سوالی دارید ؟ تماس بگیرید

071-36340539

نقد و بررسی لپتاپ Mi Notebook Pro GTX

همانطور که میدانید شیائومی تقریبا در تمام زمینه های مربوط به الکترونیک شروع به تولید محصولات کرده است و اکثر محصولات خود را نیز با کیفیت بالا و قیمت بسیار مناسب در اختیار کاربران قرار می دهد، اما یکی از محصولات مهم شیائومی که کمتر از گوشی های آن در بازار دنیای تکنولوژی سر و صدا کرده لپتاپ های این شرکت می باشد.

شیائومی سالانه همانند گوشی های خود، مدل های جدید لپتاپ های خود را رونمایی می کند و از جدیدترین و قدرتمندترین پردازنده های ساخت اینتل، زودتر از هر شرکت دیگری در لپتاپ های خود استفاده می کند.

در این مطلب قصد داریم تا یکی از لپتاپ های نسبتا قدرتمند شیائومی با نام Mi Notebook Pro GTX را مورد نقد و بررسی دقیق قرار دهیم.

نسخه قبلی این لپتاپ که Mi Notebook Pro نام دارد، دارای مشخصات بسیار خوبی در مقابل قیمت آن است که از مشخصات آن می توان به پردازنده های Core i7 8550U یا Core i5 8250U و کارت گرافیک Nvidia MX150 اشاره کرد.

در ادامه شیائومی با رونمایی از نسخه جدید همین لپتاپ با پسوند GTX تصمیم به استفاده از پردازنده گرافیکی قدرتمند تری با نام GTX 1050 بر روی این لپتاپ گرفت.

البته شیائومی علاوه بر قدرتمندتر کردن کارت گرافیک این لپتاپ، بهبود های دیگری را نیز بر روی این لپتاپ در مقایسه با نسخه قبلی آن انجام داده است که در ادامه همین مطلب آن ها را شرح خواهیم داد.

لپتاپ Mi Notebook Pro GTX همانند نسخه قبلی خود به پردازنده های نسبتا قدرتمند Core i7 8550U و Core i5 8250U مجهز شده است؛ اگر چه برخی از کاربران ممکن است این پردازنده ها را به عنوان پردازنده های کم مصرف و با توان مصرفی پایین به شمار بیاورند، اما لازم است بدانید که شما به کمک نرم افزارIntel Extreme Tunning Utility می توانید به راحتی توان مصرفی این پردازنده ها را به 45 وات برسانید و چیزی حدود 20 درصد قدرت آن ها را افزایش دهید، هر چند در حالت کم مصرف نیز شما کمبودی در بازی های بسیار سنگین مشاهده نخواهید کرد، زیرا در هنگام اجرای بازی های گرافیکی، اغلب فشار بر روی کارت گرافیک دستگاه می باشد که البته به همین منظور شیائومی مجبور است تا از فن های قویتری به منظور خنک کردن کارت گرافیک قدرتمند GTX 1050 استفاده کند، همچنین شیائومی برخلاف نسل قبلی، این لپتاپ را در دو نسخه با رم 8 و 16 گیگ به بازار عرضه کرد.

این لپتاپ با توجه به مجهز بودن به پردازنده گرافیکی قدرتمند GTX 1050 درهنگام اجرای بازی های گرافیکی گرمای قابل توجهی تولید می کند و به دلیل باریک بودن این لپتاپ خنک کردن آن حتی با وجود قدرتمند بودن فن ها تا حدی مشکل است به همین دلیل درصورتی که قصد بازی با این لپتاپ را دارید حتما از کولپد های قدرتمند استفاده کنید در غیر این صورت دمای کیبورد شما به چیزی حدود 51 درجه سانتیگراد می رسد که این دمای بالا در طولانی مدت باعث آسیب به لپتاپ شما می شود.

photo 2018 12 12 21 10 47

این لپتاپ به کمک پردازشگر گرافیکی قدرتمندتر خود در مقابل MX150 در نسخه قبلی، توانست تا نمره 5395 را در بنچمارک 3DMark FireStrike 1.1 کسب کند که درمقابل امتیاز 2975 نسل قبلی این لپتاپ بهبود 80 درصدی به وضوح قابل مشاهده است.

photo 2018 12 12 21 10 49

همچنین از لحاظ صدای فن این لپتاپ تا حدی از رقبای خود برتر می باشد که البته به دلیل داشتن خنک کنندگی ضعیفتر این موضوع طبیعی است؛ این لپتاپ در هنگام بازی صدایی به بلندی 49 دسی بل تولید می کند که در مقابل دیگر لپتاپ های گیمینک حدود 5 الی 7 دسی بل پایین تر می باشد.

