سوالی دارید ؟ تماس بگیرید

071-36340539

بررسی عملکرد شیائومی در سال 2018

شیائومی یکی از شرکت های تازه کار چینی در زمینه تلفن های هوشمند می باشد و کمتر از 9 سال از زمان عرضه ی اولین گوشی شیائومی به بازار می گذرد؛ اما شیائومی هر ساله بیشتر از قبل سعی کرده تا به رقبای دیگر خود نزدیک شود و هر سال در حال فروش بیشتر گوشی های خود بوده است، اما شیائومی در سال 2018 تصمیم گرفت تا فروش خود را با افزایش مدل های خود بیشتر کند.

شیائومی سعی داشت تا برای تمامی سلیقه ها و برای تمام افراد گوشی تولید کند تا بتواند با این کار توجه ها را به سمت خود جلب کند که البته در این کار نیز موفق شد، شیائومی در سال 2018، 26 مدل متفاوت از گوشی و تبلت ها را رونمایی و وارد بازار چین و جهانی کرد، در این مطلب قصد داریم تا عملکرد شیائومی از ابتدای سال 2018 تا انتهای آن را مورد بررسی قرار دهیم.


Redmi 5 Plus:

شیائومی سال 2018 را همانند امسال شروع نکرد و تا ماه اول گوشی جدیدی را رونمایی نکرد، اما در ماه دوم شیائومی اولین میانرده ی کم حاشیه خود را با نام Redmi 5 Plus وارد بازار کرد، اما این میانرده تنها از 1 دوربین استفاده می کرد و البته پردازنده آن نیز مشابه سال های پیش Snapdragon 625 بود و این چیزی نبود که کابران منتظر آن بودند.

Redmi5Plus


Redmi Note 5 Ai/Pro:

طولی نکشید نا شیائومی میانرده ای که بسیاری از کاربران منتظر آن بودند را در ماه فوریه رونمایی کرد؛ گوشی Redmi Note 5 با پردازنده قدرتمندتر یعنی اسنپدراگون 636 و به همراه دوربین دوگانه معرفی شد که موفق شد آمار فروش بسیار بالایی را هم کسب کند، زیرا نسبت به نسل های قبلی خود از لحاظ دوربین و پردازش پیشرفت بسیار زیادی داشت و همچنین شارژدهی بسیار خوب آن نیز یکی از دلایل فروش بالای آن بود.

البته این گوشی در ابتدا با نام Redmi Note 5 Pro در کشور هند رونمایی شد که برخلاف نسخه جهانی آن از پورت Type-C و دوربین سلفی 20 مگاپیکسلی استفاده می کرد و گوشی Redmi Note 5 Ai که مخصوص کشور های خارج چین و هند ساخته شده بود یک ماه بعد از نسخه هند رونمایی و وارد بازار شد.

xiaomi redmi note 5 pro 2


Mi Mix 2s:

شیائومی در فروردین ماه امسال از اولین گوشی 2 دوربینه سری میکس پرده برداشت؛ این گوشی پرچمدار در زمان معرفی خود به عنوان کم حاشیه ترین گوشی بازار لقب گرفت و طراحی بسیار زیبای آن سروصدای زیادی برپا کرد اما شیائومی در این گوشی همچنان از پنل IPS استفاده کرده بود و هنوز به دنیای پنل های AMOLED وارد نشده بود.

همچنین در زمان رونمایی از این گوشی، شیائومی توانست تا به مدت کوتاهی بالاترین نمره ی عکاسی در وبسایت DxoMark را کسب کند و بعد از آن جای خود را به گوشی های جدیدتر داد، اما شیائومی طی 2 مرحله بروزرسانی کیفیت دوربین گوشی Mi Mix 2s را تا حد و اندازه Mi 8 و در مرحله بعدی آن را تا سطح گوشی Mi Mix 3 بالا برد و قابلیت های فیلمبرداری 960 فریم ثانیه ای و Super Low Light Scene یا تصویر برداری در شب را به آن اضافه کرد.

xiaomi mi mix 2s 5


Black Shark :

تنها 1 ماه بعد از رونمایی پرجمدار خوش قیمت شیائومی با اسنپدراگون 845، اولین نسل از گوشی های مخصوص بازی و گیم شیائومی معرفی شد، این گوشی ساخت شرکت BlackShark بود که از زیر مجموعه های شیائومی به شمار می رود، همچنین این گوشی از یک رابط کاربری اختصاصی به نام Joy Ui استفاده می کند؛ این گوشی موفق شد تا ماه ها به عنوان پر قدرت ترین گوشی اندرویدی در بنچمارک Antutu شناخته شود.

