سوالی دارید ؟ تماس بگیرید

071-36340539

نقد و بررسی گوشی Redmi 4X شیائومی

قیمت گوشی‌های هوشمند در بازار در حال افزایش بوده و دلیل این موضوع هم افزایش هزینه خرید قطعات و نوسانات بازار است. برند  های مختلف مجبور شده‌اند که قیمت گوشی‌های خود را افزایش دهند اما در همین زمان شیائومی گوشی Redmi 4X را معرفی کرد. این گوشی را می‌توان نوعی مبارزه با تورم و افزایش قیمت‌ها در بازار دانست. گوشی Redmi 4X یکی از ارزان‌ترین گوشی‌های این شرکت است اما این جمله بدین معنا نیست که این گوشی کارایی و کیفیت مناسبی ندارد.

2

گوشی ردمی 4X با قیمت مناسبی به بازار عرضه شد البته شرکت‌های دیگری نیز بودند که محصولاتی را با این محدوده قیمتی روانه بازار کردند اما به هیچ وجه از نظر ظاهر و سخت افزار نمی‌توانند با Redmi 4X رقابت کنند. این گوشی یکی از مقرون به صرفه‌ترین گوشی‌های هوشمند است که از کیفیت بالایی برخوردار بوده که باید به آن پرداخته شود.

ظاهر

مانند دیگر مدل‌های ردمی این گوشی نیز در یک بسته‌بندی مینیمالیستی قرار داده شده است.

3

در پشت جعبه این گوشی بعضی از اطلاعات مربوط به آن مانند نام، رنگ، ترکیب حافظه، اندازه صفحه نمایش، باتری و غیره وجود دارد.

4

Redmi 4X یک گوشی ارزان قیمت است البته مجموعه‌ای از حداقل لوازم جانبی به همراه آن ارائه می‌شود.

5

55

پنل جلویی این گوشی شبیه به دیگر گوشی‌های سری Redmi است. در پنل جلویی یک صفحه نمایش 5.0 اینچی با رزولوشن 720×1280 پیکسل و سه دکمه لمسی در زیر آن وجود دارد که آن‌ها فاقد نور پس زمینه هستند. همچنین یک اسکنر اثر انگشت نیز وجود دارد که در پشت گوشی تعبیه شده است.

6

کلید ‌های تنظیم شدت صدا و دکمه پاور نیز در سمت راست قرار داده شده‌اند.

7

به طور هم زمان می‌توان از دو سیمکارت بر روی این گوشی استفاده کرد که محل قرار گرفتن آن‌ها سمت چپ گوشی است.

در قسمت پایین این گوشی شما محل میکرو USB را می‌بینید که در بین دو بلندگو این گوشی قرار داده شده است.

8

9  11

قسمت پشتی Redmi 4X از فلز ساخته شده اما بخش بالا و پایین آن از جنس پلاستیک است. البته قسمت پلاستیکی نیز به رنگ همان قسمت فلزی است و طراحی این گوشی نیز شباهت زیادی به دیگر دستگاه های ردمی دارد.

12

این مدل در مقایسه با نسل قبلی Redmi دارای ارتقا‌هایی در طراحی می‌باشد. قاب پشت گوشی دارای یک بافت مات فلزی است که باعث می‌شود گوشی از نظر ارگومی راحت‌تر شود. وزن گوشی Rdmi 4X حدود 150 گرم است و در رنگ‌های صورتی، طلایی و مشکی عرضه شده است.

ابعاد این گوشی نیز 8.7×70×139.2 میلی‌متر است.

نرم افزار

13

ردمی 4X دارای  MIUI8.2 است و بر روی این گوشی یک دستیار هوشمند وجود دارد که یکی از جذابترین بخش‌های رام اختصاصی شیائومی است.

به غیر از وجود دسکتاپ هوشمند MIUI 8.2 با یک بخش امنیتی جدید می‌آید که از IFTTT برای انجام کار‌های مختلف در زمان‌های مختلف استفاده می‌کند.

