یک لپ تاپ بسیار شیک با طراحی مناسب که آن را می‌توان اولین تلاش جدی شیائومی برای کاربرانی دانست که می‌خواهند یک لپ تاپ شیک، سبک و خوش ساخت را بدون پرداخت قیمت بالا داشته باشند.


2


اخباری در مورد شیائومی به گوشی می‌رسید که این تولید کننده بزرگ گوشی‌های هوشمند قصد راه اندازی و تولید یک لپ تاپ را دارد بعد از چند مدت مشخص شد که شیائومی قصد طراحی و تولید دو مدل لپ تاپ را دارد. شیائومی به عنوان تولید کننده گوشی‌های هوشمند با کیفیت و قیمت مناسب معروف است.


این لپ تاپ‌ها یعنی MiBook Air 12.5 و برادر بزرگ آن MiBook Air 13 در ماه اوت 2016 به بازار وارد شدند. شایان ذکر است که این لپ تاپ با ویندوز 10 نسخه خانگی (نسخه چینی) عرضه می‌شود. پس از خرید نسخه های دیگر ویندوز قابل نسب هستند.


بعد از خرید یک لپ تاپ اولین چیزی که شما با آن مواجه می‌شوید، جعبه آن است. این لپ تاپ در یک جعبه کلاسیک و ساده (مانند گوشی ها و تبلت های این شرکت) به دست شما میرسد.


در قدم بعد شما در داخل جعبه با یک شارژر، یک پاکت نامه و در نهایت لپ تاپ مواجه می‌شوید. شارژر این لپ تاپ 45 وات به رنگ سفید و به همراه یک منبع تغذیه یکپارچه است.


3


در مورد شارژر همه چیز خوب است اما این نکته را نباید فراموش کنید که در کشور‌هایی به جز چین برای استفاده از آن نیاز به یک تبدیل نیز دارید و یا اینکه از چندراهی های خود شیائومی استفاده کنید. یکی از نکات مثبت این لپ تاپ کابل USB آن است که 150 سانتیمتر طول دارد.


4


در مورد MiBook Air 12 شیائومی باید گفت که این لپ تاپ شبیه به یک کاشی فلزی فلزی با ضخامت یکنواخت است. و با تعجب باید گفت که هیچگونه آرم یا علامت متمایز کننده‌ای بر روی بدنه آن وجود ندارد.


ابعاد آن 292x202x12.9mm است که میتوان گفت از یک برگه A4 کوچکتر است که اندازه معقولی برای چنین وسیله‌ای به حساب می‌آید و وزن آن نیز برابر با 1.08 کیلوگرم می‌باشد که از این نظر بین مک بوک اپل وDell XPS 13 قرار می‌گیرد.


5


لپ تاپ شیائومی شباهت زیادی به مک بوک پرو دارد. این دستگاه دارای یک قاب سیاه و سفید با ضخامت تقریباً ثابت است.


یک لولا بلند برای اتصال و انتقال اطلاعات بین صفحه کلید و صفحه نمایش وجود دارد و همچنین شما شاهد یک برش ملایم در قسمت جلو این دستگاه هستید.


اندازه کلیک‌ها بر روی شیائومی ایر 12 در واقع بزرگتر از مک بوک پرو است که باعث می شود عمل تایپ کردن راحت تر شود (قطر 16 میلیمتر در مقایسه با قطر 15 میلیمتر). دکمه پاور در سمت راست و در قسمت بالا قرار داده شده که نزدیک دکمه حذف است.


ابعاد تاچ پد  103x62mm است و هیچ دکمه فیزیکی روی آن وجود ندارد و سطح ان نیز صاف است.


6


7


لپ تاپ شیائومی ایر 12 دارای دو دریچه بلندگو و یک برچسب بوده که بر روی بدنه حک شده است. پوشش پایین با 8 پیچ محکم شده است که امنیت خوبی دارد. در مقایسه با رقبای هم سطح خود دارای رتبه قابل توجهی است.


اتصالات در این نسخه از لپ تاپ شیائومی به بن صورت است: یک پورت HDMI، پورت USB 3.0 سایز کامل، یک پورت USB از نوع C برای اتصال به پاور و یا داکت شیائومی و جک 3.5 میلی متری وجود دارد.


زمانی که شما آن را باز می‌کنید، شاید قسمت قابل توجه آن صفحه نمایش باشد. این صفحه نمایش به صورت لبه به لبه از شیشه پوشانیده شده است که دارای نمره 7 در مقیاس سختی است.


