سوالی دارید ؟ تماس بگیرید

071-36340539

نقد و بررسی گوشی Mi Mix 3

در این مطلب قصد داریم تا به بررسی جدیدترین پرچمدار شیائومی یعنی  گوشی Mi Mix 3 بپردازیم که 2 ماه پیش در یکی از شهر های باستانی چین رونمایی شد.

آخرین گوشی معرفی شده از سری Mix شیائومی قبل از Mi Mix 3، فروردین ماه امسال با نام Mi Mix 2s معرفی شد که در زمان خود یکی از کم حاشیه ترین گوشی های بازار به شمار می رفت؛ حالا قصد داریم تا به نقد و بررسی دقیق گوشی Mi Mix 3 بپردازیم و ببینیم که نسبت به نسل قبلی خود چه بهبود هایی را متحمل شده است.

صفحه نمایش و طراحی:

صفحه نمایش و زیبایی منحصر به فرد گوشی Mi Mix 3 چیزی است که در اولین نگاه به چشم می خورد، این گوشی نسبت به نسل قبلی خود از یک صفحه نمایش کم حاشیه تر و البته بزرگتر استفاده می کند؛ این گوشی همانند برخی از رقبای خود در بازار چین به شکل کشویی ساخته شده و در قسمت کشویی آن، 2 دوربین سلفی، اسپیکر مکالمه و دیگر سنسور ها تعبیه شده است.

Mix3 2

صفحه نمایش گوشی Mi Mix 3 از نوع Super AMOLED و ساخت شرکت سامسونگ می باشد، رزولوشن این صفحه نمایش 1080 در 2340 و تراکم پیکسلی آن 403 پیکسل بر هر اینچ است و همچنین 93.4 درصد مساحت بخش جلویی این گوشی را صفحه نمایش تشکیل می دهد که در مقابل بسیاری از پرچمداران دیگر شرکت ها بیشتر است و همین نسبت صفحه به بدنه بالا، زیبایی خاصی به آن می بخشد؛ البته در حاشیه بسیار باریک بالایی این گوشی یک LED مربوط به اعلان ها تعبیه شده است که مانند دیگر گوشی های شیائومی فقط از رنگ سفید پشتیبانی می کند.

همچنین صفحه نمایش استفاده شده در این گوشی به مراتب نسبت به گوشی Mi 8 کیفیت بالاتری را دارد و دقت رنگ ها و روشنایی در این گوشی نسبت به پرچمدار قبلی شیائومی بهبود های زیادی را داشته است.

mix3 1

ابعاد این گوشی، 16 در 7.5 سانتی متر و ضخامت آن 8.5 میلی متر می باشد، که با این ابعاد گوشی Mi Mix 3 یکی از ضخیم ترین پرچمدار های شیائومی به شمار می رود، اما با این حال ضخامت آن چندان زیاد نیست و هم اندازه میانرده های سری ردمی این شرکت و پرچمدار های دیگر شرکت ها می باشد؛ علت ضخامت بالای این گوشی نیز طراحی کشویی آن می باشد.

طراحی کشویی علاوه بر افزایش ضخامت، باعث افزایش وزن این دستگاه شده است و البته بدنه پشتی سرامیکی و فریم فلزی آلومینیمی آن نیز باعث افزایش وزن این گوشی و رسیدن آن به 218 گرم شدند.

Mix3 3

در بدنه پشتی از جنس سرامیک این گوشی، یک دوربین دوگانه عمودی مشابه گوشی Mi 8، سنسور اثر انگشت و نوشته ی “Mix” به رنگ طلایی دیده می شود.

در قسمت پایینی، این گوشی همانند دیگر گوشی های شرکت شیائومی به یک میکروفون، یک اسپیکر و یک پورت Type-C از نوع USB 3.0 و پشتیبانی از Quick Charge 4.0 مجهز شده است

در سمت چپ این گوشی نیز شیار سیمکارت ها و یک دکمه اختصاصی برای استفاده از دستیار هوشمند اختصاصی شیائومی یعنی Xiao Ai قرار گرفته که این دستیار هوشمند فعلا فقط از زبان چینی پشتیبانی می کند و در سمت راست آن نیز دو دکمه صدا و پاور دیده می شود که همگی این دکمه ها از جنس سرامیک می باشند.