به همراه این گوشی یک گیم پد مخصوص بازی هم عرضه می شد که بعد ها برای گوشی Mi 8 نیز سازگار شد و جداگانه به فروش رسید.

BlackShark


Redmi S2/Y2 :

شیائومی در ماه پنجم میلادی از یک گوشی میانرده ارزان قیمت پرده برداشت که باز هم از پردازنده Snapdragon 625 استفاده می کرد اما به دلیل وجود مشخصات مناسبتر گوشی Redmi Note 5 Ai، این گوشی با استقبال خوبی مواجه نشد.

xiaomi redmi s2 7


Mi 8 + Mi 8 SE + Mi 8 Explorer Edition :

شیائومی با معرفی سه گانه ی Mi 8 توانست فروش بسیار بالایی را کسب کند، این سری در مراسم 8 سالگی شرکت شیائومی معرفی شدند و شیائومی در این سه مدل پس از مدت ها از صفحه نمایش های Super AMOLED ساخت سامسونگ استفاده کرد.

شیائومی در این مراسم از یک گوشی بسیار جذاب با نام Mi 8 Explorer Edition پرده برداشت که اولین پرچمدار مجهز به سنسور اثر انگشت زیر صفحه نمایش نام گرفت؛ همچنین این گوشی طراحی بسیار جذابی در قسمت پشتی دارد به نحوی که درب پشتی آن شفاف است و کاربر می تواند تا قطعات داخلی گوشی مانند پردازنده، برد و دیگر قطعات گوشی را ببیند و البته قطعاتی که در زیر درب پشتی گوشی قرار داشته اند واقعی نبودند اما با این حال ظاهر بسیار زیبایی را به گوشی می بخشید.

شیائومی دو مدل Mi 8 SE و Mi 8 Explorer را فقط مخصوص بازار چین عرضه کرد، اما کمی بعد نسخه بهتری از Mi 8 Explorer را با نام Mi 8 Pro وارد بازار جهانی کرد.

xiaomi mi8 2

Xiaomi Mi 8


xiaomi mi 8 pro 4

Xiaomi Mi 8 Explorer Edition


xiaomi mi8 se 2

Xiaomi Mi 8 SE


Redmi 6 + Redmi 6A :

شیائومی در ماه ششم میلادی تصمیم به رونمایی از دو پایینرده ی بسیار ارزانقیمت گرفت اما این بار به جای استفاده از پردازنده های سری 4000 اسنپدراگون، در این 2 گوشی از پردازنده 12 نانومتری و بسیار کم مصرف A22 که ساخت مدیاتک است، استفاده شد، با این حال این 2 گوشی توانایی قابل قبولی در اجرای بازی های روز دارند، همچنین شیائومی برای این دو گوشی، تا حد ممکن رابط کاربری MIUI را بهینه سازی کرده تا با کمبود رم و حافظه داخلی مواجه نشوند.

xiaomi redmi 6a 2

Xiaomi Redmi 6A


xiaomi redmi 6 1

Xiaomi Redmi 6


Mi Pad 4 + Mi Pad 4 Plus :

شیائومی برای اینکه از بازار تبلت ها جا نماند تصمیم به رونمایی 2 تبلت قدرتمند و خوش قیمت گرفت، تبلت Mi Pad 4 شیائومی در دو نسخه LTE و WiFi عرضه شد که نسخه Wi-Fi درواقع از سیمکارت و شبکه های مخابراتی موبایل پشتیبانی نمی کند و اینترنت را تنها از طریق شبکه وایفای دریافت می کند.

هر دو تبلت Mi Pad 4 و Mi Pad 4 Plus از پردازنده قدرتمند اسنپدراگون 660 استفاده می کنند و تفاوت این دو مدل در سایز صفحه نمایش و دیگر مشخصات جزئی دیگر است. (نسخه Plus این تبلت از صفحه نمایش 10.1 اینچی و دیگری از صفحه نمایش 8.0 اینچی استفاده می کند.)

xiaomi mi pad 4 plus 1


Mi Max 3 :

شیائومی هر سال از سری غول پیکر خود با نام مکس رونمایی می کند، شیائومی همانند بسیاری از گوشی های سال 2018 سعی داشته تا حاشیه های این گوشی را به حداقل برساند و با این کار موفق شد تا ابعاد گوشی Mi Max 2 را حفظ کند اما صفحه آن را از 6.4 به 6.9 اینچ افزایش دهد، همچنین در زمینه کیفیت دوربین، سخت افزار و پردازنده هم شیائومی بهبودی هایی را برای این مدل در نظر گرفت و از پردازنده اسنپدراگون 636 در کنار دوربین دوگانه در این گوشی استفاده کرد.

xiaomi mi max3 2


Mi A2 + Mi A2 Lite:

شیائومی در تابستان همین سال از دوگانه ی اندروید وان خود پرده برداشت، دو گوشی بسیار پر فروش شیائومی که به رابط کاربری اندروید وان مجهز شده بودند به سرعت وارد بازار جهانی شدند و با قیمت هایی بسیار پایین و طراحی جذاب موفق به فروش بسیار بالا شدند.

