سوالی دارید ؟ تماس بگیرید

071-36340539

نقد و بررسی گوشی Redmi Note 8 Pro (قسمت اول)

شیائومی با معرفی گوشی Redmi Note 7 Pro، توانست میزان فروش بسیار زیادی را در کشور های چین و هند تجربه کند، این گوشی با قیمت بسیار مناسب در کنار مشخصات جذاب و دوربین بسیار با کیفیت همراه با گوشی دوست داشتنی Redmi Note 7 معرفی شد و تجربه فروش بسیار موفقی را تجربه کرد، البته این گوشی فقط در  دو کشور چین و هند عرضه شد و خبری از حضور آن در بازار جهانی نبود.

 

حالا شیائومی نسل جدیدی از این گوشی را با مشخصاتی متفاوت، برای کشور های چین، هند و بازار جهانی عرضه کرده است که در ادامه به نقد و بررسی این گوشی می پردازیم.

Screenshot 3

گوشی Redmi Note 8 Pro، به دلیل طراحی متفاوت، قیمت گذاری جذاب و البته استفاده از آخرین چیپست شرکت چینی مدیاتک، توجهات بسیاری را به خود جلب کرده است و بسیاری عنوان می کنند که شیائومی با استفاده از این چیپست در چنین گوشی، درواقع یک ریسک بزرگ را انجام داده است چرا که عموم طرفداران شیائومی، چیپست های شرکت آمریکایی اسنپدراگون را به شرکت چینی مدیاتک ترجیح می دهند، اما در ادامه همین مطلب، طراحی این گوشی، عملکرد پردازنده Mediatek G90T و دیگر موارد را مورد بررسی دقیق قرار خواهیم داد.

طراحی:

همانطور که قبلا گفتیم، شیائومی برای گوشی Redmi Note 8 Pro، طراحی جدیدی را گزیده است، در قاب پشتی این گوشی، این بار دوربین های 4 تایی دیده می شود که 3 تای آنها در امتداد یک دیگر در وسط گوشی قرار گرفته اند و دوربین چهارم نیز در سمت راست آنها در زیر فلاش دوربین دیده می شود، همچنین در پایین دوربین ها نیز سنسور اثر انگشت این گوشی قرار گرفته است.

Screenshot 8

برخلاف نسل قبل این گوشی، قاب پشتی ردمی نوت8 پرو، لبه هایی خمیده دارد که باعث خوشدست تر شدن  گوشی می شود و زیبایی خاصی را نیز به آن می بخشد.

در قسمت پایینی قاب پشتی، کلمه Redmi نیز به چشم می خورد و در کنار آن نوشته دیگری وجود ندارد، البته درصورتی که نسخه گلوبال یا همان جهانی این گوشی را خریداری کنید، احتمالا لوگوی CE اروپا را نیز در قاب پشتی مشاهده خواهید کرد.

Screenshot 5

در پایین گوشی، اسپیکر، پورت شارژ Type-C، جک هدفون و یک عدد میکروفون قرار گرفته است، در بالای گوشی نیز فرستنده IR یا همان مادون قرمز دیده می شود که گوشی شما را به یک ریموت کنترل تبدیل می کند.

Screenshot 10

در لبه سمت راست گوشی، دکمه های فلزی ردمی نوت8 پرو دیده می شود که هیچگونه مشکل و لغزش در هنگام استفاده از آن دیده نمی شود.

در لبه سمت چپی دستگاه نیز تنها درگاه سیمکارت این گوشی قرار دارد، درگاه سیمکارت در گوشی ردمی نوت8 پرو برخلاف گوشی Mi 9T از جنس فلز می باشد و پشتیبانی از کارت حافظه به جای سیمکارت دوم نیز در این دستگاه دیده می شود.

Screenshot 13

وزن این دستگاه نزدیک به 203 گرم می باشد که نسبت به نسل قبلی تا حدودی افزایش داشته است که آن نیز به دلیل استفاده از باتری 4500 میلی آمپری به جای 4000 میلی آمپری می باشد، همچنین این مورد باعث شده تا ضخامت این گوشی نیز نسبت به نسل قبل 0.7 میلیمتر افزایش داشته است و به مقدار 8.8 میلیمتر رسیده است.

Screenshot 12

در بخش جلویی دستگاه صفحه نمایش 6.53 اینچی IPS با رزولوشن 2340 در 1080 پیکسل دیده می شود که در بالای آن بریدگی مخصوص دوربین سلفی 20 مگاپیکسلی آن تعبیه شده است.

شیائومی در این گوشی نسبت به نسل قبل، حاشیه های کناری، بالایی و پایینی را به اندازه قابل توجهی کاهش داده است و این حاشیه های باریک، زیبایی خاصی به این گوشی بخشیده است.

