سوالی دارید ؟ تماس بگیرید

071-36340539

توضیحات تکمیلی درمورد گوشی های Mi CC9 شیائومی

هفته گذشته شیائومی از سری جدید گوشی های سری Mi خود با نام Mi CC9 پرده برداشت که با همکاری نرم افزاری شرکت Meitu ساخته شده بودند، شیائومی خصوصیت منحصر به فرد این مدل از گوشی های خود را دوربین سلفی قوی و مشخصات مطابق با سلیقه جوانان، عنوان می کند.

در این مطلب قصد داریم برخی از اطلاعاتی از سری گوشی های CC9 شیائومی، که در مراسم رونمایی اعلام نشده اند را شرح  دهیم.


گوشی Mi CC9e:

گوشی Mi CC9e درواقع یک محصول اقتصادی و نسبتا ارزان از شیائومی می باشد که بسیاری از امکانات یک میانرده خوب را در اختیار کاربر قرار می دهد.

این گوشی درواقع اولین گوشی تولید شده با پردازنده اسنپدراگون 665 در بازار موبایل است که از لحاظ قدرت پردازنده اصلی، عملکردی مشابه Snapdragon 660 ارائه می دهد اما در زمینه قدرت پردازش گرافیکی بهبود هایی را نسبت به نسخه ضعیفتر خود داشته است اما میزان این بهبود هنوز نامشخص مانده است چرا که نتایج بنچمارک های گرافیکی برای این گوشی هنوز منتشر نشده اند، از دیگر برتری های پردازنده اسنپدراگون 665 نسبت به 660 می توان به استفاده از لیتوگرافی 11 نانومتری اشاره کرد که می تواند در کاهش مصرف باتری نیز موثر باشد.

sfsafsfsdf

گوشی Mi CC9e علیرغم قیمت پایین آن، از یک صفحه نمایش AMOLED استفاده می کند، اما بهتر است بدانید که رزولوشن صفحه نمایش این گوشی مانند دیگر میانرده های شیائومی +FullHD نیست و رزولوشن دقیق آن درواقع 720 در 1560 پیکسل می باشد، اما بهتر است قبل از قضاوت درمورد صفحه نمایش این گوشی با نگاه کردن به اعداد، کمی صبر کنیم تا نقد و بررسی های معتبر از این گوشی منتشر شوند، برای پی بردن به کیفیت صفحه نمایش یک گوشی، بهتر است تا توسط چشم و در واقعیت بررسی شوند و نمی توان به طور قطعی به مشخصات عددی آن ها استناد کرد، اما با این حال صفحه نمایش امولد این گوشی دقت بالای نمایش رنگ آن را تضمین می کنند، همچنین شیائومی اعلام کرده است که قابلیت DC Dimming با این گوشیهمراه خواهد بود که باعث آسیب رسانی کمتر به چشم در حین استفاده می شود، صفحه نمایش این گوشی توانایی تولید 350 نیت نور در حالت عادی و 530 نیت نور در حالت اتوماتیک را دارد، قابلیت Face Unlock به کمک دوربین سلفی نیز طبق معمول همیشه برای این گوشی در نظر گرفته شده است.

gsmarena 007

نکته جالب توجه درمورد این گوشی، استفاده از مموری UFS 2.1 می باشد که معمولا در گوشی های گرانقیمت شیائومی به کار می روند، مموری های UFS 2.1 نسبت به نسل قبلی خود یعنی eMMC سرعت بسیار بالاتری (نهایتا 2 الی 2.5 برابر) را ارائه می دهند که این مورد باعث می شود تا سرعت اجرای نرم افزار ها در گوشی های UFS 2.1  بیشتر باشد، اما همانطور که قبلا گفتیم به کمک مشخصات کاغذی نمی توان تصمیم گیری نهایی را انجام داد و کیفیت مموری UFS 2.1 استفاده شده در این گوشی باید با انجام تست بنچمارک AndroBench آزمایش شود چرا که در بازار گوشی هایی با این نوع مموری وجود دارد که سرعتی مشابه eMMC را ارائه می دهند و کیفیت آن ها مشابه گوشی های مرغوب نمی باشد.

در مورد دوربین CC9e نکاتی وجود دارد که لازم است بدانید، دوربین سلفی این گوشی 32 مگاپیکسلی است اما با ترکیب 4 پیکسل در 1 پیکسل، تصاویری با رزولوشن 8 مگاپیکسلی ثبت می کند اما جزئیات و نورگیری تصاویر سلفی این گوشی خیره کننده است و شیائومی درمورد قوی بودن دوربین سلفی این گوشی، حقیقت را گفته که نمونه های تصاویر منتشر شده توسط کاربران این ادعا را تایید می کند.

