سوالی دارید ؟ تماس بگیرید

071-36340539

نحوه ی انتشار بروزرسانی MIUI 12 برای گوشی های شیائومی + لیست گوشی های پشتیبانی شده

شیائومی، هر ساله رابط کاربری MIUI خود را در تابستان به نسخه جدیدی بروزرسانی می کند و در آن تغییرات ظاهری و سیستمی بسیاری را اعمال می کند که امسال این عمل تا حدودی جلو افتاده است و ظاهرا نسخه 12 رابط کاربری MiUi، چند ماه زودتر از موعد عرضه می شود.

در این مطلب، نکاتی را در رابطه با انتشار بروزرسانی های شیائومی عنوان می کنیم که لازم است آن ها را بدانید، همچنین لیست گوشی هایی که به طور حتمی این بروزرسانی را دریافت می کنند نیز در انتهای این مطلب درج خواهیم کرد.

 

نسخه اندروید یا نسخه MIUI ؟

بسیاری از کاربران جدید گوشی های شیائومی، بی صبرانه منتظر بروزرسانی های اندروید جدید (مثلا اندروید 10) می باشند، اما لازم است بدانید که سیاست شرکت شیائومی در نحوه انتشار بروزرسانی ها تا حدودی با دیگر شرکت ها متفاوت است.

گوشی های شیائومی در هنگام دریافت بروزرسانی نسخه اندروید، (مثلا از اندروید 9 به 10)، دچار هیچ تغییر چشمگیری نمی شوند و عموما قابلیت جدیدی به آنها اضافه نمی شود، چرا که شیائومی قابلیت های جدید و امکانات تازه را با بروزرسانی رابط کاربری خود یعنی MIUI، اعمال می کند.

 

ترتیب انتشار نسخه های MIUI 12 به چه شکل می باشد ؟

پس از پایان رسیدن توسعه ی رابط کاربری میوای 12، این نسخه، برای افراد خاص و بسیار محدودی منتشر می شوند که با تیم بروزرسانی شیائومی مستقیم همکاری می کنند، این نوع رام اصطلاحا Alpha (آلفا) نامیده می شود.

با نصب این رام بر روی گوشی، صفحه نمایش گوشی پر می شود از کد IMEI و شماره ی Mi Account وارد شده و در تمام منو های گوشی این نوشته ها بر روی صفحه دیده می شوند، این سیاست برای جلوگیری از انتشار زودتر از موعد تصاویر و قابلیت های MIUI 12 می باشد

بعد از رام آلفا، نوبت به رام بتا تستر می رسد، که باز برای تیم خاصی از مردم منتشر می شود که جهت تست MIUI 12 به شیائومی اعلام آمادگی کرده اند؛ این اعلام آمادگی از طریق انجمن رسمی شیائومی امکانپذیر است و افراد عادی نیز می توانند در آن شرکت کنند.

بعد از رام بتا تستر، رام بتای عمومی عرضه می شود و این بار تمام کاربرانی که رام بتا استفاده می کنند این بروزرسانی را دریافت خواهند کرد.

و در انتها بعد از رام بتا نیز، این بروزرسانی ابتدا برای رام چین و سپس برای رام های هند، گلوبال و اروپا عرضه خواهد شد.

لازم به ذکر است که تمامی این رام ها،قابل نصب بر روی گوشی های عادی نیز می باشد و درصورت داشتن لینک دانلود رام (که عموما به صورت غیر رسمی فاش می شود) با آنلاک کردن بوتلودر گوشی خود، می توانید آن را به صورت غیر رسمی نصب کنید.

 

همچنین، هیچ ترتیبی در گوشی ها برای انتشار MIUI 12 وجود ندارد  و ترتیب انتشار آنها به وضعیت تیم توسعه دهنده ی آن بستگی دارد. (مثلا ممکن است گوشی می9، زودتر از می10 بروزرسانی میوای12 را دریافت کند)

 

رابط کاربری MIUI 12، دقیقا چه زمانی عرضه می شود ؟

هنوز زمان دقیقی برای عرضه ی رابط کاربری میوای12 وجود ندارد، اما می توان انتظار داشت تا 1 2 ماه آینده، نسخه های آلفای آن در دسترس افراد خاص قرار بگیرد.

 

بروزرسانی MIUI 12 برای چه گوشی هایی منتشر می شود ؟

از لحاظ زمانی، گوشی های شیائومی نهایتا 3 یا 4 سال بروزرسانی های MIUI را دریافت می کنند، 2 تا 3 سال برای میانرده ها و 3 تا 4 سال برای پرچمدار ها

از لحاظ تعداد نیز، میانرده ها 3 بار نسخه جدید MIUI را دریافت می کنند و پرچمدار ها 3 یا 4 بار (مثلا گوشی Mi 6 که درهنگام عرضه MIUI 8 بوده و 3 بروزرسانی MIUI 9 و 10 و 11 را نیز دریافت کرده است)

پس درصورتی که گوشی شما، کمتر از 3 بار، بروزرسانی MIUI را دریافت کرده است، به احتمال 99 درصد، بروزرسانی MIUI 12 را نیز دریافت می کند.

 

بروزرسانی گوشی های سری POCO و BlackShark به چه شکل می باشد ؟

گوشی های سری POCO و بلک شارک، از رابط کاربری متفاوتی نسبت به دیگر گوشی های شیائومی استفاده می کنند اما به طور کلی، پایه ی این رابط های کاربری همان MIUI می باشد.

رابط کاربری گوشی های سری پوکو  MIUI For Pocophone (میوای برای پوکوفون) نام دارد و رابط کاربری گوشی های بلک شارک نیز Joy UI (Based on MiUi) نام گرفته و ساخته شده بر اساس میوای می باشد.

بروزرسانی های دو زیر بند POCO و بلک شارک نیز، همزمان با دیگر گوشی های شیائومی به صورت تصادفی منتشر می شود.

 

بروزرسانی MIUI 12 برای چه گوشی هایی عرضه می شود ؟

برای مشاهده لیست گوشی هایی که بروزرسانی های MIUI 12 را دریافت می کنند، از لیست زیر استفاده کنید.

miui12 table

 

گوشی های موجود در این لیست، ممکن است بروزرسانی را دریافت کنند یا نکنند، یا حتی ممکن است بروزرسانی آنها فقط برای رام چین عرضه شود، و ما اطلاع دقیقی از وضعیت این گوشی ها نداریم.

miui12 table 2

corporating

 

پست قبلی

فاش شدن لیستی از چندین محصول هوشمند شیائومی که بزودی در اروپا معرفی می شوند

پست بعدی

گوشی Mi 10 Youth Edition توسط شیائومی معرفی شد (مشخصات فنی + قیمت و وضعیت عرضه در بازار های مختلف)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از جدیدترین تخفیف ها و محصولات با خبر شوید:

سبد خرید
ورود

هنوز حسابی ندارید؟

یک حساب کاربری ایجاد کنید

دلیل بازگشت وجه