سوالی دارید ؟ تماس بگیرید

071-36340539

گوشی شیائومی Mi Play رونمایی شد

شیائومی امروز از یک گوشی جدید خود با هدف فروش زیاد این گوشی در بین جوانان، پرده برداشت.

1 573

طراحی

چیزی که در اولین نگاه به این گوشی جلب توجه می کند، طراحی جدیدتر آن نسبت به گوشی های دیگر شیائومی است؛ بدنه پشتی براق و رنگارنگ به همراه بریدگی صفحه (ناچ) به شکل قطره ای زیبایی خاصی را به این گوشی داده است.
همچنین شیائومی برای محافظت بهتر، در دو سمت این گوشی یعنی هم جلو و هم پشت از گوریلا گلس استفاده کرد است؛ تا کاربر حتی با پرداخت هزینه ای پایین نیز بتواند از طراحی زیبا و ترکیبی از فلز و شیشه بهره ببرد، که قبلتر چنین طراحی فقط در گوشی های گرانقیمت این شرکت مشاهده می شد؛ همچینن علی‌رغم اینکه بدنه پشتی این گوشی شیشه ای است اما وزن آن تنها 150 گرم می باشد که بسیار سبک است.

photo5839150499138482092

صفحه نمایش

این گوشی به یک صفحه نمایش 5.84 اینچی کم حاشیه با رزولوشن +FHD، تراکم پیکسلی 432 پیکسل بر هر اینچ و کنتراست 1500:1 مجهز شده است، شیائومی در مراسم رونمایی این گوشی اشاره کرد که ابعاد این گوشی مشابه پرچمدار سال گذشته این شرکت یعنی Mi 6 می باشد که نشان می دهد این گوشی بسیار خوشدست است و برای افرادی که دنبال گوشی کوچک و سبک می‌گردند بسیار مناسب است.

photo5839150499138482093

پردازنده و عملکرد

پردازشگر این گوشی هوشمند تا قبل از مراسم رونمایی امروز یک سوال بزرگ برای کاربران بود تا به امروز که مشخص شد که پردازنده ای که وظیفه محاسبات را در این گوشی بر عهده دارد، Helio P35، ساخت شرکت Mediatek می باشد.

این پردازنده همانند سری P22 که در گوشی Redmi 6 به کار رفته از لیتوگرافی ١٢ نانومتری استفاده می کند و بسیار کم مصرف است، این پردازنده 8 هسته ای از پردازشگر A53-Cortex با فرکانس کاری 2.3 گیگاهرتز، ساخت شرکت تایوانی TSMC، استفاده میکند.
این پردازنده از لحاظ قدرتی بالاتر از Snapdragon 625 قرار می‌گیرد، و درمقابل Snapdragon 625 از تکنولوژی های جدیدتری همانند بلوتوث نسخه ۵، Dual 4G و برخی قابلیت های دیگر پشتیبانی می کند.

وظیفه انجام کار های گرافیکی این گوشی را پردازنده گرافیکی PowerVR GE8320 بر عهده دارد و قادر است تا با حداکثر فرکانس 680 مگاهرتز به کار خود ادامه دهد و بازی های گرافیکی اندروید را مانند PUBG و یا Asphalt 9 را بدون مشکل و لگ اجرا کند.

گوشی Mi Play همانند بسیاری از گوشی های شیائومی به 4 گیگابایت حافظه رم و 64 گیگ حافظه داخلی مجهز شده است، که انتظار می رود تا چند هفته آینده نسخه های دیگر از این گوشی با حافظه و رم متفاوت وارد بازار چین شوند.

photo5839150499138482094

photo5839150499138482095 1

دوربین

در قسمت پشتی گوشی شیائومی Mi Play یک دوربین دوگانه 2+12 مگاپیکسلی دیده می شود که دوربین دوم آن وظیفه تخمین عمق را بر عهده دارد و دوربین اصلی این گوشی از قابلیت HDR، هوش مصنوعی و لرزشگیر دیجیتال بهره استفاده میکند.

همچنین این گوشی به یک دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی با پشتیبانی از HDR، پرتره و قابلیت تشخیص چهره مجهز شده است.

باتری و اتصالات

شیائومی برای گوشی Mi Play به یک باتری 3000 میلی آمپری بسنده کرده است، ظرفیت نسبتا پایین این باتری یکی از دلایل وزن کم این گوشی می باشد، با این حال باتری این گوشی با لطف پردازنده کم مصرف آن می تواند تا چیزی حدود 1 روز شما را همراهی کند و البته با اینکه پردازنده این گوشی از تکنولوژی شارژ سریع پشتیبانی میکند، اما شیائومی این قابلیت را برای آن فعال نکرده و شارژر داخل جعبه این گوشی نیز یک شارژر معمولی 2A/5V می باشد.

این گوشی دو سیمکارته است و از کارت حافظه پشتیبانی نمیکند، همچنین شیائومی برای شارژ و انتقال داده در این گوشی، پورت Type-C با USB 2.0 را در نظر گرفته است، و همچنین جک ٣.۵ میلیمتری هدفون در این گوشی دیده نمی شود؛ اما انتظار می رود تا شیائومی همانند دیگر گوشی های خود در جعبه این گوشی یک تبدیل جک هدفون به Type-C را قرار داده باشد.

شیائومی برای فروش بهتر این گوشی با همکاری با یکی از اپراتور های چینی، وعده ماهانه 10 گیگ اینترنت رایگان داده موبایل را به خریداران این گوشی داده است.

پست قبلی

نقد و بررسی لپتاپ Mi Notebook Pro GTX

پست بعدی

نقد و بررسی گوشی Mi Mix 3

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از جدیدترین تخفیف ها و محصولات با خبر شوید:

سبد خرید
ورود

هنوز حسابی ندارید؟

یک حساب کاربری ایجاد کنید

دلیل بازگشت وجه