سوالی دارید ؟ تماس بگیرید

071-36340539

پرده برداری از گوشی اعجاب انگیز Mi MiX Alpha توسط شیائومی

شیائومی از هفته گذشته شروع به انتشار پوستر های رسمی گوشی Mi Mix Alpha کرد که در آن ادعا می کرد این گوشی نسبت صفحه نمایش به بدنه 100 درصدی واقعی خواهد داشت که تا حدودی تعجب بر انگیز بود.

xiaomi mix alpha pic 7

شیائومی همیشه گوشی های سری Mix را تلفیقی از هنر و تکنولوژی می دانست و حالا این شرکت با معرفی این گوشی یک بار دیگر این حقیقت که سری گوشی های MiX هنرمندانه طراحی می شوند را برای بار دیگر اثبات کرد.

 

طراحی:

گوشی فوق جذاب و اَبَر پرچمدار شیائومی، از صفحه نمایش Surround Display استفاده می کند به طوری که این صفحه نمایش از جلوی گوشی آغاز می شود و دور تا دور آن، حتی قاب پشتی را می پوشاند، این صفحه نمایش ساخت شرکت چینی VisionOX می باشد که نشان داد این شرکت می تواند به یکی از بهترین و خلاقانه ترین تولید کننده های صفحه نمایش در دنیا تبدیل شود.

gsmarena 002

در پشت این گوشی، یک نوار مشکی رنگ از جنس سرامیک دیده می شود که محل قرارگیری دوربین ها و آنتن های این دستگاه می باشد، در حاشیه های بالا و پایین این گوشی نیز، پورت شارژ، مابقی آنتن ها، اسلات سیمکارت و دیگر موارد قرار دارند، همچنین این گوشی فاقد دکمه های فیزیکی می باشد و دکمه های آن مثل دکمه های تغییر حجم صدا همگی نرم افزاری می باشند.

gsmarena 003

همچنین حاشیه های بالا و پایینی این دستگاه 2.15 میلیمتر اندازه گیری شده اند که در باریکترین حالت ممکن خود قرار دارند.

gsmarena 004

صفحه نمایش:

صفحه نمایش این دستگاه به طور مجموع 8 اینچ می باشد که با رزولوشن عجیب 2088 در 2250 پیکسل همراه شده اما اندازه این گوشی با یک گوشی 6.2 اینچی عادی امروزی تفاوتی ندارد، ابعاد این دستگاه 15 در 7.2 سانتی متر می باشد و ضخامت آن به بالای 1 سانتی متر می رسد، این دستگاه نزدیک به 240 گرم وزن دارد که آنرا به یکی از سنگینترین پرچمدار های بازار تبدیل می کند.

xiaomi mix alpha pic 10

پردازنده:

این شاهکار هنری به پردازنده اسنپدراگون 855 پلاس در کنار 12 گیگابایت حافظه رم و 512 گیگابایت حافظه  داخلی از نوع مجهز شده است، همچنین درکنار این پردازنده قدرتمند یک مودم 5G نیز درنظر گرفته شده که می تواند با سرعت بسیار بالا به شبکه موبایل 5G متصل شود.

xiaomi mix alpha pic

این پردازنده که آخرین محصول شرکت آمریکایی کوالکام می باشد، قادر است تا تمامی بازی های موبایلی را با بالاترین کیفیت بدون هیچ مشکل و محدودیتی اجرا کند و از این بابت شیائومی بهترین گزینه ممکن را برای پرچمدار فانتزی خود انتخاب کرده است.