دوربین اصلی این گوشی نیز همانند بسیاری از گوشی های جدید شیائومی از سنسور 48 مگاپیکسلی سونی استفاده می کند اما بهتر است بدانید که سنسور دوم این گوشی که 8 مگاپیکسلی است از نوع Ultra-Wide یا همان فوق عریض می باشد و در این گوشی خبری از سنسور تله فوتو نیست، دوربین سوم گوشی CC9e نیز وظیفه تخمین عمق برای ثبت تصاویر پرتره را بر عهده دارد و 2 مگاپیکسلی می باشد.

xdfgdfgdgdf

گوشی Mi CC9e از حیث فیلمبرداری توانایی ثبت ویدیو هایی با رزولوشن های 720p، 1080p و 4K را دارد که البته امکان ثبت فیلم با رزولوشن 4K و با سرعت 60FPS در این گوشی وجود ندارد  که محدودیتی از سمت پردازنده می باشد و کاربران برای فیلمبرداری 60FPS لازم است تا از رزولوشن FullHD استفاده کنند، همچنین امکان فیلمبرداری اسلوموشن با رزولوشن 720p با سرعت 240 فریم ثانیه در گوشی CC9e وجود دارد.

این گوشی 173 گرم ضخامت دارد و صفحه نمایش آن 6.08 اینچ می باشد که تنها کمی از گوشی Mi 9 SE بزرگتر است و CC9e گزینه خوبی می تواند  برای افرادی باشید که به دنبال گوشی های خوشدست و کوچک می گردند. باشد، به دلیل استفاده از باتری 4030 میلی آمپری، ضخامت این گوشی حدود 8.4 میلیمتر می باشد که دربرابر 7.4 میلیمتر گوشی Mi 9 SE کمی بیشتر است، همچنین لازم به ذکر است که شیائومی در این گوشی جک هدفون 3.5 میلیمتری را حذف نکرده است و همچنین کاربران می توانند از کارت حافظه خارجی تا حجم 256 گیگابایت را به جای سیمکارت دوم در این گوشی استفاده کنند.

dsfafdasdf

از نسخه های مختلف این گوشی می توان به 4 گیگابایت رم / 64 گیگابایت حافظه داخلی، 6 گیگابایت رم / 64 گیگابایت حافظه داخلی و 6 گیگابایت رم / 128 گیگ حافظه داخلی اشاره کرد، گوشی CC9e به صورت پیش فرض از شارژ سریع ۱۸ واتی  یا به عبارتی کوییک شارژ ۳ پشتیبانی می کند اما برای استفاده از آن لازم است تا شارژر 18 واتی را به صورت جداگانه برای آن خریداری کنید چرا که درون جعبه این گوشی تنها یک شارژر ۱۰ وات قرار داده شده است.

شیائومی اعلام می کند که در این گوشی از نسل هفتم سنسورهای اثر انگشت زیر صفحه نمایش استفاده شده است که پیش‌تر در گوشی های K20 Pro و K20 شاهد آن بودیم و با این اوصاف گوشی CC9e ارزانترین گوشی شیائومی می باشد که از سنسور اثر انگشت زیر صفحه‌ نمایش بهره برده است.

به طور کلی گوشی CC9e برای افرادی مناسب است که به دنبال یک گوشی خوش دست و با دوربین اصلی و سلفی قوی میگردند، البته از نقاط قوت دیگر این گوشی می‌توان به دقت رنگ بالای صفحه نمایش آن، پردازنده نسبتاً قوی و سنسور اثر انگشت زیر صفحه نمایش آن اشاره کرد.


گوشی Mi CC9:

این گوشی نسبت به گوشی CC9e قیمت بالاتری دارد اما در عین حال مشخصات و کیفیت ساخت بالاتری را به کاربر ارائه می دهد.

این گوشی همانند گوشی می ۸ اس ای از پردازنده  ۱۰ نانومتری اسنپدراگون ۷۱۰ استفاده می‌کنند که  نسبت به گوشی Mi 9 SE نزدیک به ۱۰ درصد عملکرد ضعیف تری دارد.

گوشی CC9 نیز مانند نسخه ارزان تر آن از یک صفحه نمایش امولد ساخت سامسونگ استفاده می‌کند که البته اندازه آن کمی بزرگتر و حدود 6.39 اینچ می باشد با این تفاوت که رزولوشن صفحه نمایش این گوشی فول اچ دی در نظر گرفته شده و همچنین صفحه نمایش در حالت دستی می‌تواند نزدیک به ۴۳۰ نیت  و در حالت اتوماتیک ۶۰۰ نیت روشنایی تولید کند.

gsmarena 005

این گوشی نیز همانند گوشی CC9e از حافظه فوق سریع UFS 2.1 استفاده می کند که اغلب در گوشی های گران قیمت تر شیائومی دیده میشد اما همچنان انتظار می‌رود که مموری UFS 2.1 گوشی CC9 از CC9e  عملکرد بهتری را از خود به نمایش بگذارد.

