چندین ماه پیش شیائومی در یک مراسم رونمایی سری گوشی های CC9 را با نام های CC9e و CC9 معرفی کرد که بعد تر گوشی Mi CC9e با نام Mi A3 و رابط کاربری اندروید وان وارد بازار جهانی شد، بسیاری بر این باور بودند که گوشی Mi CC9 نیز با نام Mi A3 Pro و رابط کاربری Android One بزودی معرفی خواهد شد اما شیائومی این بار تصمیم گرفت تا این گوشی بسیار با کیفیت و خوش قیمت را با همان رابط کاربری دوست داشتنی MIUI و با نام Mi 9 Lite عرضه کند.


مشخصات این گوشی کاملا مشابه با گوشی Mi CC9 است و تنها تفاوت آنها نام و رام می باشد که گوشی Mi 9 Lite مخصوص بازار جهانی در نظر گرفته شده که با رام گلوبال عرضه می شود.


gsmarena_008


پردازنده :


گوشی Mi 9 Lite به پردازنده اسنپدراگون 710 مجهز شده است که نسبت به پردازنده های SD660 و SD665 برتری محسوسی در اجرای بازی ها دارد و این پردازنده در نسخه 7 بنچمارک آنتوتو نمره حدودی 175 هزار را کسب می کند.


طراحی و رنگبندی:


گوشی Mi 9 Lite با طراحی بسیار زیبایی همراه خواهد بود، قاب پشتی این گوشی از جنس شیشه است و فریم آن نیز فلزی در نظر گرفته شده و طراحی خمیده قاب پشتی این گوشی، آن را خوشدست تر می سازد.


این گوشی در سه رنگ آبی، سفید و خاکستری عرضه می شود که هرکدام طیف های خاصی دارند و از جذابیت بسیار زیادی برخوردارند.


gsmarena_002


صفحه نمایش:


گوشی Mi 9 Lite نسبت به نسل قبل خود از لحاظ صفحه نمایش نیز شامل پیشرفت چشمگیری شده است، صفحه نمایش امولد 6.39 اینچی با رزولوشن +FullHD به همراه ناچ قطره ای، سنسور اثر انگشت زیر صفحه نمایش، پشتیبانی از DC Dimming از امکانات صفحه نمایش این گوشی به شمار می رود.


ghsdghsdghsdghd


دوربین:


سنسور 48 مگاپیکسلی سونی IMX586 وظیفه ثبت تصاویر را در گوشی می9 لایت بر عهده دارد، سنسور دوم این گوشی 8 مگاپیکسلی می باشد که توانایی ثبت تصاویر فوق عریض را دارد و سنسور سوم نیز 2 مگاپیکسلی و از نوع تخمین عمق می باشد.


باتری:


بسیاری از کاربران از باتری 3350 میلی آمپری گوشی Mi 8 Lite ناراضی بودند و به همین دلیل شیائومی تصمیم گرفته تا باتری 4030 میلی آمپری را برای نسل جدید این گوشی در نظر بگیرد که ترکیب آن با صفحه نمایش امولد می تواند شارژدهی بسیار عالی و کاملا رضایت بخش را به کاربر ارائه کند.


همچنین در داخل جعبه این گوشی یک عدد شارژ 18 واتی با پشتیبانی از تکنولوژی Quick Charge 3.0 قرار خواهد داشت که شیائومی حتی این مورد را نیز نسبت به نسل قبل ارتقا داده است.


sdfsdfsdfsafsdf


دیگر مشخصات:


از دیگر مشخصات این گوشی می توان به فرستنده مادون قرمز (جهت استفاده به عنوان ریموت کنترل)، جک هدفون، NFC، پورت Type-C، وایفای 802.11a و بلوتوث 5.0 اشاره کرد.


عرضه این گوشی در سه رنگ آبی، خاکستری و سفید در دو نسخه 6/64 و 6/128 آغاز شده است و بزودی روانه بازار های مختلف از جمله ایران خواهد شد.


dfgsdafgasasfg