سوالی دارید ؟ تماس بگیرید

071-36340539

نقد و بررسی گوشی Mi 9T (قسمت دوم)

در قسمت اول این مطلب “نقد و بررسی گوشی Mi 9T (قسمت اول)” درمورد طراحی، پردازنده، نمرات بنچمارک، کیفیت اسپیکر و دیگر مشخصات جزئی، صحبت کردیم که گوشی Mi 9T، تقریبا در تمام زمینه ها موفق شد تا نتایج قابل قبول و بسیار رضایت بخشی را کسب کند.

 

حالا در این قسمت میخواهیم تا دوربین، محتویات جعبه، رنگ‌بندی ها و دیگر جزئیات را مورد بررسی قرار دهیم.

 

دوربین:

شیائومی، در گوشی Mi 9T، در زمینه سخت افزار دوربین، تقریبا مشابه گوشی Mi 9 SE عمل کرده است، دوربین 48 مگاپیکسلی سونی IMX 582 با دریچه دیافراگم f/1.75 و سایز پیکسل 1.6 میکرومتری از مشخصات کاغذی سنسور اصلی این گوشی می باشد.

 

به طور کلی، گوشی Mi 9T نیز نقاط قوت و ضعف مشابه گوشی Mi 9 SE را دارد، به طوری که عکسبرداری با این گوشی در نور روز بسیار لذت بخش است و جزئیات بسیار بالا به همراه ثبت رنگ دقیق به طور کامل در گوشی Mi 9T قابل تشخیص است.

اما پاشنه آشیل دوربین Mi 9T، عکسبرداری در شب و محیط های تاریک می باشد که تصاویر نسبت به گوشی های Mi 9 و Mi 9 SE، تا حدودی باز نویز بیشتری همراه است که البته درصورتی که در محیط های سطح شهر که نور مصنوعی وجود دارد، تصاویر نسبتا راضی کننده ای توسط گوشی Mi 9T قابل ثبت است.

photo 2019 08 01 02 22 51

حالت Night Mode در محیط کم نور


photo 2019 08 01 02 22 45

حالت Auto در نور روز


photo 2019 08 01 02 22 39

حالت Auto در نور روز


photo 2019 08 01 02 22 33

حالت Auto در نور روز


 

اولین دوربین گوشی Mi 9T از بالا که یک حلقه رنگی به دور آن دیده می شود، سنسور 8 مگاپیکسلی تله فوتو با دریچه دیافراگم f/2.4 می باشد که تصاویر پرتره را با دقت رنگ بسیار بالا و میزان بلور بسیار طبیعی ثبت می کند که نمونه آن را می توانید در تصویر زیر ببینید.

photo 2019 08 01 02 22 49

 

دوربین سوم گوشی Mi 9T نیز، 13 مگاپیکسلی با دریچه دیافراگم 2.4 می باشد که تصاویر فوق عریض را ثبت می کند، این تصاویر نیز در نور روز تا حدود زیادی رضایت بخش هستند اما در نور کم و در محیط های تاریک امکان استفاده از سنسور های تله فوتو و فوق عریض به دلیل کوچک بودن دریچه دیافراگم وجود ندارد.

 

گوشی Mi 9T، برای دوربین جلو، از یک دوربین سلفی 20 مگاپیکسلی به صورت پاپ آپ استفاده می کند که در هنگام تغییر دوربین ها، از قسمت بالایی گوشی خارج می شود.

 

در بخش تصویربرداری سلفی، گوشی Mi 9T نسبت به میانرده هایی مثل Pixel 3A، جزئیات بسیار زیادی را ثبت نمی کنند، اما دقت رنگ تصاویر سلفی در گوشی Mi 9T فوقالعاده بالا است و به راحتی رقبایی مثل Galaxy A70 سامسونگ که تصاویر را بیش از حد زرد نشان می دهد از گود خارج می کند.

photo 2019 08 01 02 22 43

 

photo 2019 08 01 02 38 53

در ادامه لازم به ذکر است که گوشی های سری Mi 9T و K20 همگی از قابلیت Api2 و HAL3 به طور پیش فرض پشتیبانی می کنند و امکان نصب نرم افزار گوگل کمرای مخصوص بر روی آنها وجود دارد.

جهت مطالعه درمورد API2 ،HAL3 و نرم افزار گوگل کمرا، مطلب زیر را مطالعه کنید:

دانلود نرم افزار گوگل کمرا برای 13 گوشی شیائومی

 

صفحه نمایش:

صفحه نمایش گوشی Mi 9T، از نوع Super AMOLED ساخت سامسونگ با رزولوشن +FullHD می باشد، البته نسخه هایی از صفحه نمایش این گوشی ساخت شرکت کانادایی Visionox می باشد که تفاوتی بین این دو صفحه نمایش دیده نمی شود.

طبق اعلام وبسایت VDE آلمان، صفحه نمایش استفاده در این گوشی مشابه گوشی Mi Mix 3 شیائومی یعنی پرچمدار سال گذشته این شرکت می باشد و تمامی استاندارد های مورد نیاز برای جلوگیری از آسیب به چشم استفاده کننده را کسب کرده است.

لازم به ذکر است که قابلیت Anti-Flicker یا DC Dimming به صورت پیش فرض در گوشی Mi 9T وجود ندارد و این قابلیت به همراه یک بروزرسانی به این گوشی اضافه می شود، این قابلیت به خستگی کمتر چشم در هنگام استفاده از گوشی کمک می کند که مختص گوشی های با صفحه نمایش AMOLED می باشد.

صفحه نمایش این گوشی کاملا بدون بریدگی با حاشیه های بسیار باریک می باشد و در زیر آن نیز یک سنسور اثر انگشت دیده می شود که امروزه به بازار میانرده ها و گوشی های ارزانقیمت تر نیز راه پیدا کرده است.

