سوالی دارید ؟ تماس بگیرید

071-36340539

بررسی گوشی Redmi Note 7

تقریبا کمتر از 1 ماه از رونمایی رسمی گوشی Redmi Note 7 می گذرد و این گوشی به دلیل قیمت پایین و مشخصات بالای خود سر و صدای بسیار زیادی را به پا کرد و توانست تا 4 فروش فوری موفق را از خود به جای بگذارد.

در این مطلب می‌خواهیم تا اولین گوشی ساخت شرکت Redmi را مورد نقد و بررسی قرار دهیم تا نقاط ضعف و قوت آن نسبت به نسل قبلی خود یعنی Redmi Note 6 Pro را مشخص کنیم.

طراحی:
شیائومی در طراحی گوشی Redmi Note 7 تمام سعی خود را کرده است تا از آن یک گوشی بسیار خوشدست و زیبا بسازد.
قسمت جلویی این گوشی تقریبا با دیگر گوشی های شیائومی متفاوت می باشد، گوشی Redmi Note 7 دومین محصول شیائومی به همراه ناچ قطره ای شکل می باشد که باعث می شود تا این گوشی بسیار کم حاشیه و زیبا دیده شود.

photo 2019 01 29 19 47 46

بدنه پشتی این گوشی همانند بالارده های شیائومی از جنس شیشه است که زیبایی بسیار خاصی به آن می بخشد اما همانند همه ی گوشی های شیشه ای جای انگشت بر روی آن باقی می ماند و تا حدی نیز لغزنده است.

photo 2019 01 29 19 47 43

این گوشی 16 سانتی متر طول، 7.5 سانتی متر پهنا و 8.2 میلیمتر ضخامت دارد که البته با احتساب بیرون زدگی دوربین این مقدار به 1 سانتی متر می‌رسد، همچین این گوشی تقریبا 187 گرم وزن دارد که با توجه به بدنه شیشه ای و ابعاد بزرگ آن، این مقدار قابل قبول است.

photo 2019 01 29 19 05 28

این گوشی همانند دیگر گوشی های شیائومی در قسمت پایینی خود از یک اسپیکر، یک میکروفون و درگاه شارژ بهره می برد اما این بار شیائومی برای این گوشی درگاه Type-C را انتخاب کرده است که یک نکته مثبت برای این گوشی به شمار می رود.

photo 2019 01 29 19 05 26

در قسمت بالایی نیز جک 3.5 میلیمتری هدفون، یک میکروفون (جدا از میکروفون اصلی) و سنسور مادون قرمز جهت استفاده به عنوان ریموت کنترل دیده می شود، همچنین در قسمت سمت راست نیز دکمه های صدا و پاور این گوشی قرار دارند و در سمت چپ آن درگاه سیمکارت گوشی دیده می شود که از کارت حافظه نیز پشتیبانی می کند و می توان از کارت حافظه مجزا به جای سیمکارت دوم استفاده کرد.

photo 2019 01 29 19 05 21

سنسور مجاورت این گوشی در کنار دوربین سلفی و اسپیکر مکالمه آن در ناچ گوشی مخفی شده است و به دلیل کوچک بودن به سختی دیده می شود و همچنین چراغ اعلان این گوشی در حاشیه پایینی گوشی و در نزدیکی پورت شارژ آن قرار گرفته است.

photo 2019 01 29 19 05 18

از بابت طراحی، گوشی Redmi Note 7 به لطف حاشیه های کمتر و ناچ کوچکتر بهتر از نسل قبل خود عمل کرده است و این یک امتیاز مثبت برای این گوشی در مقابل گوشی Redmi Note 6 Pro حساب می شود.