14

15

16 17

کارایی

گوشی Redmi 4X دارای پردازنده Qualcomm MSM8940 Snapdragon 435 که 8 هسته 1.4 گیگاهرتزی Cortex-A53 دارد. حافظه داخلی این گوشی 16/32 گیگابایت بوده که در صورت نیاز به حافظه بیشتر می‌توانید با استفاده از یک microSD آن را تا 256 گیگابایت ارتقاء دهید. همچنین این گوشی دارای یک رم 2/3 گیگابایتی است. این گوشی از شبکه 4G نیز پشتیبانی می‌کند و مطمعنا این گوشی از نظر کارایی جزء گوشی‌های فوق العاده نیست اما با توجه به قیمت بسیار مناسبش به خوبی قادر است نیاز‌های روزمره شما را رفع کند.

18

19

باتری

این گوشی دارای یک باتری با ظرفیت 4100mAh است که با توجه به صفحه نمایش این گوشی این امکان را برای شما فراهم می‌کند که بتوانید برای ساعاتی طولانی از این گوشی استفاده نمایید. برای مثال بعد از شارژ کامل شما می‌توانید به مدت 580 دقیقه ویدئو های دلخواه خود را بوسیله این گوشی پخش کنید.

این گوشی به طور تقریبی می‌تواند 432 ساعت در حالت آماده به کار و 36 ساعت در زمان مکالمه روشن بماند. همچنین شما با یکبار شارژ کامل باتری قادر خواهید بود که چیزی در حدود 87 ساعت به گوشی دادن موسیقی بپردازید.

20

دانستن این نکته نیز برای شما لازم است که مدت زمان لازم برای شارژ کامل باتری این گوشی 160 دقیقه است البته شما نباید این نکته را فراموش کنید که Redmi 4X گوشی‌ای با قیمت بسیار مناسب است و شما نباید انتظار داشته باشید که همه چیز در این گوشی به صورت فوق‌العاده باشد.

21

در مقایسه با محصولات برجسه شیائومی Redmi 4X را نمی‌توان از نظر سخت افزاری بسیار پیشرفته دانست اما این جمله بدان معنا نیست که شما Redmi 4X را گوشی‌ای ضعیف تصور کنید. برای مثال این گوشی از باتری بسیار قدرتمندی برخورد است که به شما اجازه می‌دهد ساعاتی نسبتاً طولانی را با این گوشی کار کنید.

دوربین

در این گوشی دو دوربین قرار داده شده است یک دوربین 13 مگا پیکسلی و یک دوربین 5 مگاپیکسلی که به وسیله آن‌ها شما می‌توانید عکس‌های قابل قبولی بگیرید. کیفیت فیلمبرداری نیز با این گوشی به صورت FULL HD و با سرعت 30 فریم در ثانیه است. امکانات دیگری نیز مانند ثبت اطلاعات مکانی، فوکوس لمسی و تشخیص چهره نیز برای این بخش درنظر گرفته شده است.

10

نتیجه

گوشی Rdmi 4X یک گوشی بسیار ارزان از شرکت شیائومی است این گوشی زمانی به بازار عرضه شد که اکثر سازندگان گوشی‌های هوشمند شروع به افزایش قیمت محصولات خود کرده بودند. اگر به دنبال گوشی‌ای مقرون به صرفه، با کارایی و عملکرد قابل قبول و در نهایت ظاهری خوب هستید Redmi 4X می‌تواند یک گزینه بسیار مناسب برای شما باشد.

خرید گوشی  Redmi 4X شیائومی

لطفا نظر خودتان را درباره این گوشی با ما در میان بگذارید.

پست قبلی

نقد و بررسی Redmi Pro شیائومی

پست بعدی

رونمایی از پرده هوشمند Aqara شیائومی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از جدیدترین تخفیف ها و محصولات با خبر شوید:

سبد خرید
ورود

هنوز حسابی ندارید؟

یک حساب کاربری ایجاد کنید

دلیل بازگشت وجه