در بالای صفحه نمایش نیز یک چراغ LED بسیار ریز برای نمایش اعلان ها قرار گرفته است و در بالای آن، اسپیکر مکالمه این گوشی دیده می شود.

Screenshot 1

به طور کلی طراحی گوشی Redmi Note 8 Pro، بسیار جذاب و البته بهتر از نسل قبل خود می باشد، ردمی نوت8 پرو را میتوان به عنوان یکی از زیباترین میانرده های شیائومی شناخت، حاشیه های باریک و رنگبندی بسیار جذاب از مواردی هستند که زیبایی این گوشی را دوچندان می کنند.

پردازنده:

یکی از مواردی که در گوشی Redmi Note 8 Pro، بسیار بحث برانگیز ظاهر شد، مدل پردازنده آن بود، پردازنده های شرکت مدیاتک، آنچنان در بین طرفداران شیائومی، خواهان ندارد، چرا که این شرکت سابقه تولید پردازنده های کم کیفیت و ارزان قیمتی داشته است و بسیاری از کاربران آن را با مصرف باتری بالا و گرم شدن بیش از حد یاد می کنند، اما حالا شرکت مدیاتک عنوان می کند که چیپست G90T یکی از بهترین های شرکت می باشد و هیچ یک از مشکلات مدل های قبلی را نخواهد داشت، در ادامه عملکرد این چیپست را بر روی گوشی ردمی نوت 8 پرو بررسی می کنیم تا ببینیم حرف های مدیران شرکت مدیاتک تا چقدر صحت داشته است.

Screenshot 20

در مرحله اول وقتی صحبت از قدرت پردازنده می شود، نمرات بنچمارک Antutu، مورد مقایسه قرار می گیرند، گوشی ردمی نوت8 پرو به کمک پردازنده 8 هسته ای خود توانست تا در نسخه 7 بنچمارک Antutu نمره 226 هزار را کسب کند و جالب است بدانید که این نمره نسبت به پردازنده اسنپدراگون 730 تا حدودی بالاتر است.

Screenshot 19

در تست انجام شده، بازی های متنوعی بر روی این گوشی اجرا شد که پردازنده گرافیکی Mali-G76 از پس اجرای همگی آنها بر آمد، اما برای نمونه، بازی PUBG: Mobile با گرافیک HD و فریم ریت ULTRA بر روی این گوشی تست شد که پس از نزدیک 50 دقیقه بازی کردن، هیچ اختلالی در عملکرد پردازنده مشاهده نشد و دمای آن پس از اجرای تست های مختلف بنچمارک و بازی پابجی موبایل نهایتا به 31 درجه سانتی گراد (در دمای اتاق 25 درجه سانتی گراد) رسیده است که این نشان می دهد هیچ خبری از داغ شدن بیش از حد در پردازنده مدیاتک G90T نیست.

Screenshot 34

در ادامه جهت تست بیشتر میزان تولید گرمای این پردازنده، این گوشی به مدت 2 ساعت به طور مداوم در حال اجرای بازی های سنگین با نور 100 درصد، استفاده شد تا در نهایت بدنه دستگاه به دمای 38 درجه سانتی گراد رسید که چنین مقداری نیز کاملا عادی و بسیار راضی کننده می باشد، البته درصورتی که از قاب موبایل یا از گوشی در حال شارژ استفاده کنید میزان گرمای تولید شده تا حدودی بیشتر خواهد بود.

Screenshot 26

جهت اطمینان بیشتر به مدت 30 دقیقه تست جدیدی با بازی Shadow Gun بر روی این گوشی درحالت استفاده از قاب و متصل بودن شارژر انجام شد، این بازی نسبت به بازی پابجی قدرت گرافیکی بیشتری می طلبد و به همین دلیل پردازنده اصلی و پردازنده گرافیکی را تا بالاترین حالت ممکن تحت فشار قرار می دهد، در این تست نیز گوشی Redmi Note 8 Pro دمای 41 درجه سانتی گراد را ثبت کرد که با توجه به متصل بودن به شارژ و استفاده از قاب ژله ای چنین دمایی کاملا قابل قبول و بسیار امیدوار کننده می باشد.

Screenshot 30

به طور کلی، با انجام 3 تست متفاوت به طور قطعی مشخص شد که گوشی Redmi Note 8 Pro، هیچ مشکلی در زمینه اجرای بازی ها و البته تولید بیش از حد گرما ندارد و همانند بسیاری از گوشی های دیگر در فشار زیاد به پردازنده، همچنان عملکرد خوب خود را ادامه می دهد و هیچ گونه مشکلی در این گوشی، در بخش پردازنده دیده نمی شود.