عملکرد:
شیائومی پردازنده اسنپدراگون 660 را مامور پردازش اطلاعات در گوشی Redmi Note 7 کرده است که نسبت به پردازنده اسنپدراگون 636 در گوشی Redmi Note 6 Pro قدرت بیشتری را ارائه می دهد.
این گوشی توانست تا امتیاز 137 هزار را در بنچمارک Antutu V7 ثبت کند که بسیار راضی کننده می باشد و این پردازنده می تواند تا تمامی بازی های روز دنیا را به راحتی هر چه تمام تر اجرا کند.

photo 2019 01 29 19 05 10

در تست بنچمارک AndroBench که مربوط به بررسی سرعت حافظه داخلی گوشی می باشد، گوشی Redmi Note 7 توانست نتایج نسبتا قابل قبولی را با توجه به قیمت خود کسب کند اما با این حال این گوشی در زمینه سرعت حافظه داخلی پیشرفتی نسبت به نسل قبلی خود نداشته است و در همان سطح گوشی Redmi Note 6 Pro قرار می گیرد.

photo 2019 01 29 19 05 08

در بررسی مربوط به GPS، گوشی Redmi Note 7 موفق شد تا در کمتر از 30 ثانیه در فضای بسته به اکثر ماهواره های GPS متصل شود و خطای 4 متر را ثبت کند که با توجه به میانرده بودن آن، نتیجه ای بسیار راضی کننده به شمار می رود.

photo 2019 01 29 19 05 02

اسپیکر:
شیائومی در مراسم رونمایی از این گوشی بر روی کیفیت بالای اسپیکر های آن تاکید کرده بود و عنوان کرده بود که این گوشی به یک پردازنده مجزا جهت افزایش کیفیت و حجم صدا بهره می برد و نقد و بررسی های این گوشی نشان دادند که تاکید شیائومی چندان هم بی دلیل نبود، این گوشی با توجه به قیمت خود از لحاظ کیفیت و حجم صدای اسپیکر در سطح خیلی خوبی قرار دارد و از این حیث نسبت به گوشی Redmi Note 6 Pro برتر است، از طرفی دیگر اسپیکر مکالمه ی این گوشی، نقش اسپیکر دوم آن را بازی می کند و می‌تواند تا صدای استریو را برای کاربر به ارمغان بیاورد.

همچنین این گوشی برای مکالمه از حالت High Volume استفاده می کند، به این صورت که در هنگام مکالمه شما می‌توانید حتی بعد از رسیدن صدای مکالمه به حداکثر، گوشی را وارد حالت High Volume کنید و حجم صدای مکالمه خود را 40 درصد افزایش دهید.

photo 2019 01 29 20 21 21

صفحه نمایش:
گوشی Redmi Note 7 به دلیل قیمت پایین خود، بسیاری از کاربران را نگران کرده بود که ممکن است شیائومی برای کاهش هزینه ساخت این گوشی، کیفیت صفحه نمایش آن را پایین بیاورد اما شیائومی دقیقا خلاف آن را اثبات کرد.

گوشی Redmi Note 7 در نمایش رنگ ها بسیار خوب عمل می کند و از نسل قبلی خود عملکرد بهتری دارد، این گوشی می تواند تا 570 نیت روشنایی را تولید کند که آن را بالاتر از گوشی های Redmi Note 6 Pro و Redmi Note 5 قرار می دهد.
تنها ایرادی که می توان به صفحه نمایش این گوشی گرفت این است که در قسمت هایی نزدیک بریدگی صفحه نمایش، تولید نور تا حدی کمرنگ تر از دیگر نقاط است که البته این مورد به سختی در حالت عادی قابل تشخیص است اما در یک صفحه یکدست سفید این مورد قابل تشخیص است.

دوربین:

دوربین گوشی Redmi Note 7 به دلیل استفاده از سنسور 48 مگاپیکسلی GM1 ساخت سامسونگ سر و صدای زیادی در دنیای گوشی های هوشمند به پا کرد اما بهتر است بدانید که این گوشی از قابلیت Pixel Binning استفاده می کند که باعث می شود هر 4 پیکسل به یک پیکسل با سایز بزرگتر تبدیل شود و این عمل باعث می شود تا این گوشی به جای تصاویر 48 مگاپیکسلی، تصاویر 12 مگاپیکسلی ثبت کند.

