4 سال پیش شرکت ژاپنی Sharp شروع به طراحی گوشی هایی با حاشیه بالایی بسیار کم کرد اما همچنان از سمت پایین دارای حاشیه زیادی بود که باعث می شد کاربر طراحی آن را به طور کامل نپذیرد، به دنبال آن دقیقا 2 سال پیش شیائومی اولین گوشی کم حاشیه را با نام Mi Mix به بازار عرضه کرد.


این گوشی دارای نسبت صفحه به بدنه ی بسیار بالای 83.6 درصد بود که نسبت به رقبای هم دوره ی خود کاملا بی رقیب بود در ادامه شرکت هایی مانند اسنشال، سامسونگ، هواوی و دیگر شرکت ها شروع به طراحی گوشی های کم حاشیه کردند تا اوایل امسال دو شرکت چینی Vivo و Oppo گوشی های بسیار کم حاشیه خود را عرضه کردند اما طولی نکشید تا شیائومی باز هم با عرضه گوشی Mi Mix 3 با نسبت صفحه نمایش به بدنه 93 درصد  صدر جدول کم حاشیه ترین گوشی بازار را پس گرفت.


در نسخه های قبلی سری میکس، شیائومی برای حل مشکل جایگیری اسپیکر ها و دوربین سلفی مجبور شد تا به طراحی جدیدی روی بیاورد، شیائومی تصمیم گرفت تا اسپیکر مکالمه سری میکس را در زیر نمایشگر تعبیه کند تا به کمک تماس با بدنه گوشی صدای مکالمه را به گوش کاربر برساند و همچنین شیائومی دوربین سلفی گوشی را به قسمت پایینی گوشی انتقال داد.


اما شیائومی با رونمایی از می میکس3 تصمیم گرفت تا گوشی خود را به صورت کشویی طراحی کند و سنسور های مورد نیاز خود را در قسمت کشو گوشی قرار دهد تا دیگر از مشکل کمبود فضا رهایی پیدا کند.


mi-mix-3


شیائومی روز گذشته در منطقه تاریخی شهر ممنوعه، در نزدیکی شهر Beijing چین از گوشی Mi Mix 3 در حضور مردم پرده برداشت.


گوشی شیائومی می میکس3 به پردازنده اسنپدراگون 845 مجهز شده و هرچند ممکن است کمی قدیمی برسد اما به دلیل اینکه کوالکام همچنان پردازنده پرچمدار جدید خود را رونمایی نکرده، تنها انتخاب شیائومی همین گزینه بود.


شیائومی می میکس3 در اولین نگاه بسیار زیبا به نظر میرسد، 93 درصد قسمت جلویی گوشی را صفحه نمایش 6.4 اینچی آن با رزولوشن 2340 در 1080 همراه با پنل AMOLED تشکیل می دهد.


Xiaoomi-Mi-Mix-3-Full-Screen-Display


شیائومی برای دوربین گوشی Mix 3 بهبود سخت افزاری را در نظر نداشته و همچنان از سنسور های گوشی Mi 8 و Mi Mix 2s یعنی IMX 363 در این گوشی استفاده کرده و از 2 دوربین 12 مگاپیکسلی بهره می برد، اما این دلیلی بر بهتر نشدن دوربین این گوشی نیست؛ شیائومی این بار با بهبود الگوریتم نرم افزاری خود سعی بر بهتر کردن قابلیت فیلمبرداری و عکس برداری در نور کم داشته و تا حد زیادی موفق عمل کرده و همچنین قابلیت فیلمبرداری با سرعت 960 فریم برثانیه با کیفیت 1080p را نیز به این گوشی اضافه کرده است و احتمال می رود که طی بروزرسانی های آینده این قابلیت به گوشی های Mi 8 و Mi Mix 2s اضافه شود، و البته می میکس3 این بار در دوربین جلو بهبود هایی را داشته است، این گوشی در جلو نیز به دوربین دوگانه 2+24 مگاپیکسلی مجهز شده تا بتواند تصاویر پرتره را به صورت سلفی نیز ثبت کند.