گوشی Mi A2 Lite همانند میانرده های 2 سال پیش شیائومی به اسنپدراگون 625 مجهز شده بود اما طراحی جدیدتر، دوربین بهتر و صفحه نمایش با کیفیت تر باعث شد تا کاربران بسیار زیادی را به سمت خود جذب کند.

همچنین گوشی Mi A2 که درواقع نسخه جدیدتر از Mi A1 در سال جدید به شمار می رفت با یک پردازنده ی بسیار قدرتمند تر و دوربین 20 مگاپیکسلی وارد بازار شد که توانست به عنوان یکی از محبوب ترین های شیائومی در سال 2018 شناخته شود.

xiaomi mi a2 2

Mi A2


xiaomi mi a2 lite 1

Mi A2 Lite


Poco F1 :

ارزان ترین پرچمدار اسنپدراگونی سال 2018، لقب گوشی جدید از برند زیر مجموعه جدید شیائومی بود، شرکت Pocophone که همکار هندی شیائومی به حساب می آید با کاهش هزینه های ساخت موفق شد تا یک پرچمدار بسیار ارزان قیمت با پردازنده اسنپدراگون 845 را روانه بازار کند، همچنین شرکت PocoPhone درگاه کارت حافظه و جک هدفون را به پرچمدار خود اضافه کرد که برای بسیاری از افراد موارد بسیار مهمی به حساب می آیند.

xiaomi pocophone f1 4


Mi 8 Pro :

پس از ماه ها، شیائومی نسخه جدیدی از گوشی Mi 8 Explorer Edition به بازار جهانی عرضه کرد، سنسور اثر انگشت گوشی Mi 8 Pro حدود 30 درصد و اسکنر چهره 3D آن حدود 7 درصد از نسخه Explorer Edition سریعتر و دقیقتر عمل می کرد.

تفاوت اصلی گوشی Mi 8 Pro با گوشی Mi 8، وجود سنسور اثر انگشت زیر صفحه نمایش، اسکنر 3 بعدی چهره و 400 میلی آمپر ظرفیت باتری کمتر می باشد.

xiaomi mi 8 pro 4


Mi 8 Lite :

میانرده ی خوش قیمت شیائومی که یک جایگزین مناسب برای گوشی Mi A2 به شمار می آمد تنها 4 ماه پیش رونمایی شد و با استقبال بسیار خوبی نیز مواجه شد، این گوشی با پردازنده اسنپدراگون 660 و همزمان با گوشی Mi 8 Pro رونمایی شد و البته این گوشی نسبت به دیگر گوشی های شیائومی در رنگ آمیزی تفاوت هایی را داشت؛ این گوشی و Mi 8 Pro به صورت چند رنگ با طرح Gradient طراحی شده اند و در قسمت پشتی بسیار یک دست و خوش رنگ دیده می شوند.

همچنین شیائومی در گوشی Mi 8 Lite از دوربین دوگانه عمودی استفاده نکرد و همانند گوشی های سال پیش خود طراحی دوربین عمودی را برای آنها انتخاب کرد.

xiaomi mi 8 lite 2


Redmi Note 6 Pro :

گوشی ردمی نوت6 پرو آخرین میانرده از سری ردمی شیائومی در سال 2018 بود که نسبت به نسل قبلی خود یعنی Redmi Note 5 Ai بهبود هایی مانند دوربین و صفحه نمایش را متحمل شده بود، همچنین این گوشی حاشیه کمتر و بریدگی صفحه نمایش را نیز نسبت به نسل قبلی خود اضافه دارد.

gsmarena 013


BlackShark Helo :

نسخه اول گوشی بلک شارک شیائومی که معرفی شد هنوز کمبود هایی را نیز داشت، به همین دلیل شرکت بلک شارک تنها چند ماه بعد نسخه ای بهتر، پرقدرت تر و با کیفیت تر با نام BlackShark Helo اما با همان پردازنده قبلی یعنی اسنپدراگون 845 معرفی کرد، این گوشی برخلاف نسل قبلی خود به یک صفحه نمایش AMOLED مجهز شد و از نوار های LED از نوع RGB در کنار و بدنه پشتی بهره می برد.

xiaomi black shark2


Mi Mix 3 :

شیائومی باز هم برای عقب نماندن از دنیای پرچمدار ها شروع به ساخت کم حاشیه ترین گوشی خود یعنی Mi Mix 3 کرد، این گوشی به شکل کشویی طراحی شده است و دلیل نداشتن فضا برای استفاده از دوربین و سنسور ها، شیائومی آن ها را در قسمت کشویی این گوشی جا داده.