عملکرد دوربین سلفی گوشی CC9 مشابه CC9e می باشد به طوری که سنسور دوربین ۳۲ مگاپیکسلی این گوشی با ترکیب هر چهار پیکسل در یک پیکسل تصاویر ۸ مگاپیکسلی با کیفیت و نورگیری بسیار بالا به کاربر ارائه می‌دهد،  اما هنوز مشخص نیست که آیا در واقعیت نیز عملکرد آنها مشابه است یا خیر؛ دوربین 3 گانه عقبی گوشی CC9 مشابه CC9e از ترکیب 48 + 8 + 2 تشکیل شده است و که سنسور دوم آن فوق عریض و سنسور سوم آن برای تشخیص عمق می باشد.

DSAFASDFSADF

در زمینه فیلمبرداری، پردازنده گوشی CC9 از فیلمبرداری 4K با سرعت ۶۰ فریم بر ثانیه پشتیبانی نمی کند ام شیائومی برای این گوشی فیلمبرداری اسلوموشن ۹۶۰ برای بر ثانیه با رزولوشن FullHD را در نظر گرفته است.

صفحه نمایش این گوشی 6.39 اینچی می باشد که باعث می شود ابعاد کلی آن از گوشی CC9e بزرگتر باشد، همچنین وزن این گوشی نزدیک به 5 گرم از CC9e بیشتر است و ضخامت آن نیز به مقدار بسیار کمی از CC9e بیشتر است.

گوشی CC9، در 2 نسخه 6 گیگابایت حافظه رم / 64 گیگابایت حافظه داخلی و 6 گیگابات حافظه رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی و در سه رنگ آبی، سفید و مشکی عرضه می شود، همچنین در داخل جعبه گوشی CC9 برخلاف CC9e،  شارژر ۱۸ واتی با پشتیبانی از کوییک شارژ ۳  قرار داده شده است اما این گوشی از شارژ ۲۷ واتی شیائومی به طورکلی پشتیبانی نمی کند. 

sdfsadfsdfsdf

شیائومی در این گوشی نیز جک هدفون و درگاه کارت حافظه را نیز حذف نکرده است که این می تواند برای بسیاری از کاربران خبر خوبی باشد چرا که شیائومی در گوشی های بالارده خود مثل Mi 8 SE و Mi 9 SE این دو مورد را حذف کرده بود، البته خبر خوب دیگری هم در مورد این دو گوشی وجود دارد، شیائومی فرستنده مادون قرمز را در هردوی این گوشی ها قرار داده است تا کاربران بتوانند از آن به عنوان ریموت کنترل دستگاه های الکترونیکی استفاده کنند.


به طور کلی، گوشی های سری CC9، شباهت های فراوانی با یکدیگر دارند، این گوشی ها با ارائه دوربین قوی در کنار شارژدهی بالا، پردازنده های پر قدرت در بازار میانرده ها می توانند به گوشی های پر فروشی برای شیائومی تبدیل شوند، طی آخرین اخبار و شایعات احتمال بسیار بالایی وجود دارد که این دو گوشی با نام های Mi A3 و Mi A3 Lite با رابط کاربری Android One گوگل برای بازار جهانی عرضه شوند و این می تواند خبر خوشی برای کاربران طرفدار رابط کاربری Android One گوگل باشد.

طراحی و رنگبندی این دو گوشی بسیار مشابه یکدیگر می باشد اما گوشی CC9e کمی کوچکتر و خوشدست تر از CC9 ساخته شده است و به طور کلی تفاوت ظاهری آنچنانی در این دو گوشی دیده نمی شود.

شیائومی در مراسم رونمایی سری CC9، نسخه دیگری از آن ها نیز با نام Mi CC9 Mito Edition رونمایی کرد که تنها یک نسخه 8 گیگابایت رم و 256 گیگابایت حافظه داخلی دارد و قیمت آن بسیار بالاتر از نسخه عادی CC9 در نظر گرفته شده است؛ این نسخه مخصوص شرکت Meitu ساخته شده و در پشت و روی جعبه آن عبارت Xiaomi درج نشده است، در آینده نزدیک اطلاعات دقیقتر درمورد این گوشی را در یک قالب مطلب جداگانه مورد بررسی قرار خواهیم داد.

adadadf

پست قبلی

دستبند Mi Band 4 شیائومی معرفی شد

پست بعدی

گوشی Mi A3 مجوز FCC خود را دریافت کرد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از جدیدترین تخفیف ها و محصولات با خبر شوید:

سبد خرید
ورود

هنوز حسابی ندارید؟

یک حساب کاربری ایجاد کنید

دلیل بازگشت وجه