شیائومی با عرضه هندزفری های سری AirDots وارد بازار جدیدی از هندزفری ها با نام TWS یا "کاملا بیسیم" شد.


 

شیائومی هندزفری های AirDots خود را در سه مدل Redmi AirDots، Mi AirDots و  Mi AirDots Pro عرضه کرد که قیمت گذاری نسخه Pro آن نسبت به نسخه Redmi نزدیک به 4 برابر در نظر گرفته شده بود و بدین ترتیب شیائومی با ساخت این هندزفری بیسیم قصد داشت تا وارد رقابتی سنگین با هندزفری های گرانقیمت بازار نیز بشود.


IMG_20191008_192959_692


شیائومی در مراسم رونمایی از Mi MiX Alpha و Mi 9 Pro 5G، از نسخه دوم هندزفری Mi AirDots Pro پرده برداشت، این هندزفری به تازگی فروش خود را در کشور چین آغاز کرده است و همچنین پیشرفت های مناسبی نسبت به نسل قبلی خود داشته است که در ادامه می خواهیم تمام این موارد را مورد بررسی قرار دهیم.


ظاهر و طراحی:


هندزفری Mi AirDots Pro 2، با باکس سفید و جعبه آبی رنگ همانند نسل قبلی خود همراه شده است که در داخل جعبه این هندزفری، دو گوشی، یک باکس شارژر و یک کابل شارژ Type-C قرار گرفته است.


SDfsdfsdfsdf


هندزفری Mi AirDots Pro 2، رنگی کاملا سفید یکدست دارد و باکس شارژر آن نیز شباهت بسیاری با AirPods های شرکت اپل دارد.


asgasfgasgfasfg


هندزفری Xiaomi Air2 TWS،از طراحی Semi-ear بهره می برد که برعکس نسل قبلی از سری های ژله ای استفاده نمی کند و طراحی آنها تقریبا همانند هندزفری های شرکت Apple در نظر گرفته شده.


با این حال در هنگام پیاده روی سریع یا ورزش های سبک، هندزفری از گوشی خارج نمی شود و طراحی آن به نحوی است که به خوبی درون گوشی جای میگیرد.


sdfasfdsfsdf


این هندزفری نسبت به نسل قبل خود تفاوت ظاهری آنچنانی ندارد و تنها نکته جالب توجه همان حذف شدن سری های ژله ای و تغییر طراحی جزئی گوشی ها می باشد، البته لازم به ذکر است که وزن نسخه دوم این هندزفری نسبت به نسل قبل خود نزدیک به 8 گرم کاهش داشته است که برای هندزفری چنین کاهش وزنی چشمگیر می باشد.


sFSdfasdfsfd


کیفیت صدا و امکانات جدید:


شیائومی کیفیت صدای این هندزفری را نیز بالطبع نسبت به نسل قبل افزایش داده است، این هندزفری از کدک بلوتوثی LDHC و همچنین چیپ بلوتوث نسخه 5.0 استفاده می کند که نسل قبلی این هندزفری از آنها بی بهره بود.


asfgasdfsafdasfd


در این نقد و بررسی، کیفیت صدای این هندزفری با نسخه اول هندزفری بیسیم شرکت اپل یعنی AirPods مقایسه شد که برتری AirDots 2 Pro 2 نسبت به ایرپادز اپل به طور کلی مشخص بود و جالب است بدانید که هندزفری شیائومی Mi AirDots Pro 2 نزدیک به یک سوم ایرپادز اپل قیمت دارد اما با این حال عملکرد بهتری را نسبت به آن ارائه می دهد.


شیائومی بین هندزفری AirDots Pro 2 و رابط کاربری MIUI هماهنگی بسیار جذابی ایجاد کرده است، به طوری که پس از اتصال هندزفری یک صفحه پاپ آپ بر روی گوشی های شیائومی ظاهر می شود و اتصال آن را به طور کامل به کاربر اطلاع می دهد.


asfgasfgasfgasgf


همچنین در صورتی که در باکس هندزفری را باز کنید، صفحه دیگری در گوشی شیائومی شما نمایش داده می شود و میزان شارژ هر دو گوشی و باکس شارژر هندزفری ها را به شما به صورت درصدی نمایش می دهد.


sdfsDFsdfs


امکان شخصی سازی لمس ها در تنظیمات این هندزفری ها به طور کامل امکان پذیر است به طوری که می توانید تنظیم کنید که با هر بار لمس گوشی سمت راست، آهنگ بعدی یا قبلی شروع به پخش کند، همچنین از این طریق شما می توانید دستیار صوتی هوشمند شیائومی XiaoAi را فرا بخوانید که البته این دستیار صوتی مخصوص کاربران چینی می باشد.


همچنین شیائومی، کیفیت صدای مکالمه را در این هندزفری به طور چشمگیری افزایش داده است و قابلیت حذف صدا های مزاحم در هنگام مکالمه در این هندزفری به خوبی کار می کند و درهنگام مکالمه هیچ یک از دو شخص در دو طرف خط با مشکل مواجه نخواهند شد.


dafgdafgdagf


شارژدهی:


طبق اعلام شیائومی، گوشی های Mi AirDots Pro 2، با هر بار شارژ می توانند تا 4 ساعت به پخش موسیقی ادامه دهند که در تست انجام شده نیز چنین نتیجه ای بدست آمد.


شیائومی ضخامت باکس شارژر این مدل را نسبت به نسل قبل افزایش داده است و باتری بزرگتری در آن جای داده است.


sgsafgasfgasgf


درصورتی که باکس شارژر به طور کامل پر از شارژ باشد، می توانید تا 14 ساعت از هندزفری ها برای پخش موسیقی استفاده کنید و این درحالیست که نسل قبل، باکس شارژر تنها تا 10 ساعت می توانست برای گوشی ها شارژ تامین کند.


جمعبندی:


به طور کلی شیائومی با قیمتی بسیار کمتر از رقبا در این هندزفری، عملکرد بسیار بهتری را ارائه می دهد، همچنین عملکرد، امکانات و شارژدهی Mi AirDots Pro 2، نسبت به Mi AirDots Pro پیشرفت قابل توجهی داشته است.


لازم به ذکر است که اگر به دنبال یک هندزفری کاملا بیسیم، با کیفیت تر از AirPods های اپل و بسیار ارزانتر آن می گردید، Mi AirDots Pro 2، یکی از بهترین گزینه های خرید می باشد.