دوربین:

شیائومی در این گوشی از 3 دوربین مجزا استفاده کرده است که سنسور اصلی آن 108 مگاپیکسلی با F/1.7 و سایز پیکسل 0.8 میکرومتر و ساخت سامسونگ می باشد، شیائومی ادعا می کند که دوربین این گوشی جزئیات خیره کننده را در تصاویر ثبت می کند و نمونه تصاویر آنها را نیز منتشر کرده است که می توانید در ادامه ببینید.

gsmarena 001

سنسور دوم این گوشی از 20 مگاپیکسلی و از نوع اولترا واید می باشد، این سنسور با F/2.2، تصاویر فوق عریض را ثبت می کند و سنسور سوم این گوشی نیز 12 مگاپیکسلی با F/2.0 و از نوع تله فوتو در نظر گرفته شده است که در ثبت تصاویر پرتره کاربرد دارد.

gsmarena 003 1 gsmarena 002 1

سنسور اصلی این گوشی از تکنولوژی تتراسل استفاده می کند که با ترکیب هر 4 پیکسل، تصاویری 27 مگاپیکسلی با سایز پیکسل بزرگ در این گوشی ثبت می شود که جزئیات خیره کننده ای به تصاویر می دهد.

 

این گوشی به طور کلی فاقد دوربین سلفی می باشد و برای ثبت تصاویر سلفی با چرخش گوشی می تواند از دوربین های عقب استفاده کرد.

 

از حیث فیلمبرداری نیز گوشی Mi MiX Alpha هیچ محدودیتی ندارد و امکان فیلمبرداری 720p، 1080p تا 960 فریم بر ثانیه و فیلمبرداری 4K تا 60 فریم برثانیه در این گوشی وجود دارد.

 

باتری:

شیائومی از یک باتری 4050 میلی آمپری درون این گوشی 8 اینچی استفاده است که ممکن است عملکرد کاملا راضی کننده ای نداشته باشد اما با این حال شیائومی تکنولوژی شارژ سیمی 40 واتی اختصاصی خود را با این گوشی همراه کرده است که این باتری 4050 میلی آمپری را در کمتر از یک ساعت از 0 به 100 می رساند.

دیگر مشخصات:

شیائومی در این گوشی حفره ای جهت خروج صدای اسپیکر ایجاد نکرده است بلکه این شرکت از تکنولوژی Display Acoustic استفاده کرده است که صدا را از زیر صفحه نمایش به بیرون به صورت یکدست پخش می کند، همچنین سنسور مجاورت آن نیز از نوع التراسونیک و در زیر صفحه می باشد.

xiaomi mix alpha pic 3

این گوشی فاقد جک هدفون و درگاه کارت حافظه می باشد و رابط کاربری MIUI 11 بر پایه اندروید 10 به طور پیشفرض بر روی این گوشی نصب شده است، وایفای و GPS دو بانده، سنسور اثر انگشت زیر صفحه نمایش اپتیکال و پشتیبانی از شبکه موبایل 5G از دیگر مشخصات این گوشی حیرت انگیز می باشد.

شیائومی با معرفی گوشی Mi MiX Alpha بار دیگر نشان داد که این شرکت در آینده سِیر می کند و می تواند با نوآوری های خود، دنیای گوشی های هوشمند را متحول سازد، اما متاسفانه یک ایراد بزرگ به این شاهکار شیائومی وارد است و آن قیمت نجومی این دستگاه می باشد، این دستگاه نزدیک به 10 برابر یک گوشی Mi 9T قیمت دارد و عرضه آن نیز بسیار محدود خواهد بود.

طبق اعلام شیائومی طراحی این گوشی از 2 سال پیش آغاز شده و نزدیک به 70 میلیون دلار برای تحقیق و توسعه این گوشی خرج شده است و هزاران مهندس در طول 2 سال اخیر برای ساخت نسخه نهایی این گوشی تلاش کرده اند.

گوشی جذاب شیائومی ماه آینده میلادی به تعداد محدود و با قیمت نجومی وارد بازار چین می شود.

 

 

 

پست قبلی

پرینتر جوهر افشان 4 مخزنه شیائومی معرفی شد

پست بعدی

معرفی گوشی Mi 9 Pro 5G توسط شیائومی (اطلاعات تکمیلی)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از جدیدترین تخفیف ها و محصولات با خبر شوید:

سبد خرید
ورود

هنوز حسابی ندارید؟

یک حساب کاربری ایجاد کنید

دلیل بازگشت وجه