سوالی دارید ؟ تماس بگیرید

071-36340539

شیائومی می 8 معرفی شد؛ نمایشگر ۶.۲۱ اینچی AMOLED تمام‌صفحه، هوش مصنوعی و دوربین قدرتمند

شیائومی لحظاتی پیش از گوشی پرچم‌دار می 8 با طراحی مشابه آیفون ۱۰، نمایشگر AMOLED و دوربین قدرتمند رونمایی کرد.

شیائومی لحظاتی پیش طی رویداد سالانه‌ی خود شهر شن‌ژن، پرچم‌دار جدید خود را معرفی کرد. می ۸ در حقیقت جانشین می ۶ خواهد شد که در آوریل سال گذشته روانه‌ی بازار شده بود.

می ۸ طراحی متفاوتی نسبت به محصول بالارده‌ی دیگر شیائومی موسوم به می میکس ۲ اس دارد، پرچم‌دار جدید شیائومی چه از نمای جلو، چه از نمای عقب، طراحی شباهت‌های بسیاری با آیفون ۱۰ دارد؛ چرا که نمایشگر این گوشی هوشمند نیز از طرفین با حاشیه‌های بسیار باریکی احاطه شده است و در لبه‌ی بالایی آن، بریدگی باریکی وجود دارد که از دوربین سلفی، اسپیکر مکالمه و سایر سنسورها میزبانی می‌کند؛ پنل پشتی می ۸ از جنس شیشه با زبان طراحی موسوم به «Water Drop Arc» است و این پنل را فریمی از جنس آلومینیوم سری ۷۰۰۰ در بر دارد.

0e95f248 ed73 4068 8d32 f24b6e8a52e4

پرچم‌دار جدید شیائومی از نمایشگر ۶.۲۱ اینچی AMOLED بهره می‌برد که توسط سامسونگ توسعه یافته است، این نمایشگر با رزولوشن +FHD یا ۱۰۸۰ × ۲۲۴۸ پیکسلی خود از نسبت تصویر ۱۸.۷:۹ بهره می‌برد و ۸۸.۵ درصد از سطح پنل جلوی گوشی را به خود اختصاص داده است و از قابلیت صفحه‌نمایش همیشه‌روشن نیز پشتیبانی می‌کند. همچنین مدعی هستند که حداکثر روشنایی نمایشگر می ۸ به ۶۰۰ نیت می‌رسد و نسبت کنتراست آن ۶۰٬۰۰۰:۱ است.

قلب تپنده‌ی شیائومی می ۸، تراشه‌ی قدرتمند و هشت هسته‌ای اسنپدراگون ۸۴۵ است و این پردازنده را ۸ گیگابایت حافظه‌ی رم در کنار ۶۴ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی داخلی همراهی می‌کند. دوربین دوگانه‌ای با دو سنسور ۱۲ مگاپیکسلی را برای پرچم‌دار جدید خود در نظر گرفته‌اند که یکی از آن‌ها با سایز ۱/۲.۵۵ اینچی و پیکسل‌های ۱.۴ میکرومتری در پسِ لنز وایدی با دیافراگم f/1.8 قرار دارد و دیگری را لنز تله‌فوتویی با دیافراگم f/2.4‌ همراهی می‌کند. مجموعه‌ی دوربین اصلی می ۸ از لرزش‌گیر اپتیکال ۴ محوره (برای سنسور اصلی) و فوکوس خودکار تشخیص فاز بهره می‌برد و ظاهرا عملکرد بسیار خوبی دارد؛ چرا که از وب‌سایت DxOMark امتیاز ۹۹ را دریافت کرده است.

796f292e 7780 4c0a 9809 429b957cfbdb

وظیفه‌ی ثبت تصاویر سلفی برعهده‌ی دوربینی ۲۰ مگاپیکسلی با لنز f/2.0 قرار دارد که از زیباسازی چهره‌ی سوژه‌ بر مبنای هوش مصنوعی و نورپردازی سه‌بعدی پرتره نیز پشیبانی می‌کند، این دوربین به‌همراه اسپیکر مکالمه، سنسور مجاورت و ماژول نورپردازی مادون قرمز درون زبانه‌ی باریک در لبه‌ی بالای نمایشگر جای دارد. شیائومی می ۸ نخستین گوشی هوشمند با GPS مبتنی بر فرکانس دوگانه است که باعث می‌شود موقعیت کاربر با دقت بیشتری پایش شود. وظیفه‌ی تأمین انرژی می ۸ نیز برعهده‌ی باتری ۳۴۰۰ میلی‌آمپرساعتی آن قرار دارد.

پرچم‌دار جدید به‌صورت پیش‌فرض با رابط کاربری MIUI 10 و اندروید اوریو روانه‌ی بازار خواهد شد. نسخه‌ی جدید رابط کاربری شیائومی با استفاده از هوش مصنوعی، زمان بارگذاری اپلیکیشن‌ها را به صفر می‌رساند. می ۸ از قابلیت تشخیص چهره‌ی مبتنی بر مادون قرمز نیز بهره می‌برد که به‌موجب آن، امکان باز کردن قفل گوشی در تاریکی مطلق نیز فراهم می‌شود. شیائومی می ۸ در چهار رنگ مشکی، آبی، سفید و طلایی روانه‌ی بازار خواهد شد.

شیائومی نسخه‌ی ویژه‌ای از می ۸ را نیز با نام Mi 8 Explorer Edition‌ معرفی کرد که از مشخصات سخت‌افزاری یکسانی با نسخه‌ی عادی بهره می‌برد، با این تفاوت که چند قابلیت خاص برای آن در نظر گرفته شده است، پنل پشتی این گوشی، شفاف است؛ به‌طوری که می‌توان قطعات گوشی را از پسِ آن مشاهده کرد. می ۸ اکسپلورر ادیشن نخستین گوشی اندرویدی دنیا با سیستم تشخیص چهره‌ی مبتنی بر اسکن سه‌بعدی با پرتوهای مادون قرمز است؛ طبق ادعای شیائومی، Mi 8 Explorer Edition‌ نخستین محصولی است که این فرآیند را به‌صورت سه‌بعدی انجام می‌دهد. سیستم احراز هویت پرچم‌دار جدید شیائومی از قابلیتی مشابه انیموجی نیز پشتیبانی می‌کند.

293c2cf9 e81c 49f0 962d 1e295f1eb22f

نسخه‌ی ویژه‌ی شیائومی می ۸ از حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر نیز استفاده می‌کند؛ نمونه‌ی به‌کاررفته در پرچم‌دار خاص شیائومی به فشار نیز حساس است، این موضوع باعث می‌شود تا فرآیند باز شدن قفل گوشی با سرعت بالاتری انجام شود.

پست قبلی

معرفی گوشی های Redmi 5 و Redmi 5 Plus

پست بعدی

شیائومی می میکس 3 ماه آینده از راه می‌رسد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از جدیدترین تخفیف ها و محصولات با خبر شوید:

سبد خرید
ورود

هنوز حسابی ندارید؟

یک حساب کاربری ایجاد کنید

دلیل بازگشت وجه