سوالی دارید ؟ تماس بگیرید

071-36340539

نقد و بررسی گوشی Redmi Note 8 Pro (قسمت دوم)

در قسمت اول نقد و بررسی گوشی Redmi Note 8 Pro، به بررسی عملکرد پردازنده، خنک کننده گوشی در فشار زیاد به پردازنده،مموری، GPS و شارژدهی این گوشی پرداختیم و در ادامه نیز میخواهیم تا مواردی مانند دوربین، صفحه نمایش، کیفیت اسپیکر ها و … را زیر ذره بین قرار دهیم.


دوربین:

شیائومی برای گوشی ردمی نوت8 پرو، 4 عدد سنسور دوربین مختلف را به کار برده است و این گوشی به نوعی اولین گوشی 4 دوربینه شیائومی و البته اولین گوشی شیائومی با سنسور دوربین 64 مگاپیکسلی به شمار می رود.

IMG 20191108 195824

همانطور که گفته شد، سنسور اصلی این گوشی 64 مگاپیکسلی می باشد که با استفاده از تکنولوژی کواد بایر، با ترکیب هر 4 پیکسل، تصاویری 16 مگاپیکسلی را در حالت عادی به کاربر ارائه می دهد، اگر چه لازم به ذکر است که شما همچنان می توانید در شرایط نوری مناسب، تصاویر 64 مگاپیکسلی ثبت کنید که جزئیات خیره کننده ای به تصاویر می دهد.

IMG 20191108 195905

سنسور های بعدی این گوشی به ترتیب 8، 2 و 2 مگاپیکسلی می باشند که هرکدام به ترتیب وظایف ثبت تصاویر فوق عریض، پرتره و الترا واید را دارا می باشد.

دوربین عقب (عکس برداری):

گوشی Redmi Note 8 Pro، در رنج قیمتی خود در ثبت تصاویر عادی، عمل کرد خیره کننده ای را با سنسور 64 مگاپیکسلی از خود نشان می دهد.

تصاویری که با گوشی Redmi Note 8 Pro در محیط های با نور کافی گرفته می شود، بسیار شارپ، خوش رنگ و کاملا طبیعی می باشند و جزئیات تصاویر نیز کاملا راضی کننده هستند.

IMG 20191108 200920

درصورتی که به دنبال زوم قوی در گوشی خود می گردید، همچنان نوت 8 پرو، یکی از بهترین میانرده های بازار به شمار می رود، شما می توانید در حالت 64MP، تصاویری با جزئیات خیره کننده ثبت کنید و به مقدار زیاد بر روی تصاویر خود با کمترین افت کیفیت ممکن زوم کنید.

اگرچه دوربین ردمی نوت8 پرو نمی تواند در حد و اندازه های یک پرچمدار ظاهر شود، اما در بین میانرده ها یکی از بهترین دوربین ها در بازار مربوط به همین گوشی شیائومی می باشد، در ادامه می تواند چند نمونه از تصاویر گرفته شده توسط گوشی Redmi Note 8 Pro را مشاهده کنید.

IMG 20191108 200833

دوربین عقب (فیلمبرداری) :

در بخش فیلمبرداری رنگ های ثبت شده توسط گوشی Redmi Note 8 Pro، بسیار طبیعی می باشند، در حالت 4K، تنها امکان فیلمبرداری 30FPS وجود دارد و خبری از 4K 60FPS در این گوشی نیست، با این حال عملکرد لرزشگیر در فیلمبرداری 4K، همانند بسیاری از دیگر میانرده های بازار، نامناسب است و لرزش های متعددی در ویدئو دیده میشود.

اما در حالت فیلمبرداری Full HD، داستان تا حدودی متفاوت است، شیائومی در فیلمبرداری این گوشی، از یک لرزشگیر دیجیتال نسبتا قدرتمند استفاده کرده است و ویدئو های ثبت شده در حالت FullHD، بسیار کم لرزش و با کیفیت می باشند.

