سوالی دارید ؟ تماس بگیرید

071-36340539

معرفی و بررسی گوشی Redmi Note 6 Pro

گوشی شیائومی ردمی نوت۶ پرو، جدیدترین میانرده  است که توسط این شرکت در روز ٧ مهر در کشور تایلند رونمایی شده است.
نسبت تصویر در این گوشی هوشمند به دلیل وجود بریدگی در بالای صفحه نمایش ١٩:٩ می باشد. این میانرده خوش قیمت از پردازنده اسنپدراگون ۶٣۶ و دوربین جلو و عقب دوگانه، استفاده می کند. شیائومی از پردازنده اسنپدراگون ۶٣۶ قبلتر برای اولین بار در گوشی ردمی نوت ۵ استفاده کرده بود. که حالا قصد داریم این دو میانرده خوش قیمت شیائومی را با یکدیگر مقایسه کنیم و دقیق با یکدیگر بررسی کنیم.

photo5891117747994210094

گوشی ردمی نوت۶ پرو، در ٣ رنگ مشکی، آبی و رزگلد به بازار عرضه می شود. گوشی ردمی نوت۶ پرو از یک صفحه نمایش کم حاشیه ۶.٢۶ اینچی همراه با بریدگی، رزولوشن Full HD Plus  2280×1080، نسبت صفحه نمایش ١٩:٩ استفاده می کند؛ و در مقابل، گوشی ردمی نوت۵ از صفحه نمایش کم حاشیه ۵.٩٩ اینچی بدون بریدگی، رزولوشن Full HD Plus 2160×1080، نسبت صفحه نمایش ١٨:٩ استفاده می کند و همچنین در ساخت صفحه نمایش هر دو گوشی، پنل IPS به کار رفته است.

جالب است بدانید که شیائومی برای اولین بار در گوشی ردمی نوت6 پرو قابلیت تنظیم کنتراست به صورت دلخواه و با قابلیت انتخاب رنگ را به گوشی های خود اضافه کرده است، که احتمال می رود در طی روز های آینده در آپدیت های جدید به بقیه گوشی های شیائومی اضافه شود.

contrast

هر دوی این گوشی ها از رابط کاربری اختصاصی شیائومی (MiUi) برپایه اندروید ٨ (Oreo) استفاده می کنند. گوشی ردمی نوت۶ پرو همانند گوشی ردمی نوت5 در سه نسخه، رم ۴، حافظه ۶۴ گیگابایت و رم ٣، حافظه ٣٢ گیگابایت و رم6، 64 گیگابایت به بازار عرضه شده و همچنین هر دوی این گوشی ها از کارت حافظه microSD پشتیبانی می کنند.

شیائومی در گوشی ردمی نوت 6 پرو نیز همانند ردمی نوت5، از دوربین دوگانه به صورت عمودی استفاده کرده. در عقب به دو عدد دوربین با کیفیت 12 و 5 مگاپیکسل با قابلیت DPAF (فوکوس خودکار دوگانه)، قابلیت ثبت پرتره به کمک هوش مصنوعی و سنسور سامسونگ مدل S5K2L7 با f/1.9 مجهز شده است؛ و از طرفی در پشت گوشی ردمی نوت5 نیز دو دوربین 12 و 5 مگاپیکسلی با مشخصات مشابه و سنسور سامسونگ مدل S5K2L7 و f/2.0 به کار رفته است.

s c609ff7f83204630a3db43382f8b9a04

با اینکه در دوربین عقب این دو گوشی تفاوت زیادی مشاهده نمی شود در دوربین جلوی این دو گوشی میتوان تفاوت های زیادی پیدا کرد. در قسمت بریدگی بالای صفحه نمایش، برخلاف گوشی دیگر، دو دوربین مجزا برای ثبت تصاویر پرتره به صورت سلفی با کیفیت 20 و 2 مگاپیکسلی به کاررفته که پیشرفت قابل قبولی نسبت به دوربین تکی 13 مگاپیکسلی ردمی نوت 5 با دارد. همچنین دوربین سلفی گوشی ردمی نوت6 پرو قابلیت فیس آنلاک یا همان بازکردن قفل گوشی به کمک چهره را درکنار هوش مصنوعی دارا می باشد.

s c7bfe9a97e8047e59593ab6a6770bf18

از طرفی گوشی ردمی نوت5 جهت گرفتن تصاویر سلفی بهتر در نور کم، به دوربین سلفی مجهز شده است ولی در قسمت جلویی گوشی ردمی نوت6 به دلیل نبود فضا فلش دوربین جلو حذف شده؛ ولی اینبار شیائومی قابلیت جدیدی به دوربین خود اضافه کرده است به این صورت که هنگام ثبت تصویرسلفی در نور کم، گوشی شما یک تصویر کاملا سفید را با حداکثر روشنایی نمایش می دهد و در همین حین دوربین سلفی تصویررا ثبت می کند و به نحوی به کمک روشنایی صفحه نمایش سوژه روشن می شود که عکس هایی بسیار واضحی در تاریکی مطلق میتوان به کمک این قابلیت گرفت و عملکردی بسیار بهتر از فلش سلفی در ردمی نوت5 دارد.

ظرفیت باتری به کار رفته در هر دو گوشی 4000 میلی آمپر می باشد و احتمال می رود هر دو گوشی شارژدهی یکسان داشته باشند. گوشی ردمی نوت5 از جریان برق 2 آمپر (10 وات) پشتیبانی می کند، اما هنوز اطلاعاتی درمورد میزان برق خروجی گوشی ردمی نوت6 پرو منتشر نشده است.

هر دو گوشی ردمی نوت5 و ردمی نوت6 پرو در بدنه پشتی از سنسور اثر انگشت استفاده می کنند و هردوی آنها نیز قابلیت فیس آنلاک را به صورت نرم افزاری دارا می باشند.

photo5891117747994210095

شیائومی ردمی نوت6 پرو از 4G، VoLTE، Wi-Fi، بلوتوث نسخه 5، GPS همانند دیگر گوشی های هوشمند بازار به خوبی پشتیبانی می کند. هر دوی این گوشی ها از جک 3.5 میلیمتری هدفون پشتیبانی می‌کنند و همچنین از پورت شارژ Micro-USB استفاده می کنند.

پست قبلی

ویدیو جعبه‌گشایی گوشی Mi 8 Lite

پست بعدی

کنفرانس 23 مهر ماه شیائومی: گوشی‌های Mi Note 4 و Mi Mix 3 رونمایی خواهند شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از جدیدترین تخفیف ها و محصولات با خبر شوید:

سبد خرید
ورود

هنوز حسابی ندارید؟

یک حساب کاربری ایجاد کنید

دلیل بازگشت وجه