Screenshot 32

باتری:

گوشی بسیار دوست داشتنی Redmi Note 8 Pro، نسبت به نسل قبل خود از باتری حجیم تری استفاده می کند، این گوشی با اتصال وایفای، روشنایی 50 درصد، وبگردی و بازی پابجی موبایل به مدت 2 ساعت و نیم توانست تا با 16 درصد باقی مانده، میزان 9 ساعت و 30 دقیقه Screen On Time (میزان روشن ماندن صفحه نمایش در طول استفاده) را ثبت کند که این مقدار تقریبا هر کاربری را راضی نگه میدارد، لازم به ذکر است که نزدیک به 1 ساعت اسکرین بیشتر نیز می توان با 16 درصد باقی مانده از باتری این گوشی دریافت کرد.

Screenshot 24

در این تست مصرف باتری این گوشی در حالت بدون استفاده نیز مورد آزمایش قرار گرفت، گوشی Redmi Note 8 Pro، در حالت بدون استفاده با صفحه نمایش خاموش و حالت آماده باش در مدت 10 ساعت تنها 4 درصد از شارژ باتری خود را از دست داد که این مقدار نیز با هیچ مشکلی مواجه نمی باشد.

Screenshot 25

همه ی شواهد نشان می دهند که شرکت مدیاتک کار خود را بسیار عالی انجام داده است، تولید یک چیپست قدرتمند، با مدیریت خوب بر میزان تولید گرما، شارژدهی بسیار قوی و البته قیمت کمتر نسبت به پردازنده های پر خرج کوالکام می تواند انتخاب بسیار مناسبی برای این گوشی باشد.

سرعت مموری و عملکرد GPS:

یکی از مواردی که گوشی های میانرده را از پرچمدار جدا می کند، استفاده از مموری (حافظه داخلی) های کم سرعت می باشد؛ بسیاری از میانرده ها از مموری های eMMC 5.1 استفاده می کنند که نهایتا به سرعت 300 الی 450 مگابایت بر ثانیه می رسد، اما جالب است بدانید که گوشی Redmi Note 8 Pro، از یک مموری UFS 2.0 استفاده می کند که در بنچمارک AndroBench توانست حداکثر سرعت 520 مگابایت بر ثانیه را کسب کند که چنین مقداری باعث می شود گوشی هوشمند در طولانی مدت دچار کندی نشود و همچنین در اجرای برنامه ها سرعت عمل بیشتری داشته باشد.

Screenshot 16

یکی دیگر از مواردی که در گوشی Redmi Note 8 Pro، در یکی از بهترین حالت های خود قرار دارد، عملکرد GPS این دستگاه می باشد، سیستم ناوبری این گوشی با اتصال به 4 نوع ماهواره A-GPS, GLONASS, GALILEO و BDS، می تواند 31 ماهواره را به طور مجموع پیدا کند و به 18 تای آنها متصل شود که چنین عملکردی برای یک گوشی میانرده بسیار عالی می باشد، همچنین در تست انجام شده میزان خطای تنها 2 متر به کمک GPS این دستگاه ثبت شد که چنین عددی حتی در بسیاری از پرچمدار های بازار نیز دیده نمی شود و چنین دقتی برای یک گوشی میانرده بسیار رضایت بخش به شمار می رود.

Screenshot 18

جمعبندی قسمت اول:

به طور کلی شیائومی در گوشی ردمی نوت8 پرو، پردازنده ای بسیار قدرتمند استفاده کرده است که تقریبا از پس هر بازی سنگین و قدرتی اندرویدی بر می آید، همچنین به لطف بهینه سازی های شرکت مدیاتک و البته خنک کننده مایع این گوشی، عملکرد خنک کنندگی ردمی نوت8 پرو، در حین فشار زیاد بسیار عالی می باشد و در بدترین شرایط ممکن نیز دمای گوشی به بالای 41 درجه تجاوز نمی کند و درصورتی که تنها شک شما در مورد خرید این گوشی پردازنده مدیاتکی آن بود، می توانید با خیال راحت آن را خریداری کنید چرا که هیچ مشکلی در عملکرد این پردازنده در گوشی ردمی نوت8 پرو وجود ندارد.

در قسمت بعدی این مطلب، مواردی همانند صفحه نمایش، دوربین و … را مورد نقد و بررسی قرار خواهیم داد.

پست قبلی

هر آنچه از گوشی Mi CC9 Pro، بالارده 108 مگاپیکسلی شیائومی، می‌دانیم

پست بعدی

کنفرانس شیائومی: معرفی ساعت هوشمند Mi Watch، گوشی CC9 Pro و تلویزیون Mi TV 5 Pro

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از جدیدترین تخفیف ها و محصولات با خبر شوید:

سبد خرید
ورود

هنوز حسابی ندارید؟

یک حساب کاربری ایجاد کنید

دلیل بازگشت وجه