IMG 20191108 195919

به طور کلی ویدئو های ثبت شده توسط گوشی Redmi Note 8 Pro، بسیار با کیفیت می باشند و جزئیات خیلی بالایی را در کنار رنگ های دقیق ثبت می کنند و به طور کلی عملکرد مناسبی را از خود نشان می دهد، فقط درصورتی که به دنبال فیلمبرداری 4K می گردید، شاید این گوشی مناسب شما نباشد و برای داشتن یک گوشی با امکان فیلمبرداری 4K با لرزشگیر قدرتمند احتمالا نیاز به خرید یک گوشی گرانقیمت تر خواهید داشت.

همچنین درمورد صدای میکروفون در هنگام فیلم برداری نیز ردمی نوت8 پرو تا حدود زیادی راضی کننده عمل می کند اما همچنان جای پیشرفت برای آن وجود دارد.

در نرم افزار دوربین شما امکان فیلم برداری با سنسور 8 مگاپیکسلی الترا واید را خواهید داشت، اما برای انجام این کار لازم است تا قبل از شروع فیلمبرداری، نوع سنسور خود را انتخاب کنید و در هنگام فیلمبرداری امکان تغییر سنسور به الترا واید وجود ندارد.

دوربین جلو (عکس برداری):

گوشی Redmi Note 8 Pro، در جلو به یک دوربین سلفی 20 مگاپیکسلی مجهز شده است که در هنگام ثبت تصاویر رنگ های بسیار طبیعی ثبت می کند، این گوشی چهره ها را بیش از حد سفید و بی روح نمی کند و رنگ های آن بسیار به واقعیت نزدیک می باشند، در هنگام روز و در نور کافی، دوربین سلفی این گوشی، هر کاربری را راضی می کند و کمتر ایرادی را می توان به تصاویر سلفی این گوشی گرفت.

IMG 20191108 200932

در محیط های کم نور، عملکرد دوربین سلفی نوت 8 پرو تا حدودی با افت مواجه می شود و تصاویر جزئیات خود را از دست می دهند، اما همچنان دوربین سلفی نهایت سعی خود را می کند تا تصاویر را روشن ثبت کند که در این حالت، جزئیات فدای روشن تر شدن تصویر می شود.

دوربین جلو (فیلمبرداری) :

در بخش فیلمبرداری سلفی در گوشی نوت 8 پرو، امکان فیلمبرداری 4K وجود ندارد و بالاترین کیفیت ویدئوی قابل ثبت توسط این گوشی FullHD می باشد که از لحاظ کیفیتی فوقالعاده عمل می کند و جزئیات خیره کننده به همراه دقت رنگ بالا در ویدئو ها کاملا مشهود است اما همچنان عملکرد لرزشگیر در ویدئو های سلفی نیز متوسط است و نیاز به بهبود دارد.


صفحه نمایش:

گوشی ردمی نوت8 پرو، از یک صفحه نمایش IPS، با رزولوشن FullHD، استفاده می کند، به طور کلی کیفیت پنل و دقت نمایش رنگ ها در گوشی Redmi Note 8 Pro، بسیار بالا می باشد و در طول استفاده از آن با هیچ مشکلی مواجه نمیشد.

IMG 20191108 201410

میزان تولید روشنایی توسط پنل صفحه نمایش گوشی ردمی نوت8 پرو، حدود 400LUX می باشد که در محیط های داخلی و در طول شب با هیچگونه مشکلی مواجه نخواهید شد، حتی در زیر نور آفتاب نیز محتوای صفحه نمایش تا حدود زیادی قابل دیدن هستند، اما اگر فاکتور صفحه نمایش برای شما اهمیت بسیار زیادی دارد، شاید استفاده از یک گوشی با پنل امولد همانند Mi 9 Lite، برای شما بهتر باشد.

IMG 20191108 201427

با این حال، به طور کلی هیچ ایرادی به صفحه نمایش گوشی ردمی نوت8 پرو وارد نیست و هر کاربری را می تواند راضی نگه دارد، دقت نمایش رنگ و میزان روشنایی در این گوشی هردو کاملا راضی کننده هستند.

IMG 20191108 201500

اسپیکر و میکروفون ها:

شیائومی در گوشی Redmi Note 8 Pro، از یک اسپیکر تکی در پایین گوشی استفاده کرده است که به لطف تکنولوژی Smart PA، حجم و کیفیت صدای قابل قبولی را ارائه می دهد و به طور کلی هیچ ایرادی بر آن وارد نیست.