همچنین در قسمت بالایی حاشیه بسیار کمی در این گوشی دیده می شود و  در آن قسمت یک بخش خالی دیده می شود که درواقع مربوط به اسپیکر مکالمه این گوشی است که در قسمت پشتی آن یعنی قسمت کشویی تعبیه شده و این فضای خالی کمک می کند تا صدا از آن عبور کند و به جلوی گوشی برسد.

Mix3 4

دوربین:

این گوشی همانند بقیه ی پرچمدار های 2018 این شرکت به دو سنسور 12 مگاپیکسلی مجهز شده است که یکی از آنها ساخت شرکت سونی و از نوع IMX363 با دریچه دیافراگم f/1.8 و قطر پیکسل 1.4 میکرومتر و دیگری ساخت شرکت سامسونگ می باشد که دوربین اصلی این گوشی از یک لرزشگیر اپتیکال 4 محوره نیز استفاده می کند.

سنسور دوم این گوشی نیز 12 مگاپیکسلی است، این سنسور S5K3M3 نام دارد و ساخت سامسونگ می باشد، این سنسور از نوع تله فوتو (زوم 2 برابر) است که وظیفه تخمین عمق جهت ثبت تصاویر پرتره را بر عهده دارد؛ همچنین به کمک این سنسور، گوشی Mi Mix 3 قابلیت زوم دو برابری بدون افت کیفیت را دارا می باشد.

Mix3CameraSample3 Mix3CameraSample

دوربین این گوشی طی آپدیت های اخیر به قابلیت NightMode مجهز شده است که کمک می کند تا در محیط هایی با نور بسیار کم تصاویری بسیار روشن و با حداقل افت کیفیت گرفته شود.

همچنین برای فیلمبرداری نیز این گوشی از قابلیت Super Slowmotion، 960 فریم بر ثانیه ای استفاده می کند و قادر است تا فیلم هایی به شکل صحنه آهسته را با رزولوشن FullHD ثبت کند.

گوشی Mi Mix 3 قادر است تا فیلم هایی با کیفیت UHD، با 60 فریم برثانیه ثبت کند و به کمک لرزشگیر اپتیکال آن می تواند تا لرزش های دست را به حداقل مقدار ممکن برساند.

برای دوربین جلو، شیائومی این بار دوربین دوگانه سلفی این گوشی را در قسمت کشویی آن تعبیه کند تا فضایی از صفحه نمایش گوشی اشغال نکند؛ با باز کردن کشوی گوشی نرم افزار دوربین به طور خودکار اجرا می شود و دوربین سلفی آن فعال می شود.

دوربین سلفی اصلی این گوشی 24 مگاپیکسلی ساخت سونی است و این سنسور IMX576 نام دارد، این گوشی به کمک سنسور 2 مگاپیکسلی آن که ساخت شرکت OmniVison می باشد، قادر است تا تصاویر سلفی پرتره را نیز ثبت کند و علیرغم دهانه دیافراگم f/2.2، این گوشی می تواند تصاویر سلفی خوبی حتی در نور کم ثبت کند که این عمل مربوط به قابلیت Pixel Binning می باشد که قبل تر شیائومی در گوشی Redmi Note 6 Pro استفاده کرده بود؛ این قابلیت 4 پیکسل مختلف را با یکدیگر ادغام می کند و از آنها 1 پیکسل با سایز 1.8 میکرومتر می سازد و این باعث می شود تا تصویر روشن تر از حالت عادی دیده شود.

گوشی Mi Mix 3 نسبت به دیگر پرچمدار های شیائومی در زمینه تصویربرداری سلفی بسیار بهتر عمل می کند و تصاویر سلفی این گوشی جزئیات بسیار بالایی را به ثبت می رساند.

Mix3CameraSample2

پردازنده و بنچمارک ها:

این پرچمدار شیائومی همانند دیگر پرچمدار های سال 2018 به پردازنده قدرتمند اسنپدراگون 845 مجهز شده است که می تواند تمامی بازی های روز را در آخرین کیفیت ممکن به صورت کاملا روان و بدون کندی نمایش دهد.

