سوالی دارید ؟ تماس بگیرید

071-36340539

جمع بندی مشخصات و اطلاعات تکمیلی گوشی Black Shark 3

ظهر امروز در طی یک مراسم رونمایی 2 ساعته، شرکت بلک شارک از گوشی های Black Shark 3 و Black Shark 3 Pro، پرده برداشت که در ادامه می خواهیم جمعبندی کاملی بر روی مشخصات فنی، قیمت و طراحی گوشی Black Shark 3 داشته باشیم.


پردازنده:

همانطور که انتظار می رفت شیائومی از آخرین تراشه پرچمدار شرکت کوالکام یعنی اسنپدراگون 865 در گوشی گیمینگ جدید خود استفاده کرد.

 

طبق اعلام کوالکام، پردازنده اصلی این تراشه، نسبت به نسل قبل نزدیک به 25 درصد و پردازشگر گرافیکی Adreno 650، نسبت به نسل قبل گاهی اوقات تا 40 درصد نیز بهبود عملکرد را شاهد بوده است.

سیستم خنک کننده ساندویچی استفاده شده در این گوشی، شامل 2 عدد لوله حاوی مایع خنک کننده می باشد که از دو طرف پوشانده شده اند و باعث دفع بسیار سریع گرما می شوند که البته این سیستم خنک کننده به صورت طولی کار می کند و گرمای یک گوشی را در یک نقطه جمع نمی کند.


دوربین:

شیائومی در گوشی Black Shark 3، از سنسور های 64، 5 و 13 مگاپیکسلی استفاده کرده است که هریک به ترتیب از نوع عریض، تشخیص عمق، و فوق عریض می باشد، همچنین سنسور اصلی این گوشی ساخت شرکت سامسونگ و مدل GW1 می باشد.

گوشی Black Shark 3، برخلاف نسل های قبلی پرچمدار های شیائومی فاقد سنسور Telephoto می باشد و تصاویر پرتره این گوشی توسط سنسور اصلی و با کمک سنسور تشخیص عمق ثبت می شود.

سنسور اصلی این گوشی 64 مگاپیکسلی با f/1.8 می باشد که فقط با لرزشگیر دیجیتال (OIS) همراه شده است و می تواند تصاویر 16 مگاپیکسلی با کیفیت و جزئیات بسیار بالا ثبت کند، همچنین سنسور الترا واید این گوشی نیز 13 مگاپیکسلی با f/2.25 در نظر گرفته شده.

در پایین سنسور های دوربین این گوشی، یک عدد فلش دوربین دوگانه با ترکیب رنگ مهتابی و آفتابی قرار گرفته است..

همچنین این گوشی از فیلمبرداری اسلوموشن در حالات 1080p و 720p با سرعت 960 فریم بر ثانیه پشتیبانی می کند.

دوربین سلفی این دستگاه نیز در جلو و در بالای نمایشگر در وسط متمایل به سمت راست قرار دارد که رزولوشن 20 مگاپیکسلی با f/2.2 را به کاربر ارائه می دهد.

این گوشی می تواند به فیلمبرداری 8K 30 FPS – 4K 30/60 FPS –  FHD 30/60 FPS و HD 30FPS بپردازد که همگی به کمک لرزشگیر دیجیتال ضبط می شوند.


صفحه نمایش:

صفحه نمایش گوشی Black Shark 3، از نوع امولد ساخت سامسونگ با رزولوشن 2400 در 1080 با مقدار DCI-P3 نزدیک به 110 درصد و DeltaE (دقت رنگ) کمتر از 1.0 می باشد.

از ویژگی های خاص صفحه نمایش این گوشی می توان به لبه های خمیده، رفرش ریت 90 هرتز، سرعت واکنش به تاچ 270 هرتز، پشتیبانی از DC Dimming 3.0 و حاشیه های بسیار باریک در کناره ها اشاره کرد، همچنین، صفحه نمایش این گوشی، به تکنولوژی حساس به فشار نسل 3 مجهز شده اند.

با توجه به ادعا های شیائومی، صفحه نمایش این گوشی، مجهز به تراشه ای مجزا می باشد که محتوا را برای رفرش ریت 90 هرتزی این گوشی آماده می کند.

طبق اعلام شیائومی، روشنایی صفحه نمایش این گوشی در حالت Auto، به 500 نیت می رسد و می تواند مقدار DeltaE فوقالعاده 1.0 را ثبت کند، همچنین این پنل، از مواردی مانند +DCI-P3، HDR10 و گوریلا گلس 5 نیز استفاده می کند. (اطلاعات تایید شده توسط وبسایت شیائومی)


طراحی، ابعاد و وزن:

طراحی گوشی Black Shark 3، تا حدودی متفاوت با گوشی های قبلی بلک شارک می باشد، طراحی دوربین مثلثی، بدنه پشتی ترکیبی از فلز مات و شیشه براق ساخته شده و برخلاف مدل های قبلیبلک شارک 4 عدد پین طلایی رنگ که مربوط به پورت شارژ پشتی آن می باشد قابل مشاهده است.

