سوالی دارید ؟ تماس بگیرید

071-36340539

نقد و بررسی تخصصی لپتاپ RedmiBook (قسمت دوم)

در قسمت اول مطلب نقد و بررسی تخصصی لپتاپ RedmiBook، به آنباکسینگ و بررسی نکات ظاهری و پردازنده ها پرداختیم که می توانید با کلیک بر روی تیتر زیر قسمت اول این نقد و بررسی را مطالعه کنید.

نقد و بررسی تخصصی لپتاپ RedmiBook (قسمت اول)

در بخش پایانی و دوم نقد و بررسی این نوتبوک، جزئیات بیشتری، از جمله اجزای داخلی، اسپیکر ها، پشتیبانی از لینوکس و گیمینگ را در این لپتاپ خوش قیمت و قدرتمند بررسی کردیم.

 

اسپیکر ها:

اسپیکر های ردمی بوک در بخش زیرین لپتاپ و در طرفین قرار گرفته اند و کیفیت و حجم صدای نسبتا راضی کننده ای دارند اما همانطور که انتظار می رفت لپتاپ گرانقیمت تر Mi Notebook Pro، همچنان عملکرد بهتری را در بخش اسپیکر به نمایش می گذارد.

با این حال در مقابسه با دیگر لپتاپ ها در این رنج قیمتی، اسپیکر های ردمی بوک شیائومی، بسیار بهتر عمل می کنند.

photo 2019 07 09 18 01 11

صفحه نمایش:

لپتاپ RedmiBook، از یک صفحه نمایش با رزولوشن FullHD استفاده می کند که در حالت دستی می تواند حداکثر تا 210 LUX روشنایی تولید کند، همچنین شیائومی برای این لپتاپ یک پوشش مات در نظر گرفته است که برخلاف بعضی از مدل های Mi Notebook Pro، یک نکته مثبت به حساب می آید.

برای گرافیست هایی که دقت رنگ بالای صفحه نمایش لپتاپ برای آن ها اهمیت بسیار زیادی دارد، شاید ردمی بوک شیائومی گزینه چندان مناسبی نباشد، ردمی بوک،توانایی نمایش 46 درصد از رنگ های NTSC را دارد که تا حدودی پایینتر از لپتاپ Mi Notebook Pro می باشد، اما برای افراد عادی چنین تفاوتی آنچنان قابل تشخیص نیست.

photo 2019 07 11 17 27 43

از بابت میزان باز شدن صفحه نمایش، همانطور که در تصویر زیر میبینید، صفحه نمایش این لپتاپ تا حدود 150 درجه قابل باز شدن است و اگر چه لپتاپ هایی وجود دارد که بیشتر از این مقدار قابل باز شدن هستند اما 150 درجه مقدار کاملا مناسبی برای یک لپتاپ عادی می باشد.

photo 2019 07 09 18 01 13

 

گیمینگ:

لپتاپ RedmiBook شاید از لحاظ فیزیکی و خنک کنندگی برای بازی های سنگین و طولانی مدت مناسب نباشد، اما کارت گرافیک MX250 نصب شده بر روی این دستگاه می تواند اکثر بازی ها را با رزولوشن FullHD و با تنظیمات Low تا حدودی بدون مشکل اجرا کند و درصورت تمایل به کاهش رزولوشن بازی ها به 720p احتمالا بتوانید اکثر بازی های روز دنیا را بدون لگ و با سرعت 60 فریم بر ثانیه اجرا کنید.

 

از بازی های تست شده بر روی این لپتاپ می توان به  Resident Evil، CSGO، Fortnite، League Of Legends، Witcher 3 و Shadow Of Tomb Raider اشاره کرد که در بازی های یمثل Witcher 3، CSGO  و League Of Legends، Fortnite و GTA V عملکرد لپتاپ ردمی بوک مناسب بود و حداقل نرخ فریم 50 ثانیه را در بین این چند بازی ثبت کرد اما درمورد بازی هایی مثل Shadow of Tomb Raider، کمبود قدرت کارت گرافیک MX250 تا حدی حس می شد و ردمی بوک توانایی افزایش نرخ فریم خود به بالای 40FPS را نداشت.