حافظه داخلی این گوشی از نوع UFS 2.1 است و در بنچمارک AndroBench این گوشی می توان نمرات بسیار بالایی را مشاهده کرد که آن را در سطح دیگر پرچمدار های بازار قرار می دهد.

Screenshot 25

همچنین در بنچمارک معروف Antutu نیز این گوشی می تواند تا امتیازی در حدود 280 هزار کسب کند که بسیار قابل قبول و همانند دیگر پرچمدار های بازار است.

Screenshot 24

باتری:

شیائومی این بار در پرچمدار جدید خود از یک باتری با حجم کمتر نسبت به گوشی Mi 8 استفاده کرده است و از آنجایی که صفحه نمایش این گوشی حدود 0.2 اینچ از گوشی Mi 8 بزرگتر است، انتظار می رفت تا شارژدهی این گوشی به اندازه قابل قبولی نباشد اما شیائومی ظاهرا به کمک بهبود های نرم افزاری موفق شده تا عمر باتری این گوشی را حتی بالاتر از گوشی Mi 8 نگه دارد.

گوشی Mi Mix 3 در شرایط مختلف با استفاده از اتصال وایفای، تماشای فیلم از طریق اینترنت، بازی و وبگردی توانست تا مقدار 8 ساعت اسکرین را به ثبت برساند که به عنوان یک پرچمدار با یک باتری 3200 میلی آمپری مقدار بسیار قابل قبولی است.

Screenshot 29

این گوشی همانطور که قبلا اشاره شد، از تکنولوژی Quick Charge نسخه 4 پشتیبانی می کند اما بنا به دلایلی شیائومی در داخل جعبه این گوشی از یک شارژر Quick Charge نسخه 3 استفاده کرده است و اگر بخواهید از نسخه 4 این قابلیت استفاده کنید، نیاز است تا به صورت جداگانه آن را خریداری کنید؛ با این حال شارژر داخل جعبه این گوشی می تواند تا آن را تنها در 1 ساعت و 30 دقیقه از 0 درصد به 100 برساند که این زمان شارژ بسیار عالی می باشد.

در داخل جعبه این گوشی یک شارژر بیسیم 10 واتی هم دیده می شود که این شارژر نیز بسیار سریع است و می تواند تا این گوشی را تنها در 2 ساعت از درصد 0 به 100 برساند که به عنوان یک شارژر بیسیم سرعت بسیار بالایی دارد.

Screenshot 33

محتویات جعبه، رنگ و نسخه های عرضه شده:

گوشی Mi Mix 3، در 4 نسخه مختلف به بازار عرضه خواهد شد که دو نسخه آن 128 گیگابایت حافظه داخلی با حافظه رم 6 و 8 گیگابایتی و دو نسخه دیگر 256 گیگابایت حافظه داخلی و رم 8 و 10 گیگابایتی را دارا می باشند.

این گوشی در 3 رنگ، سبز یشمی، آبی یاقوتی و مشکی عقیق به بازار عرضه می شود و البته یک نسخه خاص از این گوشی با نام نسخه “شهر ممنوعه” از این گوشی وارد بازار می شود که دارای 10 گیگابایت حافظه رم است و در جعبه آن یک مجسمه ی برنجی با روکش طلا از یک شیر (یک نماد باستانی چینی) دیده می شود.

gsmarena 002

در جعبه تمام نسخه های این گوشی یک شارژر Quick Charge 3.0، یک سوزن جهت خارج کردن شیار سیمکارت، تبدیل Type-C به جک هدفون، یک قاب پلاستیکی مات و یک شارژر بیسیم 10 واتی دیده می شود.

Screenshot 32

 

پست قبلی

گوشی شیائومی Mi Play رونمایی شد

پست بعدی

رونمایی شیائومی از 4 محصول جدید:لباسشویی هوشمند،دستگیره در هوشمند،پروژکتور و دستگاه رفع چین و چروک زیر چشم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از جدیدترین تخفیف ها و محصولات با خبر شوید:

سبد خرید
ورود

هنوز حسابی ندارید؟

یک حساب کاربری ایجاد کنید

دلیل بازگشت وجه