سوالی دارید ؟ تماس بگیرید

071-36340539

آموزش فعالسازی قابلیت VoLTE برای دو اپراتور همراه اول و ایرانسل در گوشی های شیائومی

VoLTE چیست؟
VoLTE مخفف Voice over LTE به معنی «انتقال صدا بر بستر ال‌تی‌ای» است. همین عبارت کوتاه، تا حد زیادی ماهیت این فناوری را شرح می‌دهد. زمانی که چشم ما به عنوان «فناوری 4G» یا LTE می‌خورد، عمدتا یاد مواردی مانند اینترنت موبایل و سرعت بالای آن می‌افتیم. ولی باید بگوییم این فناوری، قابلیت‌های جذاب دیگری را هم امکان‌پذیر می‌کند که یکی از آن‌ها، مکالمه VoLTE است.
مهم‌ترین مزیت فناوری 4G نسبت به 3G و 2G این است که در هر لحظه می‌توان داده‌های بیشتری را منتقل کرد. بدون ارائه فناوری VoLTE، حتی در صورت پشتیبانی گوشی از فناوری 4G گوشی‌ها در هنگام تماس به شبکه 3G یا 2G سوئیچ می‌کنند و این باعث می‌شود کیفیت صدا کاهش یابد. در حقیقت، به لطف این فناوری، می‌توانید کیفیت صدای بالایی را هنگام تماس تلفنی تجربه کنید. علاوه بر این مورد، در این فناوری، هنگام برقراری تماس دیگر اینترنت قطع نمی‌شود.
نحوه فعالسازی قابلیت VoLTE ( تماس از طریق بستر LTE یا 4G) در گوشی های شیائومی (اپراتور همراه اول):

1- ابتدا برنامه Telfi را از لینک زیر نصب کنید.

2- با شماره خط همراه اول خود در برنامه ثبت نام کنید.

3- اکنون پیامکی دریافت می‌کند که VoLTE برروی خط شما فعال شده است، بعد از فعال سازی، برنامه را Uninstall (حذف) کنید.

4 – مطابق آموزش زیر به منوی تنظیمات سیمکارت بروید و گزینه VoLTE را فعال کنید (از قسمت Simcars & Mobile Networks، بر روی IR-MCI کلیک کنید و در انتها گزینه Use VoLTE باید فعال باشد، در صورت خاموش بودن یا وجود نداشتن این گزینه، عبارت *#*#86583#*#* را شماره گیری کنید تا عبارت Disabled بر روی صفحه، نمایش داده شود.)

5 – یکبار دستگاه را در حالت هواپیما قرار داده و سپس از آن خارج کنید.

اکنون اگر دسترسی به شبکه 4G داشته باشید علامت VoLTE یا HD در کنار آنتن موبایل قابل مشاهده است و می‌توانید از تماس با کیفیت صوتی بالا بهره‌مند شوید، لازم به ذکر است که برای استفاده از این قابلیت لازم است تا گوشی موبایل هردو طرف تماس از این قابلیت پشتیبانی کند.

 

نحوه فعالسازی قابلیت VoLTE ( تماس از طریق بستر LTE یا 4G) در گوشی های شیائومی (اپراتور ایرانسل):

1- مطابق آموزش زیر به منوی تنظیمات سیمکارت بروید و گزینه VoLTE را فعال کنید (از قسمت Simcars & Mobile Networks، بر روی Irancell کلیک کنید و در انتها گزینه Use VoLTE باید فعال باشد، در صورت خاموش بودن یا وجود نداشتن این گزینه، عبارت *#*#86583#*#* را شماره گیری کنید تا عبارت Disabled بر روی صفحه، نمایش داده شود.)

2 – یکبار دستگاه را در حالت هواپیما قرار داده و سپس از آن خارج کنید.

3- اکنون اگر دسترسی به شبکه 4G داشته باشید علامت VoLTE یا HD در کنار آنتن موبایل قابل مشاهده است و می‌توانید از تماس با کیفیت صوتی بالا بهره‌مند شوید، لازم به ذکر است که برای استفاده از این قابلیت لازم است تا گوشی موبایل هردو طرف تماس از این قابلیت پشتیبانی کند.

 


 

بنا به دلایل نامشخصی ممکن است قابلیت VoLTE برای شما فعال نشود، درصورتی که موفق به فعالسازی VoLTE به روش های بالا نشدید، دلیل مشخصی برای آن وجود ندارد و مشکل از سمت اپراتور ها می باشد.

corporating

پست قبلی

معرفی 7 اکسسوری رونمایی شده به همراه سری گوشی می10 توسط شیائومی

پست بعدی

هر آنچه تا به الان از گوشی BlackShark 3 Pro مشخص شده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از جدیدترین تخفیف ها و محصولات با خبر شوید:

سبد خرید
ورود

هنوز حسابی ندارید؟

یک حساب کاربری ایجاد کنید

دلیل بازگشت وجه