این گوشی در حالت دستی می تواند تا نزدیک به 580 نیت روشنایی تولید کند که برای مشاهده تصاویر در زیر نور مستقیم آفتاب کاملا مناسب است و وضوح بالای آن به خوبی حس می شود، گوشی Mi 9T، در تست خطای رنگ موفق شد تا میانگین خطای 2.5 را ثبت کند که تفاوت چشمگیری با Mi 9 SE ندارد و این میزان دقت رنگ برای یک گوشی میانرده بسیار عالی می باشد. لازم به ذکر است که میانگین خطای نمایش رنگ در گوشی Mi 9، تنها 0.9 می باشد که باز هم اختلاف زیادی با گوشی Mi 9T ندارد.

Display

 

رنگبندی:

این گوشی که در 3 رنگ مختلف عرضه می شود، هرکدام نمای خاص خود را دارند، رنگ قرمز این گوشی با یک فریم قرمز همراه شده و در پشت نیز، کناره های خمیده گوشی با رگه های قرمز رنگ دیده می شود که در زیر نور مستقیم آفتاب بسیار زیبا دیده می شود، در میانه های قاب پشتی این گوشی نیز رنگ مشکی دیده می شود که ترکیب آن با رگه های قرمز، زیبایی های این گوشی را دوچندان می کند؛ در رنگ قرمز این گوشی، دکمه های پاور و صدا همگی به رنگ قرمز می باشند و چراغ های LED دوربین سلفی نیز قرمز رنگ تعیین شده اند.

photo 2019 08 01 03 01 10 photo 2019 08 01 02 58 37

در رنگ آبی این گوشی، به جای رگه های قرمز، رگه های آبی دیده می شود که در صورت برخورد با نور مستقیم رگه های سبز رنگی نیز در آن دیده می شود، همچنین همانند رنگ قرمز این گوشی، در میانه قاب پشتی رنگ مشکی قابل مشاهده است. چراغ های LED دوربین سلفی نیز در این گوشی آبی رنگ می باشند، البته دکمه پاور در این گوشی نیز به رنگ قرمز می باشد اما دکمه های صدا، همان رنگ آبی فریم گوشی را به خود گرفته اند.

photo 2019 08 01 03 01 13 photo 2019 08 01 02 57 49

رنگ مشکی این گوشی اما کاملا مشکی نیست، بلکه رگه های فیبر کربنی در سراسر قاب پشتی آن دیده می شود و طراحی رنگ مشکی آن را با گوشی Mi 9 متفاوت می کند، دکمه پاور رنگ مشکی این گوشی نیز قرمز رنگ می باشد و دکمه های صدا همان رنگ مشکی را دارند، همچنین چراغ های LED مربوط به دوربین سلفی نیز در رنگ مشکی این گوشی، قرمز رنگ می باشد و همچنان ترکیب رنگ اسپرت قرمز و مشکی در آن دیده می شود.

afadfdf

 

محتویات جعبه:

محتویات جعبه گوشی Mi 9T نیز تا حدودی مشابه دیگر گوشی های شیائومی می باشد، شارژر به همراه کابل Type-C و دفترچه های مربوطه

در این گوشی به دلیل وجود جک هدفون، خبری از تبدیل Type-C به جک هدفون نیست اما یک نکته جالب درمورد گوشی های سری Mi 9T یا K20 این است که شیائومی برای این گوشی ها، از قاب های ژله ای همیشگی خود استفاده نکرده است، بلکه در جعبه این گوشی ها، یک عدد قاب سیلیکونی بسیار با کیفیت و به رنگ مشکی دیده می شود که پیش از این فقط در گوشی های سری Mix شیائومی چنین قاب هایی دیده می شد.

photo 2019 08 01 02 57 49

جمعبندی نهایی:

گوشی Mi 9T، به طور کلی یکی از بهترین ساخته های شیائومی به شمار می رود، قیمت مناسب در کنار پردازنده قوی، باتری قدرتمند و حجیم و طراحی منحصر به فرد و بسیار جذاب همگی کاربر را به این گوشی جذب می کنند.

چنین گوشی تقریبا در تمام زمینه ها گوشی های رقیب خود نظیر سامسونگ Galaxy A70 را به طور کامل شکست می دهد و هیچ حرفی برای آن باقی نمی گذارد.

درصورتی که به دنبال یک گوشی با سایز کوچک و وزن کم هستید گوشی Mi 9 SE می تواند انتخاب خیلی خوبی برای شما باشد، اما درصورتی که از گوشی هوشمند خود برای اجرای بازی های سنگین استفاده می کنید، بدون شک Mi 9T، در این رنج قیمت یکی از بهترین انتخاب ها به شمار می رود.

گوشی Mi 9T به نحوی در تمام زمینه ها خوب عمل کرده است که به سختی می توان از آن ایرادی گرفت و تنها ایراد آن را می توان عملکرد متوسط دوربین در محیط های کم نور در نظر گرفت که البته چنین موردی با وجود نرم افزار گوگل کمرا به طور کامل رفع می شود.

اگر به دنبال یک گوشی کامل، ارزان قیمت، پر قدرت و با دوربین و باتری قوی می گردید، گوشی Mi 9T بدون شک از بهترین های شیائومی و بازار گوشی های هوشمند می باشد.

 

پست قبلی

نقد و بررسی گوشی Mi 9T (قسمت اول)

پست بعدی

لپتاپ های گیمینگ جدید شیائومی در فستیوال China Joy دیده شدند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از جدیدترین تخفیف ها و محصولات با خبر شوید:

سبد خرید
ورود

هنوز حسابی ندارید؟

یک حساب کاربری ایجاد کنید

دلیل بازگشت وجه