سوالی دارید ؟ تماس بگیرید

071-36340539

نقد و بررسی پروژکتور Mi Laser Projector 150

شیائومی در حال حاضر هزاران محصول مختلف را در کشور چین تولید کرده و به فروش رسانده است که یکی از جذاب‌ترین انها حدودا 1.5 سال پیش با نام Mi Laser Projector معرفی شد.

این پروژکتور کوتاه بُرد، می تواند تصویری تا 150 اینچ را بر روی پرده یا دیوار ایجاد کند و امکانات بسیار جذابی را نیز همراه آن ارائه دهد که در ادامه می‌خواهیم به نقد و بررسی این دستگاه بسیار جذاب بپردازیم.

asdasdasd

طراحی و اتصالات:

شیائومی در طراحی محصولات خود همیشه عالی عمل می کند، طراحی مینیمالیستی و ساده ی دستگاه های مختلف شیائومی را می توان به وضوح مشاهده کرد که این نوع طراحی بر روی این پروژکتور لیزری نیز پیاده شده است.

بدنه پروژکتوری لیزری شیائومی از جنس پلاستیک و به رنگ سفید با طراحی به شکل مکعب مستطیل می باشد، جلوی این دستگاه مشبک در نظر گرفته شده که درواقع مربوط به محل قرارگیری اسپیکر های بسیار قدرتمند این دستگاه می باشد.

asdasdasdasd

همچنین در سمت چپ و راست آن فضای مشبک دیگری وجود دارد که مخصوص خنک کنندگی و تهویه هوای داخل دستگاه است و در قسمت پشتی آن، پورت های مختلفی مشاهده می شود که از آن ها می توان به 3 پورت HDMI 2.0،یک عدد پورت ARC، یک عدد پورت USB 3.0، پورت ورودی AV، خروجی و ورودی صدا به صورت جک 3.5 میلیمتری و پورت LAN اشاره کرد، همچنین این دستگاه از اتصالات WiFi و Bluetooth 4.2 نیز پشتیبانی می کند.

dasdaSdadaSD

در قسمت جلویی دستگاه چشمی های مادون قرمزی قرار داده شده که به کاربر این امکان را می دهد تا در هر جهتی بتواند از ریموت کنترل دستگاه استفاده کند، همچنین دستگیره های چرخانی در هر دو سمت دستگاه تعبیه شده اند تا کاربر بتواند ارتفاع و زاویه قرار گیری پروژکتور را نسبت به دیوار تنظیم کند.

sadfsadfsdf

همچنین شیائومی سنسور های مجاورتی نیز در این دستگاه به کار برده است به طوری که درصورتی که دستگاه حضور شخص را در اطراف آن تشخیص دهد به طور خودکار، عمل پخش تصویر متوقف می شود تا مانع از برخورد نور بسیار شدید پروژکتور به چشم کاربر شود.

sadasdasd

برخلاف اکثر پروژکتور هایی که در بازار دیده می شود، پروژکتوری لیزری شیائومی، نیازی به فاصله زیاد از دیوار برای نمایش تصاویر ندارد و تنها کافیست تا این دستگاه را در مجاورت دیوار قرار دهید تا تصویری 150 اینچی بسیار با کیفیتی را در اختیار شما قرار دهد.

کیفیت تصویر:

دستگاه Mi Laser Projector، از تکنولوژی ALPD 3.0 و DLP برای نمایش تصاویر استفاده می کند که کیفیت تصویر خارقالعاده و حیرت انگیزی را بر روی دیوار یا پرده به نمایش می گذارد.

پروژکتور لیزری شیائومی در نمایش رنگ ها بسیار با دقت عمل می کند و استفاده از تکنولوژی HDR و کنتراست و وضوح بالای تصاویر به راحتی در این پروژکتور قابل تشخیص می باشد.

این دستگاه تنها امکان نمایش تصاویر Full HD با رزولوشن 1920 در 1080 را دارد، اما پردازشگر مرکزی این دستگاه می تواند محتوای 4K را نیز اجرا کند که البته برای پخش آن دستگاه به طور خودکار رزولوشن ویدیو را بر روی 1080p تنظیم می کند.

adasdasdasdfqe

در پروژکتوری شیائومی، شما امکان تنظیم رنگ ها، روشنایی، کنتراست  و میزان اشباع بودن رنگ ها را خواهید داشت تا با توجه به محتوای خود، کیفیت تصویر بهتری را دریافت کنید.

