چند سال پیش شیائومی گوشی هوشمند خود را به نام  Mi Note عرضه کرد. عرضه این گوشی خبر مهمی بود چرا که این اولین بار بود که شیائومی از صفحه نمایش بزرگ استفاده کرده و بعلاوه این گوشی دارای یک طراحی فوق‌العاده نیز بوده است.


می نوت 2 چند سال پس از سری نوت در اکتبر 2016 عرضه شد. این گوشی نسبت به سری اصلی نوت کمی به سمت عقب خمیده شده  و دارای صفحه نمایش منحنی و ویژگی‌های جدیدی است. ظاهر این گوشی بسیار جذاب است در ادامه بررسی کنیم که آیا کارایی آن نیز به همان اندازه خوب است؟


-


طراحی

2

این گوشی رده بالای چینی را می‌توان با رقیب قدرتمند کره‌ای اش سامسونگ مقایسه کرد جدا از لبه ها و خمیدگی‌ها می نوت 2 یک پرچمدار واقعی برای شیائومی به حساب می‌آید.


3


این گوشی در طراحی فوق العاده است که می‌تواند هر کاربری را به وجد بیاورد. کیفیت ساخت آن نیز در حد عالی می‌باشد که هر کاربری را به تحسین وا می‌دارد. دارنده این گوشی می‌تواند با افتخار آن را از جیب خود خارج کند و از توانایی‌ها و قیمت به نسبت مناسبش حرف بزند.


4


 

با اینکه در ساخت این گوشی از شیشه استفاده شده است اما در همین حال دارای وزن کمی است که یک نکته مثبت دیگر در مورد آن به شمار می آید.این گوشی وزنی معادل با 166 گرم دارد. طراحی منحنی و لبه‌هایی که با دقت به کار رفته‌اند، باعث می‌شوند زمانی که کاربر آن را در دست می‌گیرد، احساس راحتی کند. ابعاد این گوشی نیز 156.2x77.3x7.6 میلیمتر است.

7


8


از آنجایی که سری نوت به دنبال تغییراتی در فنآوری هستند، شیائومی تصمیم به تعبیه اسکنر انگشت در زیر صفحه نمایش گرفته است. این دکمه فیزیکی برخلاف اکثر گوشی‌های این شرکت که در قسمت پشت قرار می‌گرفت در قسمت جلو و در زیر صفحه نمایش قرار گرفته است.


96


در این گوشی با یک پنل شیشه‌ای فوق‌العاده براق و منحنی در قسمت جلو مواجه هستیم همچنین این گوشی نیز دارای چند ویژگی گوشی‌های دیگر این شرکت مانند وجود یک آرم کوچک و همچنین دوربین عقب با دو فلش LED است.

وجود قسمت‌های شیشه‌ای سیاه و سفید بسیار بهتر و مقاوم تر است اما مانند تمام گوشی‌های سری MI وجود پنل‌های شیشه‌ای بدین معناست که شما باید مراقب باشید .

10

بین دو پنل شیشه‌ای منحنی یک بدنه CNC با رنگ مشکی است که بسیار نازک به سمت چپ و راست رفته است که در سمت راست فقط به اندازه یک دکمه پاور و دکمه تنظیم شدت صدا و در سمت چپ نیز به اندازه یک خشاب دو سیمکارته فضا باقی گذاشته است.

11

محل قرارگیری USB و خروجی اسپیکر دوگانه در قسمت پایین این گوشی است و در قسمت بالا این گوشی نیز ما شاهد قرارگیری یک سنسور مادون قرمز (برای کنترل ابزار داخل منزل) و یک جک هدفون 3.5 میلیمتری هستیم. بلندی و کیفیت صدا در این گوشی در حد خیلی خوبی است و شما از شنیدن موسیقی به وسیله این گوشی لذت خواهید برد.


آیا قبلا به شما گفته‌ام که این گوشی چشمان شما را خیره خواهد کرد؟

12


ممکن است با توجه به پنل‌های شیشه‌ای و قاب فلزی نازک برخی از شما نگران دوام این گوشی باشید اما نگرانی شما تا حدی بی مورد است چرا که در ساخت این گوشی دوام نیز در نظر گرفته شده است و استحکام قابل قبولی دارد اگر شما کمی مراقب گوشی خود باشید احتیاج به نگرانی نیست.


-


امکانات


با توجه به ظاهر و بدنه خیره کننده این گوشی، Mi Note 2 باید دارای سخت افزاری در حد و اندازه یک گوشی پرچمدار باشد. این گوشی دارای پردازنده Snapdragon 821، رم 6 گیگابایتی و 128 گیگابایت حافظه داخلی در بالاترین باندل است. حافظه ذخیره‌سازی حداقل 128 گیگابایتی باعث می‌شود که احتیاجی به حافظه اضافه microSD در این گوشی حس نشود. همچنین این گوشی از رابط کاربری ساده و دوست داشتنی شیائومی، یعنی MIUI استفاده می‌کند.


13


یک صفحه نمایش 5.7 اینچی Fuul HD با رزولوشن ۱۹۲۰*۱۰۸۰ به نظر انتخاب مناسبی برای یک مدل نوت به حساب می‌آید اما صفحه نمایش در این گوشی به صورت منحنی است که باعث جلب توجه نسبت به آن می‌شود. در قسمت جلو و در بالای صفحه نمایش یک دوربین 8 مگاپیکسلی وجود دارد و علاوه بر این یک دوربین 22.56 مگاپیکسیلی با فاصله کانونی F2.0 تیز در قسمت پشت گوشی قرار داده شده است. دوربین اصلی 22.56 مگاپیکسلی در نور روز عملکرد عالی و در تاریکی شب نیز عملکردی قابل قبول دارد و دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی آن نیز توانایی ثبت عکس‌های با کیفیتی را دارد.


14 15


در زیر صفحه نمایش یک دکمه فیزیکی برای اسکنر اثر انگشت وجود دارد. در این گوشی یک باتری 4070mAh به کار رفته است که با توجه به پشتیبانی از Quick Charge 3.0، سرعت شارژ قابل توجهی دارد. طول عمر باتری بسیار عالی می‌باشد و آن را می‌توان یک نکته مثبت دیگر برای این گوشی در نظر گرفت.


 فیلمبرداری با این گوشی نیز قابل قبول است فیلم برداری با کیفیت ۲۱۶۰P و ۳۰ فریم بر ثانیه چیزی است که هر فقط گوشی های پرچم دارد از پس آن بر می آیند.


18


16


-

نتیجه

ما با یک گوشیخیره‌کننده از نظر ساخت روبرو هستیم که از پردازنده Qualcomm Snapdragon 821 استفاده می‌کند و طبق انتظار ما با یکی از بهترین گوشی‌های موجود در بازار روبرو هستیم.

19


-

لطفا نظر خودتان را درباره این گوشی با ما در میان بگذارید.

خرید گوشی minote2 شیائومی