سوالی دارید ؟ تماس بگیرید

071-36340539

آشنایی با سری های مختلف گوشی های شیائومی

یکی از دلایل فروش بالای گوشی های شیائومی تنوع بالای آن ها می باشد که از قیمت های بسیار پایین تا بالا مدل های بسیاری دارد؛ اما همین موضوع بسیاری اوقات باعث سردرگمی کاربرانی می شود که به تازگی با شیائومی آشنا شده اند و باعث می شود تا به دلیل نامگذاری های پیچیده این شرکت در انتخاب گوشی دچار مشکل شوند.

در این مطلب قصد داریم تا انواع نامگذاری هایی که بر روی گوشی های شیائومی انجام می شود را برای کاربران شرح دهیم.

گوشی های شیائومی از دو سری Mi و Redmi تشکیل شده اند که در ابتدا به بررسی نحوه نامگذاری گوشی های سری Mi این شرکت می پردازیم.

 

سری Mi:


Xiaomi Mi – X

این نام را پرچمدار های خوش قیمت شیائومی یدک می کشند و اولین گوشی های شیائومی نیز با این نام عرضه شده اند (Mi 1 و Mi 1S) و پس از 8 سال تا به الان این سری همچنان با گوشی Mi 8 کار خود را ادامه می دهد.


Xiaomi Mi Mix X

سری میکس شیائومی حدود 2 سال پیش برای اولین بار وارد بازار شدند،نسخه اول گوشی می میکس از اولین گوشی های کم حاشیه بازار بود که آغازگر سری میکس شیائومی بود، سری میکس اغلب از سری Mi قیمت بالاتریدارند، بدنه پشتی سرامیکی و طراحی خاص از تفاوت های آن با سری Mi می باشد؛ همچنین سری میکس در داخل جعبه خود یک قاب خشک به جای قاب ژله ای وجود دارد که از کیفیت بالاتری برخوردار می باشد، همچنین شیائومی پرچمدار آخر خود یعنی Mi Mix 3 را به شارژر بیسیم درون جعبه مجهز کرده است.


Xiaomi Mi Note X

سری نوت شیائومی تا 2 سال پیش به عنوان پرچمدار درکنار سری Mi شناخته می شدند که از صفحه بزرگتر و قیمت بالاتری برخودار بودند اما سال گذشته شیائومی با حضور سری میکس این روند را تغییر داد و گوشی Mi Note 3 را با کیفیت ساخت مشابه پرچمدار اما با پردازنده میانرده اسنپدراگون 660 عرضه کرد.

همچنین طی اخبار اخیر به نظر می رسد تا گوشی Mi Note 4 نیز با کیفیت ساختی درحد پرچمدار و به همراه پردازنده اسنپدراگون 675 وارد بازار شود.


Xiaomi Mi Max X

سری مکس شیائومی درواقع گوشی های غول پیکر شیائومی شناخته می شوند که تا به حال 4 گوشی Mi Max، Mi Max Prime، Mi Max 2 و Mi Max 3 از آن رونمایی شده اند، مشخصه اصلی این سری صفحه نمایش بسیار بزرگ و باتری هایی با ظرفیت بسیار بالا می باشد.

گوشی های سری مکس با مشخصات میانرده و قیمت مناسب اما بالاتر از دیگر میانرده های شیائومی عرضه می شوند و کیفیت ساخت بالاتری درمقابل برخی از سری های  Redmi دارند.


Xiaomi Mi XX

نامگذاری این سری به شکل یک عدد و یک حرف X بعد از آن می باشد، این سری مخصوص میانرده های شیائومی می باشد اما از کیفیت ساخت قابل قبولی برخوردار می باشند همچنین این گوشی ها فقط در بازار چین و با رابط کاربری شیائومی با رام چین عرضه می شوند و رام گلوبال رسمی برای آنها وجود ندارد.

از گوشی های این مدل می توان به Mi 5X و Mi 6X اشاره کرد که امسال و سال گذشته به بازار عرضه شده اند.


Xiaomi Mi AX

این سری دقیقا مشابه سری قبل می باشد با این تفاوت که حرف A در ابتدای آنها مخفف دو کلمه Android One می باشد که اصطلاحا آن را اندروید خام می نامند، این رابط کاربری بسیار سبک می باشد و بروزرسانی های آن بر عهده شرکت گوگل می باشد.

این سری فقط به صورت جهانی و با اندروید خام عرضه می شود و از گوشی های این سری می توان به Mi A1 و Mi A2 اشاره کرد که به ترتیب همتای اندروید وان در دو گوشی Mi 5X و Mi 6X می باشند.

البته در این سری شیائومی گوشی Mi A2 Lite را نیز عرضه کرد اما کیفیت ساخت و مشخصات ساخت این گوشی درحد سری Redmi می باشد و همتای آن که با رابط کاربری شیائومی عرضه شده است Redmi 6 Pro نام دارد.


Xiaomi Mi X Lite و Xiaomi Mi X SE

این دو سری اولین بار امسال با دو گوشی Mi 8 Lite و Mi 8 SE  وارد بازار شدند که هردو میانرده هایی با کیفیت ساخت بسیار بالا می باشند و از پردازنده های قدرتمندی استفاده می کنند.

