سوالی دارید ؟ تماس بگیرید

071-36340539

بررسی تخصصی گوشی Mi 8 Lite

گوشی Mi 8 Lite پنجمین و آخرین عضو از گوشی های سری Mi 8 شیائومی است که همزمان با گوشی Mi 8 Pro در ماه هشتم سال 2018 معرفی شد و یک میانرده با کیفیت ساخت بالا به شمار می رود که همتای آن گوشی Mi Note 3 در سال 2017 بود.

در این مطلب قصد داریم تا این میانرده ی خوش قیمت را مورد نقد و بررسی دقیق قرار دهیم و نقاط قوت و ضعف آن را مشخص کنیم.

طراحی:

در نگاه اول به قسمت پشتی گوشی Mi 8 Lite، دیده می شود که شیائومی در این گوشی برخلاف دیگر گوشی های سال 2018 خود از دوربین دوگانه عمودی برای این گوشی استفاده نکرده است و همانند سال گذشته به طراحی افقی دوربین برگشته است.

gsmarena 008 2

شیائومی می8 لایت همانند بسیاری از بالارده های شیائومی از بدنه شیشه ای و شفاف استفاده می کند که باعث می شود زیبایی آن بیشتر از گوشی هایی مانند Mi A2 و Redmi Note 6 Pro باشد.

همچنین گوشی Mi 8 Lite اولین گوشی شیائومی می باشد که با طراحی Gradient و دو رنگ وارد بازار شد؛ رنگ آبی این گوشی که طراحی دو رنگ بین بنفش و آبی را دارد زیبایی بسیار قابل توجهی دارد و یکی از دلایل فروش بالای این محصول وجود رنگ آبی آن است و این محبوبیت باعث شد تا رنگ آبی آن تا مدت ها بسیار کمیاب شود.

146252 phones review hands on xiaomi mi 8 lite image2 fk7dqixerb

در پنل جلویی گوشی Mi 8 Lite همانند کل گوشی های سری Mi 8،بریدگی صفحه نمایش (ناچ) دیده می شود که البته اندازه این بریدگی از دیگر گوشی های شیائومی کوچکتر است و به همین دلیل باعث شده تا این گوشی حاشیه بسیار کمی داشته باشد؛ همچنین صفحه نمایش این گوشی به صورت 2.5D و تا حدی خمیده است که باعث خوشدست تر و زیباتر شدن آن می شود.

صفحه نمایش این گوشی 82.5 درصد از قسمت جلویی آن را تشکیل می دهد که حتی از گوشی Mi 8 SE نیز بیشتر می باشد و این گوشی به عنوان یک میانرده حاشیه های بسیار کمی دارد.

در بدنه پشتی این گوشی یک سنسور اثر انگشت ساخت شرکت Goodix به همراه دوربین دوگانه افقی دیده می شود که عملکرد سنسور اثر انگشت آن بسیار خوب است و برای استفاده روزمره عملکرد بسیار راضی کننده ای دارد؛ در قسمت های کنار آن نیز شیار سیمکارت و دکمه های ولوم و پاور قرار دارند؛ بهتر است بدانید که گوشی Mi 8 Lite از درگاه کارت حافظه بهره می برد و می توان از آن به جای دومین سیمکارت استفاده کرد اما متاسفانه درگاه جک هدفون از این گوشی همانند دیگر بالارده های شیائومی حذف شده است؛ همچنین در قسمت پایینی میکروفون، اسپیکر و پورت USB 2.0 از نوع Type-C دیده می شود، چیزی که قبل تر در گوشی های سری Redmi دیده نشده بود.

ابعاد این گوشی 15.6 در 7.6 سانتیمتر می باشد و این گوشی تنها 7.5 میلیمتر ضخامت دارد با این حال به دلیل استفاده از شیشه و فریم فلزی در این گوشی وزن آن به چیزی حدود 169 گرم رسیده که در حد قابل قبولی قرار دارد.

