سوالی دارید ؟ تماس بگیرید

071-36340539

نقد و بررسی گوشی Mi 9T (قسمت اول)

پس از ورود شرکت های چینی دیگر مثل Lenovo و Realme به بازار گوشی های بالارده، شیائومی نیز تصمیم گرفت تا علاوه بر Mi 9 SE، یک گوشی بالارده پرقدرت تر با باتری قویتر و طراحی جدیدتر را روانه بازار کند که آن را Redmi K20 یا Mi 9T نامید که نام K20 برای بازار چین و هند و نام Mi 9T مخصوص بازار های جهانی می باشد.

این گوشی به همراه Redmi K20 Pro در یک مراسم رونمایی معرفی شدند و طراحی هر دو گوشی کاملا مشابه یکدیگر می باشد که در این مطلب قصد داریم تا نسخه گلوبال گوشی Redmi K20 یا همان Mi 9T را مورد نقد و بررسی دقیق قرار دهیم.

طراحی:

طراحی ظاهری گوشی Mi 9T، تفاوت های بسیاری با دیگر گوشی های شیائومی دارد. گوشی های شیائومی عمدتا از طراحی ساده و مینیمال بهره می برند و عموما، شباهت زیادی با یکدیگر دارند اما شیائومی با معرفی دو گوشی K20 و K20 Pro، راه جدیدی را در پیش گرفت و یک گوشی کاربرپسند تر را روانه بازار کرد.

sdasdas

اولین چیزی که در هنگام روشن کردن گوشی Mi 9T به چشم میخورد، صفحه نمایش کاملا یکدست و بدون هیچگونه بریدگی می باشد، دوربین سلفی نیز در این گوشی، به صورت مکانیکی و پاپ آپ در نظر گرفته شده که در هنگام باز کردن دوربین سلفی یا فعال کردن Face Unlock، از قسمت بالایی گوشی خارج می شود.

adsadAD

گوشی Mi 9T در دست، حس یک پرچمدار را القا می کند و ساختار ترکیبی از فلز و شیشه کاملا مشابه دیگر پرچمدار های شیائومی می باشد و از این بابت شیائومی حداکثر کیفیت را در این گوشی به کار برده است. شیشه ای که در بدنه پشتی این گوشی به کار برده شده به صورت خمیده می باشد و دست گرفتن این گوشی را تا حدودی سهولت می بخشد.

در بخش پایینی گوشی نیز اسپیکر، میکروفون، درگاه سیمکارت و پورت شارژ Type-C این گوشی دیده می شوند.

FGASFGFSGA

در پشت گوشی Mi 9T، لوگوی mi شیائومی به همراه نشان استاندارد CE اروپا درج شده که در نسخه چین این گوشی، تنها عبارت Redmi و Designed By Xiaomi به صورت عمودی دیده می شود و خبری از لوگوی mi شیائومی نیست.

afadfdf

بالاتر از لوگوی شیائومی در این گوشی، دوربین سه گانه آن دیده می شود که از بالا به پایین به ترتیب سنسور های 8 , 48 , 13 مگاپیکسلی قرار گرفته اند که دور سنسور 8 مگاپیکسلی یک حلقه رنگی نیز همانند  دیگر سری گوشی های Mi 9 دیده می شود.

البته باید گفته شود که طراحی دکمه ها و نمای ظاهری پشت این گوشی در هر رنگبندی متفاوت است که جزئیات بیشتر آن را می توانید در بخش “رنگ بندی” که در قسمت دوم این نقد و بررسی نوشته شده، مطالعه کنید.

پردازنده:

گوشی Mi 9T نسبت به Mi 9 SE از لحاظ پردازنده پیشرفت مناسبی را داشته است که توجه بسیاری از کاربران را از گوشی Mi 9 SE به Mi 9T جلب کرده است، این پردازنده به تازگی توسط کوالکام معرفی شده و Snapdragon 730 نام دارد.

sd730 2

پردازنده اسنپدراگون 730 با لیتوگرافی 8 نانومتری ساخته شده است و در بنچمارک ها نمرات بسیار مناسبی را توانسته کسب کند و تا به الان این پردازنده به عنوان قدرتمندترین پردازنده میانرده ساخت کوالکام شناخته می شود، البته لازم به ذکر است که پردازنده دیگری با نام SD 730G نیز وجود دارد اما تا به الان در هیچ گوشی به کار نرفته است.

