سوالی دارید ؟ تماس بگیرید

071-36340539

مقایسه تخصصی هندزفری های بلوتوث Mi AirDots و Redmi AirDots

شیائومی تا به الان هندزفری های بلوتوثی زیادی معرفی کرده است اما سه مدل از هندزفری های بلوتوث این شرکت که از نوع “True Wireless” یا همان “کاملا بیسیم” می باشند توجهات بسیار زیادی را به خود جلب کرده اند.

هندزفری های True Wireless به عبارتی از هیچگونه اتصال سیمی استفاده نمی کنند و ارتباط بین دو گوش نیز از طریق بلوتوث برقرار می شود و به دلیل وزن کم و استفاده راحت بسیار برای کاربران جذاب می باشند.

سه هندزفری شیائومی در این دسته عبارتند از Mi AirDots Pro، Mi AirDots و Redmi AirDots که نسخه Pro قیمتی بسیار بالاتر از دیگر مدل های AirDots دارد و به عبارتی پرچمدار دنیای هندزفری های بلوتوثی شیائومی به شمار می رود.

photo 2019 09 14 17 31 47

اما دو مدل Mi AirDots و Redmi AirDots به دلیل قیمت پایینتر، تقاضای بسیار زیادی را هم در بازار چین و هم در بازار جهانی تجربه کرده اند به طوری که این دو مدل تا ماه ها در صف خرید مشتریان قرار داشتند و موجودی آنها به سرعت به پایان می رسید.

این دو هندزفری از لحاظ ظاهری یکسان می باشند، تنها تفاوت ظاهری مشهود این دو مدل رنگ آنها می باشد، مدل Mi سفید رنگ و مدل Redmi، مشکی می باشد که البته قیمت نسخه Redmi نصف نسخه Mi می باشد، اما دلیل این اختلاف قیمت چیست ؟، این سوالی است که برای بسیاری از کاربران به وجود آمده است و ما می خواهیم در این مطلب این دو هندزفری دوست داشتنی و خوش قیمت را مورد نقد و بررسی قرار دهیم.

شباهت های Redmi AirDots و Mi AirDots:

ظرفیت باتری و شارژدهی:

هردو هندزفری Mi AirDots و Redmi AirDots، در داخل هر یک از گوشی ها به یک باتری 40 میلی آمپری مجهز شده اند و ظرف هردو هندزفری از یک باتری 300 میلی آمپری استفاده می کند.

هر گوشی در حالت عادی به مدت 3 الی 4 ساعت به طور مداوم امکان پخش موسیقی دارد و ظرف این هندزفری ها می تواند تا 3 بار هر دو گوشی را به طور همزمان شارژ کند.

از بابت شارژدهی و ظرفیت باتری هردو هندزفری Redmi و Mi کاملا مشابه یکدیگر عمل می کنند و تفاوت آنچنانی با یکدیگر ندارند.

در روی باکس هردو هندزفری یک چراغ LED کوچک قرار گرفته است که در هنگام شارژ به رنگ قرمز در می آیند و درصورت پر شدن شارژ باکس رنگ آن به سبز تغییر می کند، اما لازم به ذکر است که روی این باکس ها هیچ چراغی جهت نمایش شارژ خود باکس وجود ندارد و از طریق گوشی هوشمند نیز نمی توان میزان شارژ باکس های ایرداتز را متوجه شد به همین دلیل این مورد ممکن است تا کاربر را در هنگام شارژ کردن باکس سردرگم کند و راه درستی برای متوجه شدن میزان شارژ باقی مانده باکس های ایرداتز در دسترس نیست اما شارژ گوشی های ایرداتز درهنگام اتصال به گوشی هوشمند در نوار نوتیقیکیشن یا تنظیمات بلوتوث قابل مشاهده است.

AfaFadfdf

کیفیت صدا:

هردو هندزفری های Mi و Redmi، از درایور های 7.2 میلیمتری استفاده می کنند و به همین دلیل نیز صدای ارائه شده در این دو هندزفری بسیار مشابه است، کیفیت صدای هردو هندزفری کاملا راضی کننده و قابل قبول است و ممکن است برای کاربران حرفه ای کاملا راضی کننده نباشد اما برای عوام کیفیت صدای سری هندزفری های ایرداتز کاملا راضی کننده خواهد بود.

با این اوصاف، تفاوت قیمت این دو هندزفری خرج افزایش کیفیت صدا در Mi AirDots نشده است و کیفیت صدای هردو مدل هندزفری مشابه می باشد، کاربر درصورت تمایل می توانید مدل Redmi AirDots را با نصف قیمت Mi AirDots خریداری کند و از خرج اضافه صرفه جویی کند.

