غول تکنولوژی چینی یعنی شیائومی، این بار محصولی با نام Car Robot Smart HUD Bluetooth معرفی کرده است که درواقع یک نمایشگر برای ماشین می باشد.


IMG_20190907_210144


نمایشگر های HUD یا Heads Up Display با سرعت بسیار زیادی در حال معروف شدن هستند به طوری که شرکت های خودرو سازی نظیر BMW و Mazda در برخی از خودرو های خود از این نوع مانیتور ها استفاده میکنند و حالا شیائومی این نوع نمایشگر ها را به صورت جداگانه تولید کرده است تا دیگر افراد نیز بتوانند تجربه استفاده از اینگونه نمایشگر ها را داشته باشند.


 

این نوع صفحه نمایش ها برای اولین بار در ارتش و در جت های جنگی استفاده شد که نکته قابل توجه درمورد آن ها این است که اطلاعات بر روی یک صفحه شفاف و بی رنگ نمایش داده می شود که پشت آن نیز قاب مشاهده است و این نکته باعث میشود تا در هنگام نگاه کردن به این نمایشگر توجه راننده همچنان به سمت جلو باشد.


IMG_20190907_210200


اطلاعات نمایش داده شده توسط این دستگاه شامل سرعت، آب و هوا، مسیریابی و... می شود که امروزه در بسیاری از خودرو ها به صورت پیش فرض وجود دارد.


 

البته برخی از دستگاه های HUD هستند که اطلاعات را بر روی شیشه جلوی ماشین پخش میکنند اما این دستگاه ساخت شیائومی به همراه شیشه مخصوص عرضه می شود که می توانید آن را باز و بسته کنید.


IMG_20190907_210220


جنس بدنه اصلی این دستگاه پلی کربنات و پلاستیک ABS می باشد که روی آن را شیشه ای که اطلاعات بر روی آن نمایش داده می شود قرار دارد که البته جنس این دستگاه کاملا ضد حرارت و ضد اشعه UV می باشد به طوری که حتی اگر در شهر های گرمسیر خودرو را در زیر نور مستقیم خورشید رها کنید، همچنان آسیبی به دستگاه وارد نخواهد شد.


 

روشنایی این دستگاه نیز به لطف سنسور روشنایی تعبیه شده در آن، متناسب با نور محیط و زمان شبانه روز تغییر می‌کند تا به چشم آسیبی وارد نکند.


 

IMG_20190907_210134