گوشی Mi 9T، با پردازنده اسنپدراگون 730 قدرت نسبتا بالاتری نسبت به پردازنده پرچمدار 2 سال پیش یعنی Snapdragon 835 از خود نشان می دهد، به عنوان مثال، گوشی Mi 9T در بنچمارک آنتوتو توانسته تا نمره مجموع 210 هزار را کسب کند یا در بنچمارک GeekBench، این گوشی امتیاز 6900 را ثبت کرده که گوشی Xiaomi Mi 6 با پردازنده اسنپدراگون 835 به امتیاز 6700 در بخش چند هسته ای رسیده و 200 امتیاز نسبت به  گوشی Mi 9T کمتر است، همچنین در حالت تک هسته ای نیز اسنپدراگون 730، 600 امتیاز بیشتر از اسنپدراگون 835 کسب کرده است و این پردازنده نسبت به Snapdragon 710 و 712 عملکرد بسیار بهتری در تست ها و بازی ها از خود نشان می دهد.

GeekBenchSingle GeekBenchMulti

درصورتی که به دنبال یک گوشی با قیمت مناسب و برای اجرای بازی های مختلف از جمله بازی های سنگین می گردید، گوشی Mi 9T با این پردازنده قدرتمند، انتخاب بسیار خوبی برای شما به شمار می رود، اگرچه اسنپدراگون 730 هنوز با پردازنده هایی مثل Snapdragon 845 و 855 اختلاف زیادی دارد اما در بازی های سنگین عملکرد بسیار قابل قبولی را از خود نشان می دهد

AntutuV7

پس از اجرای بازی ها و بنچمارک های مختلف به مدت طولانی و تحت فشار قرار دادن گوشی، دمای بدنه این گوشی (دمای اتاق 20 درجه سانتی گراد) حداکثر به 35.4 درجه می رسد و درحالت بدون استفاده نیز حداکثر دمای 23 درجه سانتی گراد در سطح این گوشی اندازه گیری شد.

HeatingIdle HeatingMax

باتری:

بسیاری از کاربران به دلیل استفاده از باتری های 3000 و 3300 میلی آمپری در گوشی های Mi 9 SE و Mi 9 انتقاد کرده اند و عنوان کردند که خواستار گوشی های بالارده با باتری های قدرتمند می باشند که شیائومی با عرضه سری K20 این خواسته را به واقعیت تبدیل کرد.

گوشی Mi 9T از یک باتری 4000 میلی آمپری استفاده می کند و به کمک شارژر 18 واتی درون جعبه نزدیک به 1 ساعت و 45 دقیقه زمان نیاز دارد تا از درصد 0 تا درصد 100، شارژ شود.

در تست حالت مطالعه با نور کم و اتصالات خاموش گوشی Mi 9T توانست تا به مدت 35 ساعت روشن بماند، در پخش یک ویدیوی 1080p، گوشی Mi 9T توانست تا 20 ساعت به پخش این ویدیو ادامه دهد.

در حالت متصل به وایفای و وبگردی گوشی Mi 9T زمان 16 ساعت را ثبت کرد و درحالت تحت فشار با نور 100 درصد این گوشی تا 4 ساعت به عملکرد خود ادامه داد که این آمار بسیار مناسبی برای یک گوشی می باشد.

با استفاده روزمره با اتصال وایفای و وبگردی می توان از این گوشی انتظار 10 الی 12 ساعت اسکرین (Screen On Time به معنی میزان زمان روشن ماندن صفحه نمایش در طول استفاده) را داشت که برای نزدیک به 2 روز کفایت می کند و درصورت استفاده سنگین و اتصال دیتا، این مقدار به نزدیک 8 ساعت کاهش می یابد که همچنان برای یک روز به طور کامل کافیست.

Battery

امکانات جانبی:

از مواردی که در این بخش میخواهیم صحبت کنیم می توان به نحوه خارج شدن دوربین سلفی، دقت GPS، سرعت وایفای، نوع مموری استفاده شده و … اشاره کرد.


دوربین سلفی پاپ آپ و چراغ LED:

گوشی Mi 9T، با قابلیت Face Unlock یا همان بازگشایی قفل با چهره همراه شده است که درهنگام روشن کردن صفحه نمایش، دوربین سلفی بالا می آید و چهره را شناسایی می کند، همچنین در هنگام بالا آمدن دوربین سلفی در کناره های آن لامپ های LED وجود دارند که روشن می شوند و جلوه بسیار زیبایی را به این عمل می دهند.

در فریم بالایی گوشی Mi 9T، جک 3.5 میلیمتری هدفون دیده می شود که این مورد هم بسیاری از کاربران از شرکت شیائومی درخواست کرده بودند، در روی دوربین سلفی نیز، یک حلقه شفاف ریز دیده می شود که حکم چراغ LED گوشی را دارد.