به طور کلی گوشی Mi 8 Lite از طراحی بسیار خوبی بهره می برد و نسبت به گوشی Mi A2 حاشیه های کمتر و طراحی به مراتب بهتری دارد و ایراد خاصی نمی توان از آن گرفت.

gsmarena 013 2

صفحه نمایش:

گوشی Mi 8 Lite در بین میانرده های شیائومی از لحاظ صفحه نمایش یکی از بهترین ها می باشد، این گوشی به یک صفحه نمایش 6.26 اینچی از نوع IPS با رزولوشن 2280×1080 پیکسل و نسبت صفحه 19:9 مجهز شده است، این صفحه نمایش ساخت شرکت Tianma است و دارای کنتراست 1500:1 می باشد و همچنین می تواند تا به مقدار 470 نیت روشنایی دست پیدا کند که به عنوان یک گوشی میانرده کاملا در سطح خوبی قرار دارد.

maxresdefault 2

دقت رنگ صفحه نمایش گوشی Mi 8 Lite بسیار بالا می باشد و درصورتی که داخل تنظیمات گوشی در قسمت صفحه نمایش حالت آن را بر روی حالت “Standard” قرار دهید، گوشی شما می تواند رنگ هایی با دقت بسیار بالا و کاملا نزدیک به واقعیت به شما ارائه دهد اما با این کار حداکثر روشنایی صفحه نمایش آن به 415 نیت کاهش پیدا می کند، با این حال برای دستیابی به روشنایی بیشتر می توانید صفحه نمایش را بر روی حالت “Automatic” قرار دهید که تا حدی رنگ ها سردتر و سفید تر می شوند اما باز هم مشکلی در نمایش رنگ ها ایجاد نمی کند؛ به طور کلی عملکرد صفحه نمایش گوشی Mi 8 Lite به مقدار کمی از گوشی Mi A2 بهتر است و دقت رنگ بهتری را دارا می باشد و به عنوان یک میانرده بسیار کیفیت بالایی را ارائه می دهد.

باتری:

شیائومی برای این گوشی می توانست از یک باتری با ظرفیت بالاتری استفاده کند زیرا با صفحه نمایش 6.26 اینچی IPS مصرف آن تا حدی بالاتر می رود، با این حال گوشی Mi 8 Lite با استفاده روزمره، بازی، وبگردی و تماشای فیلم در حالت متصل به وایفای می تواند تا مقدار 7.5 ساعت اسکرین (Screen On Time = مقدار زمانی که صفحه نمایش گوشی در طول استفاده روشن بوده است) را ثبت کند و پیشبینی می شود که این مقدار در صورت استفاده از داده تلفن همراه به 6 ساعت کاهش پیدا کند و به همین دلیل برای استفاده روزانه لازم است تا روزی حداقل 1 بار آن را شارژ کنید.

با این حال این گوشی از تکنولوژی شارژ سریع نسل 3 یعنی Quick Charge 3.0 استفاده می کند ولی به منظور استفاده از آن لازم است تا یک شارژر Quick Charge 3.0 به صورت جداگانه خریداری کنید که به کمک آن، گوشی شما تنها در 1 ساعت و 20 دقیقه می تواند از مقدار 0 تا 100 درصد شارژ شود که 50 درصد اولیه آن با سرعت بسیار زیادتر از حالت عادی طی می شود.

اسپیکر:

گوشی Mi 8 Lite از لحاظ صدای پخش حجم صدا و کیفیت بسیار خوبی را دارد اما ممکن است با صدای بسیار بالا تا حدی دچار افت کیفیت شود اما با این حال مشکلی در رساندن صدای زنگ به شما در محیط های شلوغ ندارد.

کیفیت صدای اسپیکر گوشی Mi 8 Lite تا حدی پایینتر از Mi 8 SE و Mi A2 قرار دارد اما با این حال از بسیاری از رقبای خود مانند Nokia 7 Plus که قیمت بسیار بالاتری نسبت به Mi 8 Lite دارد بهتر است.

