یکی از دلایل محبوبیت زیاد گوشی های شیائومی در کشور چین و دیگر کشور های دنیا، رابط کاربری اختصاصی این شرکت یا همان MIUI می باشد که شخصی سازی های بسیار زیادی را برای کاربر فراهم می کند.


شیائومی از قدیم همیشه سعی داشته تا رابط کاربری خود را به روز نگه دارد و آن را مطابق با پیشرفت گوشی های خود پیش ببرد و از این رو شیائومی اهمیت بسیار زیادی را برای رابط کاربری خود قائل است به طوری که بروزرسانی ها رابط کاربری خود را به بروزرسانی های نسخه اندروید ترجیح می دهد.


gsmarena_001 (4)


شیائومی در اکثر اوقات ممکن است در آپدیت کردن گوشی های خود به نسخه اندروید جدیدتر کمی دیرتر از رقبای خود عمل کند، اما اگر از طرفداران قدیمی شیائومی باشید، حتما می دانید که حتی بعد از انتشار و نصب بروزرسانی نسخه اندروید برای یک گوشی شیائومی، تغییرات خاص و چشمگیری بر روی آن اعمال نمی شود اما اگر کمی دقت کنید می بینید که اکثر تغییرات مورد نیاز در قالب بروزرسانی های رابط کاربری به گوشی شما اضافه شده اند.


این شرکت طبق عادت همیشگی پرچمداران خود را با 2 نسخه اندروید و 4 نسخه از رابط کاربری همراهی می کند که معمولا تا 4 سال به طول می انجامد و همچنین برای میانرده های شیائومی 1 نسخه اندروید و 3 نسخه رابط کاربری حتمی می باشد که تا 3 سال پشتیبانی را به همراه دارد و در طول این چند سال پشتیبانی، شیائومی همیشه به دنبال اضافه کردن امکانات جدید به رابط کاربری خود می باشد.


sthsthsth


شرکت شیائومی اخیرا در انجمن رسمی خود لیستی از امکاناتی را منتشر کرده است که توسط بازخورد های کاربران به دست آن ها رسیده است و قرار است تا در آینده نزدیک این امکانات را به گوشی های خود اضافه کند.


لیست قابلیت های جدیدی که شیائومی قصد دارد تا در آینده نزدیک به گوشی های خود اضافه کند به شرح زیر می باشد:


1. غیر فعال یا فعال کردن فیس آنلاک فوری به صورت انتخابی


2. افکت های جدید صوتی در هنگام گوش دادن به موسیقی

3. بهبود های نرم افزاری در صدای دالبی

4. استفاده فیس آنلاک و فینگر پرینت به صورت همزمان در قفل نرم افزار ها

5.قابلیت Super Power saving که منجر به کاهش شدید مصرف باتری و محدود کردن اعمال گوشی می شود.

6. روشن شدن صفحه نمایش با دستور های صوتی

7. بهبود نرم افزار پاکسازی گوشی

8. حالت دارک مود در تمامی بخش های گوشی

9.بهبود ظاهر نرم افزار گالری

10. بهبود ظاهری نرم افزار آب و هوا

11. امکان ایجاد نوشته عمودی در هنگام ویرایش عکس ها

12. تماس خودکار حالت SOS به 911 یا 110

13. امکان تنظیم اندازه فونت و ایکون ها به صورت مجزا

14. نمایش اطلاعات و حالت شارژ در تنظیمات

در ادامه این لیست، لیست دیگری منتشر شده که مربوط به بروزرسانی هایی می باشد که در آینده دور منتشر خواهد شد و هنوز زمان زیادی تا انتشار آنها باقی مانده است که به شرح زیر می باشد:


1. پاک کردن فایل نصبی بعد از نصب نرم افزار (قابل تنظیم)


2. اضافه کردن راه جدید برای باز کردن جعبه ابزار مخصوص بازی ها برای جلوگیری از لمس های ناخواسته

3. اضافه شدن سطل آشغال آفلاین برای عکس های گالری (قبل تر از آن سطل آشغال فقط به صورت آنلاین در دسترس بود و از سرویس Mi Cloud استفاده می کرد.)

4. اضافه شدن نسبت صفحه 18:9 در برش تصاویر درون گالری

5. حالت کودک

6. اضافه کردن محدودیت زمانی برای استفاده از گوشی، مخصوص کودکان (دارای قابلیت تنظیم زمان)

7. انیمیشن جدید شارژ

8.حالت استریو برای هندزفری های بلوتوثی در هنگام بازی


9.نمایش اطلاعات اورژانسی در صفحه قفل


10.بهبود بخش مدیریت دسترسی های برنامه ها


زمان دقیقی برای انتشار بروزرسانی های همراه با این امکانات مشخص نشده اما این بروزرسانی ها ابتدا برای گوشی های جدیدتر شیائومی نظیر Mi 9، Mi 9 SE، Redmi Note 7 و ... منتشر خواهد شد و در مرحله بعدی به دیگر گوشی های این شرکت اضافه خواهند شد؛ همچنین ممکن است بعضی از این قابلیت ها به رابط کاربری MIUI 11 مربوط شود که قرار است تا انتهای تابستان 98 برای تعداد زیادی از گوشی های شیائومی منتشر شود.


dyhdfyhyt