سوالی دارید ؟ تماس بگیرید

071-36340539

نقد و بررسی پهپاد شیائومی، مدل Mini Drone

شیائومی تقریبا به تمام زمینه ها در دنیای وسایل هوشمند وارد شده است و حداقل چندین محصول رونمایی شده در هر بخش را به نام خود دارد، یکی دیگر از این وسایل، پهباد Mini Drone می باشد که در ادامه می خواهیم به نقد و بررسی آن بپردازیم.

IMG 20191026 192827

عملکرد کلی:

همانطور که از نام این محصول، Mini Drone، مشخص است، این پهپاد ابعاد کوچکتری نسبت به دیگر پهپاد های بازار دارد، ابعاد این دستگاه 10 در 9 در 4 سانتی متر می باشد و تنها 88 گرم وزن دارد، به راحتی درون دست جای میگیرد که به دلیل همین سایز کوچک برای استفاده در فضای بسته و باز مناسب می باشد، همچنین به دلیل ابعاد کوچک و وزن کم، امکان حمل آن بسیار راحت می باشد و به هیچ وجه دست و پا گیر نمی باشد.

SADFAsdf

این محصول هم برای افراد مبتدی و هم برای افراد حرفه ای مناسب می باشد، پایداری بسیار بالای این دستگاه در هنگام پرواز به وضوح قابل مشاهده هست، حتی در هوای بادی نیز عملکرد این پهباد به طور جدی دچار اختلال نمی شود و به طور کلی پهپاد شیائومی از لحاظ پایداری در پرواز عملکرد بی نظیری را به نمایش می گذارد و برای افراد مبتدی بسیار مناسب می باشد.

IMG 20191026 192842

پردازنده و سنسور ها:

از یک دستگاه تولید شده توسط شیائومی همیشه انتظار می رود تا از بهترین پردازنده ها و بهترین سنسور ها درون دستگاه خود استفاده کند که در این پهپاد نیز چنین چیزی قابل مشاهده است، این دستگاه به یک پردازنده 4 هسته ای 1.2 گیگاهرتزی مجهز شده است که اطلاعات دریافتی از 5 سنسور حسی دستگاه را پردازش می کند تا دستگاه بیشترین پایداری را در هنگام پرواز داشته باشد.

Screenshot 2019 10 26 19 31 00 347 comandroidchrome

سنسور های این دستگاه شامل التراسونیک، بارومتر (فشار سنج) و سنسور های اپتیکال می باشند که موقعیت و وضعیت قرارگیری دستگاه را به پردازنده اطلاع می دهد تا نیروی موتور ها را بر اساس آنها تنظیم کند، به کمک همه این ها، کوادکوپتر شیائومی بسیار پایدار و بدون مشکل پرواز می کند که البته به کاهش لرزش های دوربین فیلمبرداری نیز کمک می کند.

طراحی:

طراحی کوادکوپتر شیائومی همانند همه ی محصولات این شرکت بسیار ساده و مینیمالیستی می باشد، بدنه اصلی دستگاه بیضی شکل می باشد که 4 بازو به همراه موتور ها و پره ها به آن متصل شده اند که همگی به رنگ سفید مات هستند و تنها در قسمت بالایی بدنه اصلی رنگ نارنجی دیده می شود که در وسط آن نیز لوگوی خرگوش معروف شیائومی حک شده است.

IMG 20191026 192858

در اطراف پره ها، محافظ هایی وجود دارد که از برخورد پره ها به موانع در فضای بسته ممانعت می کند اما در فضای باز پیشنهاد می شود تا محافظ های پره ها از دستگاه جدا شوند چرا که این محافظ ها به میزان بسیار کمی باعث بهم خوردن تعادل دستگاه می شوند.

دوربین:

همانند بسیاری از پهپاد های جدید، پهپاد Mini Drone نیز به همراه یک دوربین عرضه می شود، این دوربین قابلیت ضبط ویدئو هایی با رزولوشن 720p HD با سرعت 30FPS را دارد که البته کیفیت بسیار مناسبی را نیز ارائه می دهد، همچنین به کمک آن می توانید تصاویر را به صورت زنده بر روی اپلیکیشن مخصوص آن بر روی گوشی هوشمند خود مشاهده کنید.

با اینکه پرواز پهپاد شیائومی بسیار کم لرزش می باشد اما به دلیل نبود لرزشگیر حرفه ای بر روی دوربین، وجود کمی لرزش در ویدیو ها قابل انتظار است، همچنین شیائومی برای ضبط تصاویر و ویدیو ها یک حافظه داخلی 4 گیگابایتی برای این دستگاه در نظر گرفته است که می تواند کاربردی باشد.