 

اما از طرفی طراحی جلوی گوشی بلک شارک 3، دستخوش تغییر خاصی نشده است و تنها حاشیه های بالا و پایین و کناری آن کاهش پیدا کرده است و همچنان خبری از بریدگی صفحه نمایش، ناچ و یا سوراخ نمایشگر در این سری از گوشی های شیائومی نیست.

 

ابعاد این گوشی 17 در 7.7 سانتی متر می باشد و ضخامت آن نیز تقریبا به 10.4 میلیمتر می رسد، اما از طرفی وزن دستگاه بخاطر حجم بالای باتری، به 222 گرم می رسد که نسبت به نسل قبلی نزدیک به 17 گرم سنگینتر است.

 

در کناره سمت راست این گوشی، دکمه های پاور و Shark Space دیده می شود که دکمه Shark Space، گوشی را وارد حالت گیم می کند و نرم افزار های اضافی را نیز می بندد، همچنین دکمه های ولوم این گوشی در سمت چپ آن قرار گرفته اند.

 

در لبه پایینی دستگاه، اسپیکر اول، میکروفون و پورت شارژ Type-C دیده می شود، در لبه بالایی نیز، میکروفون دوم، اسپیکر دوم و جک 3.5 میلیمتری هدفون قرار گرفته است.


باتری و شارژ:

شیائومی برای گوشی Black Shark 3، دو عدد باتری 2360 میلی آمپری (مجموعا 4720 میلی آمپری) را در نظر گرفته است که برای استفاده روزانه در حالت 90HZ کاملا مناسب می باشد، که این باتری نیز توسط شارژ سیمی 30 واتی درون جعبه (تا 65 وات پشتیبانی می شود) در زمان 45 دقیقه از 0 تا 100 درصد می رسد، این شارژر درون جعبه گوشی بلک شارک 3، از تکنولوژی های کوییک شارژ 4 پلاس و Mi Fast Charge پشتیبانی می کند و سرعت شارژ سیمی 30 واتی آن، از شارژ 40 واتی دیگر شرکت ها نیز بیشتر است.

 

 

همچنین شرکت بلک شارک، در پشت این گوشی، 4 عدد پین طلایی رنگ در نظر گرفته است که می توانند این گوشی را از قاب پشتی، با توان 18 وات شارژ کند تا پورت شارژ Type-C، در طول بازی کردن مزاحم کاربر نشود.


اتصالات و ارتباطات:

گوشی Black Shark 3، با اتصال وایفای نسل 6 802.11a/b/g/n/ac/ax از نوع دو بانده با MU-MIMO 8×8 همراه خواهد بود که سرعت انتقال و اتصال وایفای به روتر های قدرتمند را بسیار بالا می برد.

این گوشی می تواند به شبکه های 2G، 3G، 4G و 5G در دو حالت SA/NSA متصل شود، همچنین پشتیبانی از بلوتوث نسخه 5.1 نیز به این گوشی اضافه شده است.

همچنین اتصال GPS این دستگاه از نوع دوبانده در نظر گرفته شده و می تواند به ماهواره های A-GPS, GLONASS, BDS, GALILEO, QZSS متصل شود.

 


حافظه، رم و رنگبندی:

نسخه های مختلف گوشی Black Shark 3 شامل 8/128، 12/128 و 12/256 می شود که حافظه رم گوشی Black Shark 3 از نوع LPDDR5 و حافظه مموری آن نیز از نوع UFS 3.0 می باشد، البته لازم به ذکر است که حافظه رم نسخه 8/128، از نوع LPDDR4X در نظر گرفته شده.

 

این گوشی در 4 رنگ مشکی، نقره ای، سفید و صورتی به بازار عرضه می شود.


رابط کاربری :

لازم است بدانید که رابط کاربری گوشی های بلک شارک، با دیگر گوشی های شیائومی متفاوت است و Joy UI، نام دارد، اگرچه رابط کاربری Joy UI، بر پایه MIUI، ساخته شده است، اما همچنان Joy UI، کاملا برای بازی کردن سازگار شده است و امکانات فراوانی را به کاربر ارائه می دهد.

 

از امکانات این رابط کاربری می توان، به تغییر قدرت فن مجزای گوشی، تغییر کیفیت صدا، تغییر رنگ های صفحه نمایش و تغییر رنگ و حالت چراغ های LED پشت گوشی اشاره کرد.

 

 

پست قبلی

هندزفری بلوتوثی حرفه ای و فن خنک کننده RGB بلک شارک، به همراه گوشی بلک شارک 3 پرو معرفی خواهند شد

پست بعدی

جمع بندی مشخصات و اطلاعات تکمیلی گوشی Black Shark 3 Pro

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از جدیدترین تخفیف ها و محصولات با خبر شوید:

سبد خرید
ورود

هنوز حسابی ندارید؟

یک حساب کاربری ایجاد کنید

دلیل بازگشت وجه