پردازنده و عملکرد:

گوشی Mi 8 Lite همانند Mi A2 و Redmi Note 7 از پردازنده 8 هسته ای اسنپدراگون 660 استفاده می کند که از 4 هسته با فرکانس 2.2 و 4 هسته با فرکانس 1.8 گیگاهرتز استفاده می کند؛ بعضی از شرکت ها به منظور کاهش مصرف باتری، فرکانس کاری پردازنده را به 1.95 گیگاهرتز کاهش می دهند که باعث افت 10 تا 15 درصدی عملکرد پردازنده می شود اما شیائومی چنین کاری را انجام نداده است و فرکانس پردازنده را بر روی حداحثر ممکن یعنی 2.2 گیگاهرتز قرار داده است که همین باعث شده تا باتری گوشی Mi 8 Lite در حد متوسط قرار بگیرد.

گوشی Mi 8 Lite قادر است تا در بنچمارک GeekBench در حالت تک هسته ای نمره 1635 و در حالت چند هسته ای، نمره 5849 را کسب کند.

Mi8LiteGB

همچنین در نسخه 7 بنچمارک Antutu گوشی Mi 8 Lite توانست به لطف پردازنده قدرتمند خود مجموع نمره 143 هزار را کسب کند که با توجه به عملکرد های قبلی اسنپدراگون 660 می توان نتیجه گرفت که گوشی Mi 8 Lite می تواند تمامی بازی ها روز دنیا را با بالاترین کیفیت ممکن به راحتی و بدون مشکل اجرا کند.

Mi8LiteAntutu

دوربین:

گوشی Mi 8 Lite یک دوربین دوگانه با سنسور اصلی 12 مگاپیکسلی IMX 363 استفاده می کند که مانند گوشی Mi 8 SE دریچه دیافراگم f/1.9 را دارد و البته سنسور دوم آن نیز 5 مگاپیکسلی ساخت سامسونگ است که وظیفه تخمین عمق و ثبت تصاویر پرتره را بر عهده دارد.

این گوشی به دلیل استفاده از سنسور IMX 363 قادر است تا تصاویر بسیار خوبی را در محیط های روشن و پر نور ثبت کند و در محیط های با نور کم نیز عملکرد بسیار خوبی در رنج قیمتی خود دارا است؛ همچنین این گوشی از لرزشگیر اپتیکال استفاده نمی کند، اما لرزشگیر دیجیتال آن عملکرد قابل قبولی دارد و می تواند نبود لرزشگیر اپتیکال آن را تا حد زیادی جبران کند.

sfasfasf

برای دوربین جلو نیز گوشی Mi 8 Lite از سنسور 24 مگاپیکسلی ساخت سونی از مدل IMX 576 استفاده می کند که می تواند تصاویری با جزئیات بسیار بالایی ثبت کند که از این لحاظ نسبت به گوشی Mi 8 SE که از دوربین سلقی 20 مگاپیکسلی استفاده می کند، برتری دارد.

گوشی Mi 8 Lite می تواند تا با رزولوشن 30 فریم بر ثانیه، ویدیوی 4K و با 30 و 60 فریم بر ثانیه، ویدیوی 1080p ضبط کند که در تمامی حالات این گوشی از لرزشگیر دیجیتال برای کم کردن لرزش ها استفاده می کند، همچنین این کوشی از حالت اسلوموشن 240 و 120 فریم بر ثانیه ای با رزولوشن 720p پشتیبانی می کند که عملکرد نسبتا قابل قبولی دارد.

fgdghdhdrfh

 

نسخه ها و رنگ ها:

گوشی می8 لایت ساخت شیائومی در 3 رنگ مختلف مشکی، آبی و طلایی به بازار عرضه شده اند که رنگ طلایی آن مخصوص به بازار چین است، همچنین این گوشی با 4 نسخه 4/64، 6/64، 4/128 و 6/128 وارد بازار شده است که باز هم بعضی از نسخه های آن ممکن است فقط در بازار چین عرضه شود.

XIaomi Mi 8 Lite 780x405

 

پست قبلی

بررسی عملکرد شیائومی در سال 2018

پست بعدی

هر آنچه درمورد گوشی تاشوی شیائومی میدانیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از جدیدترین تخفیف ها و محصولات با خبر شوید:

سبد خرید
ورود

هنوز حسابی ندارید؟

یک حساب کاربری ایجاد کنید

دلیل بازگشت وجه