طبق نظر وبسایت AndroidCenteral، پروژکتور لیزری شیائومی پس از 5 ماه استفاده مکرر، همچنان بدون هیچ مشکل و افت عملکردی به کار خود ادامه می دهد و در طول این مدت هیچ مشکلی در عملکرد این پروژکتور مشاهده نشد.

یکی از بهترین مزیت های این پروژکتور، امکان تولید روشنایی خیره کننده می باشد، که می توانید به راحتی‌ از آن در محیط های خارجی و فضای باز استفاده کنید و این درحالیست که پروژکتور های مشابه با پروژکتور شیائومی، قیمتی 2 یا 3 برابر محصول شیائومی دارند.

شیائومی با پروژکتور لیزری خود در این رنج قیمتی، تمام رقبای خود را از گود خارج میکند و هیچ دستگاه دیگری حتی توان رقابت با آن را نیز ندارند.

asdasdasdasdwe

بلندگو ها:

شیائومی در داخل این دستگاه از دو اسپیکر بسیار قدرتمند 30 واتی استفاده کرده است که کیفیت صدای خارق‌العاده ای ارائه میدهند، و با توجه به سایز دستگاه، عملکرد بسیار عالی بلندگو های این دستگاه تحسین بر انگیز می باشد.

دیگر امکانات:

شیائومی این پروژکتور را به صورت ماژولار طراحی کرده است، به طوری که شما می‌توانید درصورت ایجاد شدن هرگونه مشکل سخت افزاری، برد یا لیزر دستگاه را به راحتی خارج و آن را تعویض کنید، البته طبق اعلام. شیائومی، لیزر این دستگاه دارای عمر مفید 25 هزار ساعتی می باشد و این یعنی که در صورت استفاده روزانه 5 ساعت از این دستگاه شما می توانید تا 14 سال شاهد عملکرد مفید آن باشید، همچنین این پروژکتور با یک ریموت کنترل هوشمند همراه می باشد که طراحی مینیمالیستی شیائومی را یدک می کشد و رنگ سفید و مشکی مشابه خود دستگاه را دارد.

ewqeqweas

شاید تنها ایرادی که بتوان به پروژکتور شیائومی گرفت، صدای خنک کننده آن است که البته هیچ مشکلی برای استفاده کاربر به وجود نمیاورد و درصورت پخش فیلم یا محتوای مختلف به دلیل صدای بالای اسپیکر ها، صدای فن به هیچ وجه شنیده نمی شود.

این پروژکتور به همراه رابط کاربری تلویزیون های شیائومی یعنی PatchWall عرضه می شود که بر پایه Android TV می باشد و شما امکان نصب نرم افزار های مختلف اندرویدی را بر روی آن خواهید داشت.

به کمک اتصالاتی مانند Miracast شما می توانید تصاویر گوشی هوشمند یا حتی لپتاپ خود را بر روی یک پرده 150 اینچی نمایش دهید که بدون شک تجربه خیره کننده ای را حاصل می شود.

جمعبندی:

به طور کلی، در رنج قیمتی این دستگاه شاهکار بی بدیل شیائومی در دنیای پروژکتور ها می باشد به طوری که دیگر پروژکتور ها حتی از شرکت های حرفه ای، حرفی برای گفتن در برابر Mi Laser Projector ندارند چرا که سیاست قیمتی شیائومی باعث شده تا قیمت این دستگاه بسیار ارزانتر از همتایان خود باشد.

adasdasdasd

از نکات مثبت این پروژکتور می توان به کیفیت تصویر فوق العاده، اسپیکر های قدرتمند، طراحی جذاب و امکان شخصی سازی زیاد اشاره کرد و به طور کلی هیچ نکته منفی برای این دستگاه دوست داشتنی قابل ذکر نمی باشد و شیائومی تمام تلاش خود را برای رفع هرگونه ایراد در این دستگاه، به کار برده است که نتیجه آن نیز موفقیت آمیز بوده است.

پست قبلی

ساعت هوشمند بسیار ارزان شیائومی تحت برند Haylou معرفی شد

پست بعدی

دانلود نرم افزار گوگل کمرا برای 19 گوشی شیائومی (بروزرسانی نسخه های قدیمی و اضافه شدن 6 گوشی جدید به لیست)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از جدیدترین تخفیف ها و محصولات با خبر شوید:

سبد خرید
ورود

هنوز حسابی ندارید؟

یک حساب کاربری ایجاد کنید

دلیل بازگشت وجه