سوالی دارید ؟ تماس بگیرید

071-36340539

گوشی Redmi Go اولین گوشی شیائومی به همراه Android Go

چندین هفته است که اخبار مختلفی از یک گوشی بسیار ارزان قیمت ساخت شیائومی به گوش می رسد که دارای رابط کاربری Android Go می باشد، در این مطلب می‌خواهیم ببینیم که چرا شیائومی قصد تولید چنین گوشی را دارد و همچنین میخواهیم تا مشخصات سخت افزاری این گوشی را که به تازگی فاش شده است مورد بررسی مختصری قرار دهیم.

هدف شیائومی از تولید گوشی Redmi Go:

شیائومی در هر سال مقدار زیادی از فروش گوشی های خود رو مدیون پایین رده های ارزان قیمت خود یعنی Redmi 6A، Redmi 5A و Redmi 4A می باشد که به عنوان ارزانترین های شیائومی به شمار می‌روند.

گوشی های ذکر شده اغلب اوقات به عنوان گوشی دوم و جایگزین توسط کاربران استفاده می شود و به همین دلیل شیائومی قصد دارد تا گوشی های اندرویدی ارزان قیمت بیشتری تولید کند تا از این راه فروش بیشتری نسبت به سال های قبل خود داشته باشد.

اما شیائومی برای تولید گوشی هایی ارزان‌تر از Redmi 6A، نیاز دارد تا قدرت سخت افزاری آن را کاهش دهد اما برای این کار مانعی بر سر راه شیائومی قرار داشت.

سال 2008 میلادی یعنی چیزی حدود 11 سال پیش اولین نسخه از سیستم عامل اندروید منتشر شد، طی این 11 سال سیستم عامل اندروید هر ساله دچار تغییراتی شده است که در نهایت منجر به سنگین تر شدن و حجیم تر شدن آن شده است و همین سنگینی مانع شیائومی برای ساخت گوشی هوشمندی با سخت افزار ضعیفتر شده است زیرا در صورت نصب رابط کاربری سنگین بر روی یک گوشی با 1 گیگابیت حافظه رم و 8 گیگابایت حافظه داخلی پس از مدت بسیار کوتاهی می توان شاهد افت سرعت شدید این گوشی بود.

به همین منظور شرکت گوگل تصمیم گرفت تا نسخه خاصی از اندروید را با نام Android GO معرفی کند که بسیار سبک تر از نسخه های فعلی اندروید است؛ رابط کاربری Android GO از لحاظ ظاهری شباهت های زیادی با رابط کاربری Android One یا همان رابط کاربری گوشی های Mi A2 و Mi A2 Lite دارد اما در سیستم عامل Android Go، نرم افزار های پیش فرض گوشی بسیار سبک تر از حالت عادی هستند و 50 درصد فضای کمتری اشتغال میکنند و نهایت بهینه سازی بر روی آنها انجام شده و امکانات اضافی از آنها حذف شده است تا در سبک‌ترین حالت خود قرار بگیرند و همانطور که میبینید اکثر برنامه های پیشفرض نصب شده بر روی این گوشی مخصوص رابط کاربری Android Go می باشند و عبارت Go در زیر آنها درج شده است.

photo 2019 01 27 17 41 49

2 روز پیش در وبسایت اسلش لیکس (SlashLeaks) پوستری از گوشی Redmi Go رویت شد که بسیاری از مشخصات این گوشی را افشا کرد.

صفحه نمایش و پردازنده:

گوشی Redmi Go از یک صفحه نمایش 5 اینچی با رزولوشن 1280 در 720 و با حداکثر روشنایی 380 نیت و کنتراست 1000:1 مجهز شده است و همچنین جهت انجام اعمال پردازشی، پردازنده 4 هسته ای اسنپدراگون 425 در این گوشی به کار رفته است همچنین این گوشی تنها از یک گیگابایت حافظه رم در کنار 8 گیگابایت حافظه داخلی بهره می برد و از کارت حافظه خارجی تا سقف 128 گیگابایت نیز می توان در این گوشی استفاده کرد.

باتری و دوربین:

باتری 3000 میلی آمپری وظیفه تامین انرژی گوشی Redmi Go را بر عهده دارد که توسط شارژر 5 ولت و 1 آمپری که در داخل جعبه این گوشی قرار دارد قابل شارژ می باشد، همچنین در قسمت پشتی این گوشی یک دروبین 8 مگاپیکسلی با دریچه دیافراگم f/2.0 با پشتیبانی از HDR تعبیه شده است که در کنار آن یک فلاش LED نیز دیده می شود و در قسمت جلویی آن نیز یک دوربین 5 مگاپیکسلی برای ثبت تصاویر سلفی قرار گرفته هست.

photo 2019 01 27 17 41 40

دیگر مشخصات:

این گوشی 14 سانتی متر طول، 7 سانتی متر عرض و 8.3 میلیمتر ضخامت دارد و به لطف ابعاد کوچک و بدنه ی پلاستیکی، وزن آن تنها 137 گرم می باشد همچنین این ‌گوشی دو سیمکارته است که هردوی آنها از باند های شبکه 4G به خوبی پشتیبانی می کنند و اتصالات بلوتوث، وایفای نیز برای این گوشی در نظر گرفته شده است.

گوشی Redmi Go همانطور که از نامش معلوم است به سیستم عامل اندروید 8.1 با ویرایش Android GO مجهز شده است و احتمال می رود تا این گوشی طی چند هفته آینده در دو رنگ آبی و مشکی معرفی و وارد بازار شود.

پست قبلی

هر آنچه درمورد گوشی تاشوی شیائومی میدانیم

پست بعدی

بررسی گوشی Redmi Note 7

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از جدیدترین تخفیف ها و محصولات با خبر شوید:

سبد خرید
ورود

هنوز حسابی ندارید؟

یک حساب کاربری ایجاد کنید

دلیل بازگشت وجه