امکانات:

نرم افزار پر از امکانات این دستگاه، هر کاربری را به خود جذب می کند، به عنوان مثال در اپلیکیشن مخصوص می توانید حداکثر ارتفاع پرواز را تعیین کنید و درصورتی که دستگاه به ارتفاع مورد نظر شما برسد، دیگر بالاتر نمی رود، همچنین حداکثر مقدار ارتفاع پرواز این پهپاد 25 متر می باشد.

IMG 20191026 192800

اپلیکیشن مخصوص، به شما این امکان را می دهد تا پهپاد را از طریق دوربین آن به صورت اول شخص کنترل کنید که حس بسیار جذابی را القا می کند، همچنین شما می توانید حساسیت کنترلر دستگاه را مطابق با میل خود تنظیم کنید.

پهپاد شیائومی با پرواز و فرود خودکار همراه است، حتی شما می توانید با دیگر پهپاد های شیائومی به بازی های واقعیت افزوده مشغول شوید و به طور مجازی به یک دیگر شلیک کنید و از طریق آن خود را سرگرم کنید که چنین امکاناتی حقیقتا در بسیاری از پهپاد ها وجود ندارد.

یکی دیگر از قابلیت های جالب این پهپاد نیز پرواز ثابت می باشد، به طوری که شما می توانید تنظیم کنید تا پهپاد شما دقیقا در یک نقطه روی هوا بماند و دستگاه از سنسور های خود استفاده می کند تا با توجه به شرایط اطراف دقیقا در یک نقطه ثابت بماند، همچنین درصورت تمام شدن شارژ دستگاه، هشداری برای شما ارسال می شود که شارژ دستگاه رو به پایان می باشد و دستگاه به طور خودکار بر روی زمین فرود می آید، لازم به ذکر است که پهپاد شیائومی امکان نصب دوربین جداگانه و گیمبال را ندارد.

ریموت کنترل:

شما می توانید از دو راه بلوتوث و وایفای به این پهپاد متصل شوید، که البته وایفای پایداری و بُرد بیشتری را در اتصال ارائه می دهد، لازم به ذکر است که کنترل دستگاه از طریق گوشی هوشمند بسیار لذت بخش تر از ریموت کنترل معمولی می باشد چرا که شما دسترسی به تمامی امکاناتی که در بالا ذکر کردیم را خواهید داشت، شما می توانید تصویر یا ویدئو از پرواز های خود ثبت کنید و از امکانات مختلف آن تنها از طریق یک اپلیکیشن رایگان استفاده کنید که برای هر دو سیستم عامل iOS و Android در دسترس است.

IMG 20191026 192810

همچنین شما امکان اتصال گیم پد مخصوص شیائومی را نیز به پهپاد آن دارید که البته آن را باید به صورت جداگانه خریداری کنید.

لازم به ذکر است که تنها گوشی های هوشمندی که از اتصال وایفای 802.11ac استفاده می کنند می توانند به خوبی از این دستگاه استفاده کنند چرا که لازمه ی دسترسی به بُرد 50 متری این پهپاد، توانایی اتصال به وایفای 5.8Ghz است که نیازمند یک مودم وایفای قدرتمند می باشد.

باتری:

در درون این پهپاد یک عدد باتری 920 میلی آمپر ساعتی قرار داده شده است که پورت شارژ آن با توان 5 وات، در طی 60 دقیقه شارژ آن را از 0 به 100 درصد می رساند، همچنین با هر بار شارژ شما می توانید تا حدود 10 دقیقه به پرواز خود ادامه دهید.

محتویان جعبه:

در درون جعبه این پهپاد، بدنه دستگاه، 1 عدد باتری، 1 عدد کابل USB، چهار عدد محافظه پره، 6 عدد پره (2 پره یدکی یکی ساعتگرد و دیگری پاد ساعتگرد) و یک دفترچه راهنما دیده میشود.

adsafadf fvdfvdfvdfg

جمعبندی:

به طور کلی پهپاد MiniDrone شیائومی، برای افراد مبتدی و نوجوانان، دستگاه بسیار مناسبی می باشد، چرا که با قیمت بسیار پایین نسبت به دیگر شرکت ها، امکانات بسیار زیادی مخصوصا از لحاظ نرم افزاری ارائه می دهد.

درصورتی که قصد خرید یک پهپاد با ابعاد کوچک اما در عین حال قدرتمند و با کارایی بالا میگردید پهپاد Xiaomi Mini Drone یکی از بهترین انتخاب های شما به شمار می رود.

پست قبلی

رونمایی از دو مانیتور حرفه ای 34 و 24 اینچی شیائومی

پست بعدی

هر آنچه از گوشی Mi CC9 Pro، بالارده 108 مگاپیکسلی شیائومی، می‌دانیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از جدیدترین تخفیف ها و محصولات با خبر شوید:

سبد خرید
ورود

هنوز حسابی ندارید؟

یک حساب کاربری ایجاد کنید

دلیل بازگشت وجه