکیل شده که بر روی قسمت مات نیز لوگوی شیائومی درج شده است.

Stick4-500x314


 

مشخصات فنی:


می تی وی استیک شیائومی، مشخصاتی تقریبا مشابه تلویزیون های 32 و 40 اینچی این شرکت دارد، پردازنده 4 هسته ای با هسته های Cortex A-53 در کنار پردازنده گرافیکی Mali-450 با پشتیبانی از کدک های H265 و H264 با رزولوشن 1080p و 60 فریم بر ثانیه.

از دیگر مشخصات فنی این محصول می توان به حافظه رم 1 گیگابایتی و حافظه رم 8 گیگابایتی اشاره کرد، همچنین این دستگاه با سیستم عامل Android TV نسخه 9.0 همراه است و با بروزرسانی های اندروید همراه خواهد بود.

در انتهای این دستگاه، یک عدد پورت Micro USB وجود دارد که لازم است با کابل و آداپتور درون جعبه به برق شهری متصل شود.

Stick2-500x278




امکانات پخش:


این دستگاه به تلویزیون شما قابلیت های متنوعی اضافه می کند، به عنوان مثال شما می توانید گوشی خود را به کمک Wi-Fi به تلویزیون خود متصل کنید و تصویر یا فیلم درحال پخش بر روی گوشی خود را بر روی تلویزیون Share کنید.

همچنین طبق اعلام شیائومی این تی وی باکس از دیکودر های صوتی Dolby و DTS پشتیبانی می کند.

بر روی این تی وی باکس، امکان استفاده از نرم افزار های Netflix، Amazon Prime, Spotify, HBO و … وجود دارد همچنین شما می توانید از طریق پلی استور اندروید تی وی، نرم افزار های فیلیمو و نماوا که سرویس های پخش فیلم ایرانی هستند را نیز بر روی تلویزیون خود نصب کنید.

Stick1-500x201



ریموت کنترل هوشمند:


دستگاه Mi TV Stick، به همراه یک ریموت کنترل بلوتوثی اسمارت عرضه می شود که دارای میکروفون داخلی نیز می باشد و امکان فراخوانی دستیار صوتی گوگل به کمک آن وجود دارد و با آن می توانید دستورات صوتی انگلیسی به تلویزیون خود بدهید.

Stick3-500x226


نسخه پیشرفته تر این محصول با پردازنده قدرتمند تر و حافظه و رم بیشتر و پشتیبانی از 4K و البته قیمت بالاتر بزودی معرفی و روانه بازار خواهد شد.