photo 2018 12 12 22 15 17

شیائومی نوع و شکل شارژر این لپتاپ را متفاوت با نسخه قبلی آن و اکثر لپتاپ های بازار در نظر گرفته است، شارژر این لپتاپ بسیار سبک و کوچک می باشد و بر روی آن تنها یک پورت Type-C دیده می شود که با کابلی که هر دو سر آن Type-C می باشد به لپتاپ متصل می شود که به کمک تکنولوژی شارژ سریع، این لپتاپ را شارژ می کند.

photo 2018 12 12 21 10 41

photo 2018 12 12 21 10 44

شیائومی در قسمت زیرین لپتاپ تغییراتی نسبت به نسل قبل ایجاد نکرده است و دقیقا مشابه با لپتاپ Mi Notebook Pro می باشد؛ شیائومی در قسمت زیرین این لپتاپ از 5 پایه پلاستیکی استفاده کرده است که 3 تای پشتی آن بلندتر از پایه های جلویی می باشند که باعث می شود تا قسمت پشتی لپتاپ کمی بالاتر قرار بگیرد، در قسمت های کناری نیز شیائومی، دو اسپیکر بسیار با کیفیت ساخت شرکت Harman Kardon قرار داده است که صدای استریو، حجم و کیفیت بسیار بالایی را ارائه می دهند که از این لحاظ بالاتر از رقیبان هم قیمت خود قرار می گیرد.

درقسمت وسط، کمی متمایل به بالا شیائومی فضایی با سوراخ های متعدد برای خروج گرما تعبیه کرده است که فن های لپتاپ به کمک آنها گرمای تولیدی از لپتاپ را خارج می کنند.

photo 2018 12 12 22 27 25

شیائومی در داخل لپتاپ نیز البته تغییراتی ایجاد کرده است که در نگاه اول می توان به فن های قدرتمند تر اشاره کرد که دارای پره های بیشتری نسبت به نسل قبل خود می باشد و البته یک عدد لوله انتقال گرمای اضافه به منظور انتقال گرمای بهتر در نسخه جدید این لپتاپ مشاهده می شود.

این لپتاپ همانند نسل قبلی خود به دو فن مجزا مجهز شده است که فن سمت راست وظیفه خنک کردن کارت گرافیک و فن سمت چپ وظیفه خنک کردن پردازنده لپتاپ را بر عهده دارد.

این دستگاه همانند نسل قبلی خود به 2 درگاه SSD مجهز شده است که در هردوی این لپتاپ ها یک SSD با حافظه 128 گیگابایتی به صورت پیشفرض بر روی آن نصب شده بود اما شیائومی در نسخه جدیدتر، از یک مدل بالاتر SSD ساخت سامسونگ استفاده کرده است که سرعت بالاتری نسبت به نسل قبلی ارائه می دهد.

photo 2018 12 12 21 10 38

باتری که شیائومی برای این دستگاه در نظر گرفته کاملا مشابه نسل قبلی می باشد که دارای حجم 7900 میلی آمپر است  و توان مصرفی 60 وات بر ساعت را دارا می باشد. که این باتری لپتاپ مورد نظر را در حالت عادی و استفاده از کارت گرافیک اینتل تا 8 ساعت مداوم همراهی می کند.

اما درصورتی که قصد استفاده از کارت گرافیک قدرتمند تر GTX 1050 را داشته باشید این مقدار به 3.5 ساعت می رسد و درصورتی که بخواهید هنگام بازی از باتری این دستگاه استفاده کنید این عدد به 2.5 ساعت کاهش پیدا خواهد کرد که البته کاملا عادی و مشابه دیگر لپتاپ های بازار می باشد.

photo 2018 12 12 21 10 36

در بخش سمت راستی این لپتاپ یک چراغ LED مشاهده می شود که مربوط به حالت شارژ دستگاه می باشد که در حالت عادی خاموش است و در هنگام شارژ به رنگ قرمز و در صورت پر شدن شارژ به رنگ سبز در می آید.

