سوالی دارید ؟ تماس بگیرید

071-36340539

نسل بعدی گوشی‌های شیائومی، هوش‌مصنوعی بهینه‌تر

رولاند کوانت، از منابع آگاه دنیای صنعت، در وین فیوچر مدعی شده که پردازنده‌ی کوالکام اسنپدراگون بعدی برای دستگاه‌های موبایل پرچمدار به یک واحد پردازشی جداگانه مجهز شده است.

در صورت حقیقت داشتن شایعات، تراشه‌های اسنپدراگون آتی اندازه‌ای برابر با ۱۲.۴ در ۱۲.۴ میلی‌متر خواهند داشت و توسط شرکت تولید نیمه‌هادی تایوان یعنی TSMC با لیتوگرافی اپتیکال ۷ نانومتری ساخته خواهند شد؛ اما این موضوع چندان غافلگیرکننده نیست و درواقع، نکته‌ی جالب‌توجه مورد دیگری است. طبق ادعای رولاند کوانت، تراشه‌های موردبحث به واحدی مجزا برای پردازش عصبی موسوم به NPU مجهز خواهند بود که وظیفه‌ی انجام امور مرتبط با هوش مصنوعی را بر عهده خواهد داشت. به‌واسطه‌ی این تحول، پردازش‌های اصلی گوشی توسط بخشی از پردازنده و موارد مربوط به هوش مصنوعی یا AI توسط بخش دیگر انجام خواهد گرفت.

شیائومی در نسل جدید گوشی‌های خودش با استفاده از هوش‌مصنوعی توانسته است به خلق تصاویر خیره کننده‌ای کمک کند و هنوز هم نرم افزار پرتره شیائومی یکی از بهترین ها در بازار است.

اگر این اتفاق برای نسل جدید پردازنده‌های کوالکام اسنپدراگون اتفاق بیفتد به تیم توسعه‌دهنده شیائومی هم کمک بسیار بزرگی خواهد شد و باید انتظار تصاویر ساخته شده خیره کننده‌تر با استفاده از هوش‌مصنوعی و همچنین نرم‌افزارهای قدرت گرفته با استفاده از هوش‌مصنوعی بیشتری بود.

پست قبلی

اولین گزارش مالی شیائومی بعد از عرضه در بورس و سود 2.1 میلیارد دلاری

پست بعدی

تصویر واقعی فاش شده از گوشی Mi Mix 3

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از جدیدترین تخفیف ها و محصولات با خبر شوید:

سبد خرید
ورود

هنوز حسابی ندارید؟

یک حساب کاربری ایجاد کنید

دلیل بازگشت وجه