با این حال گوشی Redmi Note 7 قادر است تا تصاویر بسیار خوب با دقت رنگ بالایی ثبت کند اما به نظر می رسد تا این گوشی به بهبود های بیشتری در زمینه نرم افزار دوربین خود نیاز دارد زیرا با توجه به این سنسور، این گوشی باید بتواند تصاویر بسیار بهتری نیز ثبت کند، قابلیت Camera 2 Api و HAL 3 به طور پیشفرض در گوشی Redmi Note 7 فعال شده است و شما می توانید به راحتی و بدون نیاز به آنلاک و یا روت کردن دستگاه خود از نرم افزار Google Camera به منظور بهبود کیفیت دوربین گوشی خود استفاده کنید؛ همچنین لی جون (موسس شیائومی) وعده داده است که کیفیت دوربین این گوشی به مرور زمان با دریافت بروزرسانی های مختلف بیش از پیش افزایش می یابد و همچنین قابلیت Super Night Scene (حالت عکاسی در شب) نیز در این گوشی فعال می شود که قبلتر فقط در پرجمدار های شیائومی در دسترس بود.

photo 2019 01 29 19 04 55 photo 2019 01 29 19 04 37 photo 2019 01 29 19 04 35

دوربین سلفی این گوشی با اینکه از یک سنسور 13 مگاپیکسلی ساخت Omnivision استفاده می کند، می تواند تصاویری با جزئیات بسیار بالا و رنگ های بسیار دقیق ثبت کند که بسیار امیدوار کننده است.

photo 2019 01 29 20 01 42

همچنین این گوشی از فیلمبرداری با رزولوشن Full HD با 60 فریم بر ثانیه نیز پشتیبانی می کند اما فیلمبرداری با رزولوشن 4K به دلایل نامشخصی در این گوشی دیده نمی شود اما احتمال می رود تا این گزینه بزودی طی بروزرسانی های نرم افزاری به آن اضافه شود.

در فیلمبرداری با دوربین اصلی لرزشگیر اپتیکالی برای این گوشی در نظر گرفته نشده است اما لرزشگیر دیجیتال این گوشی عملکرد فوقالعاده ای از خود نشان می دهد و ویدئو هایی با کمترین لرزش را می تواند ثبت کند.

photo 2019 01 29 19 05 00

باتری:

گوشی Redmi Note 7 به یک باتری 4000 میلی آمپری قدرتمند با پشتیبانی از شارژ سریع 18 واتی مجهز شده است که می تواند تا با استفاده از دیتا، بازی و تماشای ویدئو، حدود 8 ساعت اسکرین (مدت زمان روشن ماندن صفحه نمایش در طول استفاده) را ثبت کند که این مقدار در صورت استفاده سبک تر می تواند تا 10 ساعت نیز افزایش پیدا کند که تقریبا عملکردی مشابه Redmi Note 6 Pro و Redmi Note 5 را دارد.

باتری این گوشی با شارژر معمولی درون جعبه خود طی مدت زمان 2 ساعت و 10 دقیقه شارژ می شود که در صورت استفاده از شارژر 18 واتی این مقدار به 1 ساعت و 50 دقیقه کاهش می یابد.

photo 2019 01 29 19 04 30

جمع بندی:

به طور کلی گوشی Redmi Note 7 می توانند یک جایگزین کاملا مناسب برای گوشی Redmi Note 6 Pro باشد و نسبت به آن بهبود های مناسبی داشته است، اما از دوربین این گوشی انتظارات بیشتری می رفت، با این حال شما همچنان می توانید بر روی این گوشی از دوربین ساخت شرکت گوگل یا Google Camera منظور بهبود کیفیت آن استفاده کنید و همچنین شیائومی این قول را داده است که در بروزرسانی های بعدی عملکرد دوربین این گوشی را بهتر از قبل می کند.

در باقی موارد نظیر پورت Type-C، پردازنده، اسپیکر و طراحی برتری های این گوشی نسبت به Redmi Note 6 Pro به وضوح حس می شود و این گوشی در رنج قیمتی خود می تواند به یک گوشی کاملا بی رقیب و بسیار پر فروش تبدیل شود.

 

 

پست قبلی

گوشی Redmi Go اولین گوشی شیائومی به همراه Android Go

پست بعدی

مشخصات احتمالی گوشی های Mi Max 4 و Mi Max 4 Pro فاش شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از جدیدترین تخفیف ها و محصولات با خبر شوید:

سبد خرید
ورود

هنوز حسابی ندارید؟

یک حساب کاربری ایجاد کنید

دلیل بازگشت وجه