در کنار این چراغ LED دو پورت Type-C مجزا مشاهده می شود که پورت نزدیکتر به چراغ از نوع USB 3.1 می باشد که می تواند شارژ سریع، انتقال فایل بسیار پر سرعت و البته خروجی تصویر 4K با فرکانس 60 هرتز را ارائه دهد؛ پورت دورتر نیز از نوع USB 3 می باشد که برای انتقال فایل استفاده می شود و برای درگاه SD Card نیز شیائومی بهبود هایی را در نظر داشته است و سرعت انتقال فایل آن را نسبت به نسخه قبلی بسیار بالاتر برده است.

photo 2018 12 12 21 10 58

در قسمت سمت چپ دستگاه یک پورت HDMI نسخه 1.4 را تعبیه کرده اند که همانند نسخه قبلی می باشد و انتظار می رفت تا شیائومی بر روی این لپتاپ نیز همانند لپتاپ های مخصوص گیم خود از نسخه 2.0 آن استفاده کند که می تواند خروجی تصویر 4K و 60 هرتز را ارائه دهد، هر چند این کمبود به لطف پورت Type-C تعبیه شده در سمت راست دستگاه قابل جبران است؛ و البته در قسمت راست این لپتاپ 2 عدد پورت USB 3 و یک جک هدفون نیز همانند دیگر لپتاپ ها دیده می شود.

photo 2018 12 12 21 10 53

شیائومی در طراحی این لپتاپ به یک طرح ساده با رنگ خاکستری مات بسنده کرده است که زیبایی خاصی به آن می دهد، در بالای این لپتاپ هیچ اثری از لوگو و یا هیچ متنی دیده نمیشود البته این بدنه تا حد کمی لکه پذیر و خش پذیر است و جای انگشت بر روی آن باقی می ماند اما به نحوی نیست که باعث ایجاد مشکل شود و به سختی قابل تشخیص است.

photo 2018 12 12 22 44 06

همچنین لولا های محل اتصال صفحه نمایش با کیبورد این لپتاپ مشابه نسخه قبلی می باشند که بسیار محکم هستند و بعد از 1 سال استفاده و باز و بسته شدن مداوم همچنان مانند روز اول محکم باقی مانده اند و برخلاف بسیاری از مدل های داخل بازار دچار افت کیفیت نشده اند.

در قسمت جلویی این لپتاپ دقیقا همانند نسل قبلی آن می باشد که به یک تاچ پد بزرگ به همراه یک سنسور اثر انگشت مجهز شده است و استفاده از آن بسیار راحت است و قسمت کناری آن فضای بسیار مناسبی جهت استفاده از کیبورد به کاربر می دهد.

کیبورد این لپتاپ علیرغم 15.6 اینچی بودن آن فاقد دکمه های Numpad می باشد اما در جبران این موضوع دیگر دکمه های کیبورد بزرگتر از لپتاپ های دیگر می باشند که آن را بسیار خوشدست تر می سازد و البته زیر این کیبورد نوار های LED با رنگ سفید تعبیه شده است؛ طی 1 سال استفاده از نسل قبلی این لپتاپ با همین کیبورد هیچ گونه مشکل و یا افت کیفیتی در دکمه ها مشاهده نشد.

photo 2018 12 12 21 10 30

در مجموع لپتاپ Mi Notebook Pro GTX تا حدی تمامی کمبود های نسل قبلی خود را جبران کرده است و با قیمتی بسیار مناسب امکانات و کیفیت ساخت بسیار بالایی را ارائه می دهد، با توجه به اینکه لپتاپ های گیمینگ داخل بازار بسیار سنگین و گران قیمت می باشند، این لپتاپ می تواند گزینه خوبی برای خرید باشد.

اما توجه داشته باشید این لپتاپ در زیر فشار زیاد بسیار گرم می شود و بهتر است تا برای بازی کردن از تنظیمات Medium یا Low و کولپد های قدرتمند استفاده کنید تا آسیب کمتری به دستگاه شما وارد شود و درصورتی که گیمر حرفه ای هستید و قصد بازی کردن برای مدت بسیار طولانی را دارید بهتر است تا به خرید لپتاپ های گیمینگ فکر کنید.

از کمبود های این لپتاپ می توان به صفحه نمایش شیشه ای اشاره کرد که باعث بازتاب نور اضافی در چشم کاربر می شود و بهتر بود تا شیائومی از صفحه نمایش مات برای این لپتاپ استفاده کند.

از لحاظ کیفیت تصویر نیز لپتاپ مورد نظر دارای کیفیت قابل قبول در رنج قیمتی خود می باشد اما برای طراحان و دیزاینر ها که کیفیت صفحه و دقت رنگ نمایشگر بسیار اهمیت دارد بهتر است تا لپتاپ دیگری را برای این منظور انتخاب کنند.

 

پست قبلی

رونمایی شیائومی از 6 محصول جدید: ساعت مکانیکی، باتری شارژِی، کلاه ایمنی با قابلیت پخش موسیقی،دستگاه NAS، توستر و زودپز

پست بعدی

گوشی شیائومی Mi Play رونمایی شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از جدیدترین تخفیف ها و محصولات با خبر شوید:

سبد خرید
ورود

هنوز حسابی ندارید؟

یک حساب کاربری ایجاد کنید

دلیل بازگشت وجه