شیائومی می میکس3 موفق شد تا در وبسایت DxoMark نمره ای برابر با گوشی Galaxy Note 9 ساخت سامسونگ و HTC U12 Plus کسب کند، این گوشی موفق شد تا در قسمت عکاسی نمره 108، فیلمبرداری 93 و در مجموع نمره 103 را کسب کند تا بتواند بالاتر از گوشی هایی مثل P20 و iPhone X بایستد، هرچند اگر بخواهیم فاکتور عکسبرداری را بین گوشی ها مقایسه کنیم شیائومی می میکس3 قادر است تصاویری بهتر از گوشی نوت9 و یو12 پلاس کسب کند.


photo_2018-10-26_17-26-29


شیائومی همانند پرچمدار های قبلی خود 2 سیمکارته می باشد و از جک هدفون و اسلات کارت حافظه بهره نمی برد و از پورت USB Type-C جهت شارژ و تبادل اطلاعات استفاده می کند.


شیائومی گوشی می میکس3 را به باتری 3200 میلی آمپری مجهز کرده که در مقابل گوشی می8 200 میلی آمپر بیشتر است و احتمال می رود تا مقدار کمی شارژدهی بهتری نسبت به آن داشته باشد همچنین این گوشی از قابلیت Quick Charge 4 به صورت سیمی و از شارژ بیسیم 10 واتی پشتیبانی می کند.


گوشی Mi Mix 3 در 4 نسخه به بازار عرضه می شود، 6 گیگابایت رم در کنار 128 گیگابایت حافظه داخلی، 8 گیگابایت رم در کنار 128 گیگابایت حافظه داخلی، 8 گیگابایت رم در کنار 256 گیگابایت حافظه داخلی و نسخه ویژه 10 گیگابایت رم در کنار 256 گیگابایت حافظه داخلی، همچنین شیائومی در جعبه این گوشی یک عدد پایه شارژ بیسیم 10 واتی به صورت رایگان قرار داده است و  این گوشی در 3 رنگ مشکی، آبی و سبز به بازار عرضه خواهد شد و فروش این گوشی هوشمند در روز 10 آبان آغاز می شود.


98bac6e8-084a-4c92-8fec-f0e518a3804b


شیائومی در نظر داشت تا گوشی Mi Mix 3 را همراه با پشتیبانی از شبکه 5جی به بازار عرضه کند اما به دلیل اینکه هنوز این تکنولوژی جهت استفاده مردم راه اندازی نشده عرضه آن را تا اوایل سال 2019 میلادی به تاخیر انداخت.


قسمت کشویی گوشی میکس3 به صورت آهنربایی می باشد و شیائومی به کاربران اطمینان خاطر داده است که برای قسمت کشویی گوشی می میکس3 تا 300 هزار بار باز و بسته شدن هیچ مشکلی ایجاد نخواهد شد.


photo_2018-10-26_17-31-16


همچنین شیائومی این بار از تکنولوژی اثر انگشت در زیر صفحه نمایش به دلیل کاهش هزینه ساخت صرف نظر کرده و به سنسور اثر انگشت در پشت گوشی بسنده کرده است، شیائومی حتی بر خلاف 2 گوشی Mi 8 Pro و Mi 8 Explorer Editon از اسکن 3بعدی چهره بهره نمی برد و برای باز کردن قفل گوشی فقط از اسکن 2 بعدی استفاده میکند، همچنین طراحی بدنه پشتی این گوشی شباهت بسیاری با گوشی  Mi 8 دارد  و می توان کلمه ی MIX نوشته شده در پشت این گوشی را تنها فرق بدنه پشتی آن با Mi 8 دانست.


به کمک قابلیت کشویی گوشی می میکس3 شما قادر خواهید بود تا میانبر هایی را برای آن تنظیم کنید به طوری که با باز کردن گوشی میانبر ها برای شما نمایش داده شوند، یا میتوانید تنظیم کنید که درصورتی که گوشی شما در حال زنگ خوردن است با باز کردن گوشی تماس شما پاسخ داده شود، همچنین با باز کردن گوشی یک صدایی از آن پخش خواهد شد که شما می توانید آن را به صدای دلخواه خود تغییر دهید.


mix3slider