photo 2019 07 09 18 01 52

اما نکته جالب درمورد ردمی بوک 14 اینچی شیائومی، خنک کننده بسیار بسیار قوی با وجود فن تکی می باشد، لپتاپ ردمی بوک پس از 4 ساعت بازی مداوم و اجرای بنچمارک های مختلف، در سطح بالایی خود در مجاورت فن دمای 37 درجه و در دیگر نقاط دما های 30 تا 33 را ثبت کرد که چنین عملکردی برای یک لپتاپ غیر گیمینگ فوقالعاده است.

photo 2019 07 11 17 27 58

اجزای داخلی لپتاپ:

دسترسی به اجزای داخلی ردمی بوک آنچنان سخت نیست، اگر چه در برخی از قسمت ها چفت های پلاستیکی باعث سخت باز شدن آن می شود اما برای افراد حرفه باز کردن چندین پیچ و این چفت ها کار چندان دشواری نیست و به راحتی می توان به قطعات داخلی این لپتاپ دسترسی پیدا کرد.

در داخل این نوتبوک، برخلاف مدل Mi Notebook Pro که 2 جایگاه SSD داشت، تنها یک جایگاه SSD از نوع M.2 دیده می شود و برای ارتقای آن لازم است تا آن را از لپتاپ جدا کنید و یک SSD با حافظه بیشتر برای آن خریداری کنید، SSD استفاده شده در این لپتاپ ساخت سامسونگ با مدل PM871B می باشد که اتصال آن به صورت SATA3 است، البته این درگاه از SSD های NVMe نیز پشتیبانی می کند و صورتی که تمایل داشته باشید می توانید آن را ارتقا دهید تا سرعت بیشتری را به شما ارائه دهد، بنچمارک های مربوط به SSD این لپتاپ را نیز در ادامه همین مطلب در بخش بنچمارک ها نوشته ایم.

photo 2019 07 09 18 01 08

باتری این دستگاه از 3090mAh میلی آمپری ساعتی یا 46 وات ساعتی می باشد و در بالای آن تنها یک فن و یک لوله خنک کننده فلزی قرار گرفته است که از قسمت بالایی کیبورد گرما را از لپتاپ خارج می کند.

photo 2019 07 09 18 01 21

یک نکته جالب دیگر درمورد این لپتاپ، قابل تعویض بودن کارت وایرلس آن می باشد، که تعمیرکار به راحتی می تواند آن را با مدل های بالاتر قویتر جایگزین کند.

شارژدهی:

در بخش قبلی گفته شد که لپتاپ ردمی بوک از یک باتری 3090 میلی آمپر ساعتی استفاده می کند که برای یک لپتاپ میزان کمی می باشد، اما نکته جالب توجه این است که یک لپتاپ با چنین ظرفیتی نهایتا تا حدود 6 الی 7 ساعت استفاده کاربر را همراهی می کند، اما ردمی بوک، پس از 6 ساعت استفاده هنوز 40 درصد از ظرفیت باتری خود را در اختیار دارد و از درصد 100 تا 0، می تواند حداکثر تا 9 الی 10 ساعت کاربر را همراهی کند.

photo 2019 07 11 17 27 55

 

پشتیبانی از لینوکس:

لپتاپ RedmiBook، به طور کامل از لینوکس پشتیبانی می کند و تمامی موارد از جمله تاچ پد، دکمه های میانبر، مودم وایفای، بلوتوث، همگی بر روی این سیستم عامل به صورت کاملا مناسب به عملکرد خود ادامه می دهند.

 

photo 2019 07 09 18 01 54

 

جمع‌بندی:

لپتاپ RedmiBook، شاید در بعضی از بخش ها مثل حذف درگاه کارت حافظه و وبکم تا حدودی کمبود داشته باشد، اما بدون شک، ردمی بوک در استفاده از پردازنده گرافیکی قدرتمند، حافظه SSD پر سرعت، شارژدهی مناسب و خنک کنندگی قوی، از رقبای هم قیمت خود بسیار بهتر عمل کرده است و می توان برای افرادی که به دنبال لپتاپ های سبک و در عین حال پرقدرت می گردند گزینه بسیار مناسبی باشد.

پست قبلی

پیشبینی برخی از مشخصات گوشی Redmi Note 8 با توجه به گفته های مدیر شرکت Redmi

پست بعدی

مشخص شدن اطلاعات جدید از گوشی Mi A3

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از جدیدترین تخفیف ها و محصولات با خبر شوید:

سبد خرید
ورود

هنوز حسابی ندارید؟

یک حساب کاربری ایجاد کنید

دلیل بازگشت وجه