سوالی دارید ؟ تماس بگیرید

071-36340539

توضیحات مدیرعامل شیائومی درباره مدل کسب و کار این شرکت

مدیر عامل شیائومی (Lei Jun) معتقد است استارت آپ ها در بازار های نو ظهور می تواند به موفقیت مدل کسب و کار internet plus در چین کمک کند.

اقتصاد چین پس از سال ها رشد شتابان، در ۲-۳ سال اخیر علائمی از افول را نشان می دهد. به منظور احیاء مجدد اقتصاد چین، مدل کسب و کار جدیدی تحت عنوان “internet plus” در سال ۲۰۱۵ بنیان گذاری شد. مدل “internet plus” یکپارچگی کارکرد های اینترنت همراه٬ پردازش ابری Big Data و اینترنت چیزها (IoT) را با استفاده از تولیدات مدرن شامل می شود. از این ظرفیت می توان برای تشویق ارتقاء سلامت در تجارت الکترونیک، شبکه های صنعتی، بانکداری الکترونیک و فراهم ساختن زیرساخت های حضور آنلاین شرکتها برای ارتقاء تجارت خارجی استفاده کرد.

xiaomi

یک از موفق ترین کمپانی ها در اجرای این مدل شیائومی است که با ارائه بهترین محصولات با قیمت های رقابتی در این راستا تلاش می کند. لی جون مدیرعامل شیائومی معتقد است استارت آپ ها در بازارهای در حال رشد مانند هند که مشاغل کافی برای ارائه بهترین کالا ها با قیمت کم وجود دارد ممکن است رقابت سالم در بازار را نابود کند. لی جون این نکات را در طول سخنرانی خود در اجلاس جهانی کسب و کار در روز دوشنبه ۲۷ مارس در شهر دهلی نو هند بیان کرد.

شیائومی یکی از اولین کمپانی هایی بود که برای توسعه درامدهای خود با این مدل اقتصادی مطابقت یافت و در همه عرصه ها به موفقیت کامل رسید. این شرکت تکنولوژیک با نوآوری هایی در بستر سنتی آغاز به کار کرد. به عنوان مثال در آغاز بر روی بازاریابی از طریق ارتباطات بین فردی تمرکز نمود و آگاه سازی جامعه هدف از طریق بازاریابی دهان به دهان را در اولویت قرار داد. پس از آن این کمپانی با سیاست های فروش تماما بر بستر اینترنت جلو رفت. در این مدل قیمت گذاری محصولات این کمپانی در بازار تماما در دست این شرکت باقی ماند. این کمپانی با این مدل تجاری توانست تمام واسطه ها را حذف و با فروش مستقیم به مصرف کننده نهایی هزینه ها را به حداقل رسانده و با فروش محصولات با پایین ترین قیمت مصرف کنندگان نهایی را شگفت زده کند.

b083fe955aa11a44487617

موفقیت این برند تجاری نو آورانه در هند بیانگر اثربخشی مدل فروش آنلاین خصوصا در کشور های در حال توسعه است. شرکت شیائومی در سال ۲۰۱۶ توانست تنها از طریق بازار هند بیش از ۱ میلیارد دلار درامد کسب کند و عنوان پر فروش ترین برند گوشی های هوشمند در فروش آنلاین و دومین برند پر فروش را کل بازار هند در سه ماهه آخر سال ۲۰۱۶ به دست آورد. این کمپانی همچنین ۲ کارخانه در کشور های در حال توسعه آسیایی بنا نهاد که اولین خط تولید در سال ۲۰۱۵ افتتاح شد و دومین کارخانه در سال ۲۰۱۶ در هند به بهره برداری رسید. گوشی های فروخته شده در هند و بسیاری از گوشی های فروخته شده در کشور های آسیایی در کارخانه جات این شرکت در خارج از چین تولید شده است. همچنین شیائومی پس از کسب موفقیت های بی نظیر در حوزه فروش آنلاین برای کنترل و در دست داشتن ۵۰٪ از بازار های محلی برنامه ریزی کرده است.

این کمپانی تا کنون موفق به ایجاد اشتغال برای بیش از ۷۵۰۰ نفر در هند شده است و برای ایجاد ۲۰۰۰۰ شغل در سه سال آینده برنامه ریزی کرده است. این کمپانی در تلاش است برای رشد تراز تکنولوژیک چین کماکان به نوآوری متعهد بماند و هیچگاه کیفیت و بهره وری را قربانی کسب سود بیشتر نکند.

پست قبلی

ترازو هوشمند نسل 2 شیائومی

پست بعدی

دماسنج هوشمند مخصوص کودک شیائومی معرفی شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از جدیدترین تخفیف ها و محصولات با خبر شوید:

سبد خرید
ورود

هنوز حسابی ندارید؟

یک حساب کاربری ایجاد کنید

دلیل بازگشت وجه