گوشی Mi Mix 3 درواقع هفتمین گوشی ساخت شیائومی با پردازنده اسنپدراگون 845 به شمار می رود و البته این گوشی نسبت به پرچمدار های قبلی این شرکت از قطعات به مراتب با کیفیت تر و مرغوب تری استفاده می کند و البته از لحاظ دوربین نیز نسبت به دیگر گوشی های شیائومی بالاتر است؛ با این حال شیائومی طی چند بروزرسانی، دوربین دو گوشی Mi Mix 2s و Mi 8 را ارتقا داد تا با گوشی Mi Mix 3 برابر شوند.

xiaomi mi mix3 2


Mi Play :

شیائومی در ماه آخر سال 2018 یک میانرده ی ارزان قیمت معرفی کرد که درواقع مناسب برای سلیقه ی افراد جوان ساخته شده بود، Mi Play اولین گوشی شیائومی با بریدگی صفحه قطره ای به شمار می رود و طراحی بدنه پشتی آن همانند Mi 8 Lite و Mi 8 Pro از نوع Gradient می باشد؛ شیائومی برای این میانرده از پردازنده 12 نانومتری Helio P35 ساخت مدیاتک استفاده کرده است که البته این مورد می تواند یکی از دلایلی باشد تا از این گوشی پشتیبانی آنچنانی نشود.

xiaomi miplay 1


شیائومی به لطف گوشی های متنوع خود موفق شد تا آمار فروش بسیار خوبی در طول سال 2018 کسب کند؛ طبق آمار وبسایت IDC، شیائومی در سه ماهه اول سال 2017 تنها 4.3 درصد از بازار گوشی های هوشمند را در دست داشت اما با این حال شیائومی طی 1 سال موفق شد تا سهم خود از بازار را به 8.4 درصد برساند.

در سه ماهه دوم 2017، شیائومی با فروش 21.4 میلیون گوشی هوشمند 6.2 درصد از سهم بازار را به خود اختصاص داد تا پایینتر از شرکت Oppo در رده ی پنجم بایستد، اما در سه ماهه سوم 2018 یعنی 1 سال بعد، شیائومی فروش خود را به 39.1 میلیون واحد و سهم خود از بازار را به 9.5 درصد رساند.

idchuaweiiphone2018q2 800x380

در سه ماهه سوم 2018 چندین شرکت دیگر شاهد کاهش فروش محصولات خود و کاهش سهم خود از بازار بودند، اما با این حال شیائومی توانست تا سهم خود از بازار را بر روی 9.5 درصد نگه دارد و همچنان در رده ی چهارم دنیا قرار گیرد.marketshare

همچنین شیائومی موفق شد تا در سه ماهه سوم 2018 با تصاحب 27.2 درصد از سهم بازار، جایگاه اول فروش گوشی در هند را به طور کامل از چنگ شرکت کره ای یعنی سامسونگ در آورد که در گوشی های Redmi Note 5 Pro، Redmi 6A و Redmi 5A در کسب این رتبه تاثیر زیادی داشتند.

IDC India Smartphone Market 3Q18 1

شیائومی روز به روز درحال تولید گوشی های بیشتری است و سعی دارد تا هرچه سریعتر از لحاظ سهم بازار و مقدار فروش به رقبای خود برسد و تا به اینجای کار نیز موفق عمل کرده است و تنها طی 8 سال توانسته تا کیفیت محصولات خود را تا حد ممکن در بالاترین حد نگه دارد و کاربران خود را راضی نگه دارد و می توان به آینده این شرکت امیدوار بود.

پست قبلی

گوشی ردمی نوت 7 شیائومی رونمایی شد

پست بعدی

بررسی تخصصی گوشی Mi 8 Lite

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از جدیدترین تخفیف ها و محصولات با خبر شوید:

سبد خرید
ورود

هنوز حسابی ندارید؟

یک حساب کاربری ایجاد کنید

دلیل بازگشت وجه