میکروفون و مکالمه:

هردو هندزفری از یک میکروفون استفاده می کنند که بر روی گوش راست قرار گرفته است اما لازم به ذکر است که هندزفری های ایرداتز توانایی حذف کامل صدا های محیط های شلوغ را ندارند و صدای مکالمه در خیابان و اماکن عمومی ممکن است برای اغلب کاربران راضی کننده نباشد که این مورد در هر دو مدل مشترک است، البته مکالمه در محیط خلوت و بسته با این هندزفری ها هیچ مشکلی را برای شنونده ایجاد نمی کند، چنین ضعفی برای این مدل هندزفری ها عادی می باشد و بسیاری از آنها با مشکل حذف صدا های اضافه محیط روبرو هستند.

در هر دو هندزفری می توانید یکی از گوشی ها را غیر فعال کنید و تنها از یکی از آنها استفاده کنید که در این صورت شارژدهی هر گوشی به 5 ساعت افزایش پیدا می کند چرا که دیگر نیاز نیست تا هردو گوشی به یکدیگر متصل باشند.

تفاوت های Redmi AirDots و Mi AirDots:

رنگبندی:

همانطور که قبلتر گفتیم، هندزفری های می ایرداتز و ردمی ایرداتز رنگ های متفاوتی دارند، مدل ردمی تنها به رنگ مشکی و مدل می، تنها به رنگ سفید موجود می باشد.

سایز گوشی ها و باکس:

گوشی های مدل Redmi به اندازه چند میلیمتر کوچکتر از نسخه Mi می باشند و نسخه Redmi برای افرادی که گوش های کوچکی دارند نسبت به نسخه Mi مناسبتر است.

باکس هردو هندزفری نیز از لحاظ ظاهری مشابه یکدیگر می باشند ولی باکس نسخه Mi نسبت به Redmi، تا حدودی بزرگتر و سنگینتر می باشد اما حجم باتری داخلی هردو همان 300 میلی آمپر است و تفاوتی در حجم باتری باکس ها وجود ندارد.

asdADSADADF

دکمه ها:

هندزفری های Redmi AirDots از دکمه های فشاری فیزیکی استفاده می کنند و این درحالی است که دکمه های مدل Mi AirDots از نوع لمسی می باشد.

در هندزفری Redmi AirDots، برای کنترل موزیک لازم است تا به گوشی هندزفری نیرویی وارد کنیم که این نیرو باعث می شود تا هندزفری درون گوش تا حدودی جابجا شود اما در هندزفری Mi AirDots، کاربر چنین مشکلی را نخواهد داشت، چرا که دکمه ها لمسی می باشند و دستور ها به کمک ژست های حرکتی ارسال می شوند که از این بابت از راحتی بیشتری نسبت به مدل Redmi برخوردارند، همچنین در هیچکدام از این دو مدل امکان کنترل ولوم موزیک از طریق دکمه ها وجود ندارد.

کدک های صوتی:

هندزفری Redmi AirDots از کدک SBC در اتصال خود استفاده می کند و این درحالی است که مدل Mi AirDots توانایی استفاده از کدک AAC را نیز دارد که تاحدودی نسبت به SBC برتر می باشد اما با این حال در استفاده واقعی تفاوت آنچنانی بین دو هندزفری حس نمی شود.

جمعبندی:

به طور کلی، تفاوت های این دو مدل هندزفری ساخت شیائومی، بسیار جزئی می باشد؛ علیرغم اینکه مدل Mi از دکمه های لمسی استفاده می کند اما کیفیت صدا که فاکتور اصلی در خرید یک هندزفری می باشد در هردوی این مدل ها مشابه است و این درحالی است که قیمت هندزفری Redmi AirDots، نصف Mi AirDots می باشد و به همین دلیل انتخاب Redmi AirDots نسبت به Mi AirDots عاقلانه تر می باشد و برخورداری از دکمه های لمسی دلیل کافی برای پرداخت هزینه دوبرابر برای مدل Mi نیست.

خرید هدست بلوتوث Redmi AirDots شیائومی

DAFsdfSFD

پست قبلی

رونمایی دو گوشی Mi 9 5G و Mi Mix 4 به صورت همزمان در آینده ی نزدیک

پست بعدی

کلید یاب (سوییچ یاب) هوشمند شیائومی معرفی شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از جدیدترین تخفیف ها و محصولات با خبر شوید:

سبد خرید
ورود

هنوز حسابی ندارید؟

یک حساب کاربری ایجاد کنید

دلیل بازگشت وجه