همچنین اسپیکر مکالمه دستگاه نیز در هنگام تماس وضوح بسیار بالایی دارد و صدای فرد پشت خط به راحتی، حتی در مکان های شلوغ شنیده می شود.

Screenshot 10

شیائومی همانند اکثر گوشی های هوشمند سال 2019، از دو میکروفون یکی در پایین و دیگری در بالا، در این گوشی استفاده کرده است که یکی برای مکالمه و ضبط صدای عادی می باشد و میکروفون دومی در هنگام ضبط ویدیو ها به کمک میکروفون اول می آید.

در هنگام ضبط صدا به کمک نرم افزار Recorder شیائومی، صدای میکروفون بسیار واضح و بدون هرگونه نویز اضافی بسیار شفاف می باشد، همچنین در مکالمه نیز صدا به خوبی به گیرنده منتقل می شود.

در بخش فیلمبرداری نیز همانطور که گفته شد کیفیت صدای میکروفون قابل قبول است اما همچنان امکان پیشرفت وجود دارد و در بخش کیفیت صدای فیلمبرداری گوشی Mi CC9 یا همان Mi 9 Lite، عملکرد بهتری را از خود نشان می دهد.

محتویات جعبه:

محتویات جعبه اکثر گوشی های شیائومی به یکدیگر شباهت دارد و گوشی ردمی نوت8 پرو نیز از این قاعده مستثنی نیست.

در جعبه این گوشی، علاوه بر خود گوشی، یک عدد قاب ژله ای (برای رنگ مشکی، قاب دودی رنگ و برای دیگر رنگ ها قاب شفاف می باشد.)، کابل شارژ Type-C، یک عدد آداپتور شارژ سریع 18 واتی و دفترچه های مربوطه قرار دارد.

IMG 20191108 202101

لازم به ذکر است که قاب ژله ای درون جعبه، به طور کامل برآمدگی دوربین گوشی ردمی نوت8 پرو را پوشش می دهد و از آن به طور کامل محافظت می کند.

همچنین، آداپتور شارژ سریع 18 واتی درون جعبه این گوشی، علاوه بر تکنولوژِی Pumping Express مدیاتک، از تکنولوژی Quick Charge 3.0 کوالکام نیز بهره می برد و بدین ترتیب شما از این شارژر می توانید برای شارژ کردن دیگر گوشی های شیائومی که از پردازنده های کوالکام استفاده می کنند، استفاده کنید.

جمعبندی:

به طور کلی شیائومی با ارائه گوشی Redmi Note 8 Pro، ترکیبی از قدرت بالا، دوربین بسیار قدرتمند و قیمت بسیار پایین را ارائه داد و این گوشی در بازه قیمتی خود یکی به عنوان یکی از قدرتمند ترین گوشی های بازار به شمار می رود که علت آن نیز، پردازنده پر قدرت و ارزان قیمت مدیاتک G90T می باشد.

Screenshot 8

همانطور که در قسمت اول این نقد و بررسی عنوان کردیم، پردازنده مدیاتکی این گوشی، به هیچ وجه مشکل مصرف بالای باتری و گرم شدن بیش از حد را ندارد و کار خود را در سخت ترین حالت ممکن نیز به خوبی و با کیفیت بالا ادامه می دهد.

IMG 20191108 202251

همچنین عملکرد خیره کننده سنسور 64 مگاپیکسلی سامسونگ در این گوشی، هر موبایل دوستی را به خود جذب می کند، البته که شیائومی هنوز در عکسبرداری شب و فیلمبرداری تا حدودی نیاز به پیشرفت دارد، اما با این حال در بازه قیمتی گوشی ردمی نوت8 پرو، کمتر گوشی را می توان یافت که چنین کیفیت تصاویری را ارائه دهد.

پست قبلی

بررسی تخصصی مشخصات ساعت هوشمند Mi Watch، نسخه استاندارد و پرمیوم

پست بعدی

شیائومی قابلیت App Drawer را طی بروزرسانی های بعدی به گوشی های خود اضافه خواهد کرد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از جدیدترین تخفیف ها و محصولات با خبر شوید:

سبد خرید
ورود

هنوز حسابی ندارید؟

یک حساب کاربری ایجاد کنید

دلیل بازگشت وجه