اضافه کردن شیشه ممکن است کمی کاربران را به اشتباه بیاندازد پس یادآوری این نکته ضروری است که این تاپ تاپ دارای صفحه نمایش لمسی نمی باشد.


8


-


مشخصات


پردازنده: Intel m3-6Y30 / 900MHz turbo to 2.2GHz


گرافیک: Intel HD 515


رم : 4 گیگابایت


صفحه نمایش 12.5 اینچ، Full HD 1920 x 1080 resolution display


ذخیره‌سازی: 128GB SATA3 M2 SSD


پورت: 1xUSB 3.0, 1xUSB Type-C, HDMI, audio jack


اتصالات به کامپیوتر: بلوتوث 4.1، 802.11ac Wi-Fi


دوربین: یک مگاپیکسل  در جلو


وزن: 1.08 کیلوگرم


ابعاد: 292x202x12.9mm


-


شیائومی بر روی نسخه 12 اینچی لپ تاپ خود یک پردازنده اینتل Core M قرار داده است. این پردازنده m3-6Y30 است که با فرکانس 900MHz کار میکند و با حداکثر توربو به فرکانس 2.2GHz می رسد.


گرافیک آن اینتل HD 515 و به صورت یکپارچه دارای فرکانس پایه 300 مگاهرتز و یک فرکانس پویای حداکثر 850 مگاهرتزی است.


در مقایسه با نسل قبلی این مدل از 4K و 60HZ برای DisplayPort پشتیبانی می‌کند.


9


شیائومی ایر 12 از یک صفحه نمایش 12.5 اینچی استفاده می‌کند که FULL HD  است و بر روی مادربورد نیز 4 گیگا بایت رم نصب شده است.


شیائومی ایر 12 از فضای ذخیره‌سازی 128 گیگابایت به صورت SATA3 M2 SSD استفاده می‌کند.


در شیائومی ایر 12 یک باتری غیر قابل تعویض 37Whr استفاهده شده است. با شارژ این باتری می‌توان حداکثر تا 11.5 ساعت از این لپ تاپ استفاده کرد. البته این میزان به تنظیمات روشنایی صفحه و موارد دیگر نیز بستگی دارد.


خصویات دیگر برای یک لپ تاپ در این رده قیمتی بسایر مناسب است: بلوتوث 4.1 و یک جفت بلندگو دوگانه AKG.


شیائومی ایر 12 دارای یک ترکیب هوشمند بوده که برخی از اجزای آن واقعاً شایسته تقدیر است. این لپ تاپ در بسیاری از قسمتها قابل توجه است و می‌تواند با نمونه‌های هم رده خودش به خوبی رقابت کند.


10


بخش صدا در این لپ تاپ انتظارات را برآورده کرده و از شرایط قابل قبولی برخوردار است. اسپیکر این لپ تاپ در قسمت پایه قرار داده شده است و این نگرانی را برای ما به وجود آورده بود که کارایی لازم را نخواهد داشت اما با استفاده از یک انحنا و همچنین ایجاد کمی ارتفاع شیئاومی ایر 12 توانسته است که صدایی واضع و قابل قبول را برای کاربران فراهم کند.


با صفحه نمایش 12.5 اینچی FULL HD شیائومی ایر 12 دارای تراکم پیکسل بالاتری نسبت به بسیاری از لپ تاپ‌های موجود در بازار است و این یک نقطه قوت برای این لپ تاپ محسوب می‌شود.


11


باتری این گوشی نیز در مقایسه با لپ تاپ های دیگر قابل قبول است و عدد ادعایی در مورد آن 11.5 ساعت است. البته شما در شرایط خاصی می‌توانید به این عدد برسید در صورتی که میزان نور و عدم وجود اتصلات را در نظر بگیرید می‌توانید 11.5 ساعت  این لپ تاپ را روشن نگه دارید.


13


این لپ تاپ به عنوان اولین تلاش شیائومی بسیار مناسب و معقول است و در این محدوده قیمتی به راحتی می‌تواند در بازار به رقابت بپردازد. این لپ تاپ دارای اشکالات ریزی است اما طراحی عالی آن، عملکرد مناسب و قابل قبول، عمر باتری خوب و .... نکات مثبتی هستند که انتخاب این محصول را برای خریداران راحت‌تر می‌کند.


12


موارد زیادی برای دوست داشتن لپ تاپ شیائومی وجود دارد مانند بدنه فلزی و صحفه کلید‌های بزرگ، شارژر قوی، قیمت مناسب در مقابسه با رقبا و... مواردی هستند که باعث خواهند شد که این پ تاپ به محصولی دوست داشتنی تبدیل شود.


-


خرید لپ تاپ MiBook Air شیائومی


-