Top


نوع و سرعت مموری:

حافظه داخلی گوشی های هوشمند داخل بازار، عموما از نوع emmc یا UFS 2.1 یا حتی UFS 3.0 می باشند، که مموری های emmc مخصوص گوشی های ارزان قیمت (همانند Redmi Note 7) و مموری های UFS 2.1 به بالا برای گوشی های گرانقیمت تر (همانند Mi 9 SE) می باشد، اما جالب است بدانید که شیائومی برای این گوشی حافظه UFS 2.0 را در نظر گرفته است که نسبت به UFS 2.1 سرعت کمتری دارد اما نسبت به emmc سرعت بیشتری دارد؛ مموری های پر سرعت تر به روانتر کار کردن گوشی به ویژه در طولانی مدت کمک می کنند.

گوشی Mi 9T موفق شد تا در بنچمارک AndroBench (تست سرعت مموری گوشی)، حداکثر سرعت 492 مگابیت را ثبت کند و گوشی پرچمدار شیائومی یعنی Mi 9 نیز با مموری UFS 2.1 توانسته تا سرعت 700 مگابیت را ثبت کند، اما با این حال در استفاده از هر سه گوشی، سرعت بسیار بالا کاملا مشهود است و هیچ نگرانی از این بابت در Mi 9T وجود ندارد.

بنچمارک AndroBench برای کارت های حافظه SD نیز قابل اجرا است اما به دلیل اینکه Mi 9T، از درگاه کارت حافظه پشتیبانی نمی کند، امکان انجام تست در این گوشی وجود نداشت.

AndroBench


سرعت مودم وایفای:

گوشی های هوشمند نیز همگی به مودم های وایفای داخلی مجهز هستند که هرکدام بسته به کیفیت مودم استفاده شده، یک حداکثر سرعتی را از خود ثبت می کنند، که این مقدار در گوشی های بالارده نزدیک به 600 مگابیت به بالا، در گوشی های میانرده نزدیک به 300 مگابیت و در گوشی های پایینرده تا 50 مگابیت نیز می رسند.

گوشی Mi 9T توانست تا در این تست، حداکثر سرعت وایفای 333 مگابیت را ثبت کند و درحد و اندازه های یک میانرده ظاهر شود که هنوز با پرچمدار ها اختلاف دارد اما در استفاده روزمره تفاوت انچنانی با دیگر گوشی ها حس نمی شود چرا که این سرعت ها به وسیله روتر های فوق سریع و قدرتمند سنجیده شده اند و کمتر کسی از چنین مودم هایی در داخل خانه استفاده می کند.

Wifi


دقت مکان یابی:

گوشی Mi 9T از BeiDou, Galileo, GLONASS و GPS جهت مکان یابی استفاده می کند، همانطور که نرم افزار GPS Test نشان می دهد، گوشی Mi 9T توانسته تا به 12 ماهواره از 17 ماهواره متصل شود و خطای بسیار کم 4 متر را ثبت کند که این خبر از دقت بالا و اتصال سریع GPS در این گوشی می دهد.

اسپیکر و اتصالات صوتی:

این بالارده ی خوش قیمت در تست اسپیکر توانست تا حداکثر صدای 89 دسی بل را ثبت کند که به میزان قابل توجهی نسبت به Mi 9 SE بالاتر است، گوشی Mi 9T در زمینه اسپیکر شفافیت و وضوح خوبی دارد و می تواند برای پخش فیلم یا موسیقی قابل استفاده و کاملا راضی کننده باشد.

این گوشی از صدای Hi-Res در هنگام اتصال هندزفری یا هدفون از طریق جک، پشتیبانی می کند و کدک های AAC, aptX, aptX HD و LDAC برای اتصالات بلوتوثی نیز در این گوشی در نظر گرفته شده است.

جمعبندی قسمت اول:

در اولین قسمت از نقد گوشی Mi 9T، به این نتیجه رسیدیکم که این گوشی، از لحاظ زیبایی و ظاهر در رنج قیمتی خود بسیار عالی عمل کرده است و همچنین در بخش پردازنده و بنچمارک ها، می 9تی، یکی از بهترین انتخاب ها در این زمینه به شمار می رود.

پشتیبانی از جک هدفون، اسپیکر نسبتا قدرتمند، باتری بسیار قوی و سرعت مموری بالا نسبت به رقبا، همگی از نکات مثبت این گوشی به شمار می روند.

در قسمت دوم این مطلب می توانید درمورد دوربین، محتویات جعبه، رنگبندی ها و … بخوانید.

پست قبلی

گوشی گیمینگ جدید شیائومی با نام Black Shark 2 Pro معرفی شد

پست بعدی

نقد و بررسی گوشی Mi 9T (قسمت دوم)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از جدیدترین تخفیف ها و محصولات با خبر شوید:

سبد خرید
ورود

هنوز حسابی ندارید؟

یک حساب کاربری ایجاد کنید

دلیل بازگشت وجه