اما باز هم از بین این دو، گوشی Mi 8 SE برتری های زیاد و البته قیمت بالاتری نسبت به  Mi 8 Lite دارد.


Mi X Pro و Mi X Explorer

این دو سری با نام های Mi 8 Explorer و Mi 8 Pro امسال اولین تجربه حضورشان در بازار بود که سنسور اثر انگشت زیر صفحه نمایش، اسکنر 3 بعدی چهره و بدنه پشتی شفاف از برتری های آن ها نسبت به نسخه عادی Mi 8 می باشد.

hgfhfghfdh


در سری Mi پسوند هایی نظیر S و C مشاهده می شوند که پسوند S به معنی برخورداری از مشخصات بهتر و پسوند C به معنی قیمت و مشخصات پایینتر می باشد؛ دو گوشی Mi 5S و Mi 4S نمونه هایی برای پسوند S و گوشی های Mi 5C و Mi 4C نمونه هایی برای پسوند C  می باشند، همچنین سری C معمولا تنها در بازار چین عرضه می شوند.


سری ردمی از گوشی های میانرده شیائومی به شمار می روند که کیفیت ساخت و اغلب مشخصات پایینتری نسبت به گوشی های سری Mi دارند اما در عین حال به دلیل قیمت پایین و مشخصات مناسب بسیار در بین کاربران محبوب می باشند.

سری Redmi:


Xiaomi Redmi XA

این سری شیائومی که در نامگذاری آن یک عدد و یک حرف A پس از آن دیده می شود، پایینترین و ارزانترین مدل شیائومی به شمار می رود؛ گوشی های Redmi 6A و Redmi 5A از آخرین گوشی های این سری به شمار می روند که ضعیفترین مشخصات را بین دیگر گوشی های شیائومی دارند اما باز هم مشخصات آن ها برای کار های روزمره بسیار مناسب می شود به همین دلیل این مدل های بسیار ارزان محبوبیت خاصی در بین مردم دارند.


Xiaomi Redmi X

این سری نسبت به سری قبل تا حدی مشخصات و قیمت بالاتری دارند اما همچنان به عنوان پایین رده های شیائومی شناخته می شوند همانند مدل های Redmi 5 و Redmi 6.


Xiaomi Redmi Note X

این سری از میانرده های بسیار پرفروش شیائومی به شمار می روند و به دلیل مشخصات بسیار عالی در مقابل قیمت وسوسه کننده همیشه مورد استقبال بسیاری از کاربران قرار می گیرد.

همچنین به دلیل فروش بالای آنها، توسعه دهندگان شخصی بسیاری به منظور منتشر کردن رام های کاستوم بر روی این سری تمرکز می کنند.

از مدل های اخیر این سری می توان به Redmi Note 5 و Redmi Note 6 Pro اشاره کرد که امسال محبوبیت بسیاری در بین کاربران کسب کردند.

dfgdfgdfgdfg

سری Poco

این سری ساخت شرکت Pocophone در کشور هند می باشد که به عنوان زیر مجموعه شیائومی حساب می شود، هدف این شرکت ارائه پرچمدار هایی قدرتمند با قیمت بسیار پایین می باشد که البته به منظور کاهش هزینه ساخت، کیفیت ساخت و قطعات آن از سری Mi شیائومی پایینتر می باشد اما با توجه به بررسی ها، گوشی Poco F1 همچنان یکی از قدرتمندترین های بازار گوشی های هوشمند می باشد، این گوشی به دلیل قیمت پایین خود توجه های بسیاری را به خود جلب کرد که باعث شد به عنوان ارزانترین پرچمدار بازار نام گیرد تا شیائومی بتواند تا تنها در 3 ماه 700 هزار نسخه از این گوشی را به فروش برساند.

سری اول این گوشی با نام Poco F1 عرضه شد و انتظار می رود تا این شرکت دومین گوشی خود را با نام Poco F2 تا 4 ماه آینده رونمایی کند.


سری BlackShark

بلک شارک نیز از شرکت های ساخت گوشی های هوشمند مستقل از شیائومی می باشد که به عنوان زیر مجموعه آن شناخته می شود، این شرکت وظیفه تولید پرچمدار های مخصوص بازی شیائومی را بر عهده دارد.

گوشی های این شرکت نیز همانند دیگر گوشی های شیائومی بسیار خوش قیمت می باشند، اما این سری از بهینه سازی های زیادی به منظور افزایش قدرت دستگاه بهره می برند و به همراه آن لوازم جانبی مانند گیم پد عرضه می شود.

تا به الان 2 مدل از این گوشی با نام های BlackShark و BlackShark Halo به بازار عرضه شده است که هردوی آنها برای مدت زیادی است به عنوان قدرتمند ترین گوشی های شیائومی شناخته می شوند.

 

Xiaomi blackshark phone

 

پست قبلی

گوشی جدید شیائومی گواهی FCC خود را دریافت کرد

پست بعدی

رونمایی شیائومی از 6 محصول جدید: ساعت مکانیکی، باتری شارژِی، کلاه ایمنی با قابلیت پخش موسیقی،دستگاه NAS، توستر و زودپز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از جدیدترین تخفیف ها و محصولات با خبر شوید:

سبد خرید
ورود

هنوز حسابی ندارید؟

یک حساب کاربری ایجاد کنید

دلیل بازگشت وجه