سوالی دارید ؟ تماس بگیرید

071-36340539

نقد و بررسی گوشی Mi Play: جایگزینی مناسب برای گوشی Mi A2 Lite

شیائومی همیشه سعی بر این دارد تا طراحی گوشی های خود را بروز نگه دارد؛ با تکامل طراحی گوشی های هوشمند و ترند شدن گوشی هایی با ناچ قطره ای، این غول تکنولوژی چینی تصمیم گرفت تا اولین گوشی میانرده ی خود را با نام Mi Play و ناچ قطره ای، یک هفته قبل از پایان سال 2018 میلادی معرفی کند.

با توجه به اسم گوشی Mi Play انتظار می رود تا با یک گوشی قدرتمند و مخصوص بازی مواجه باشیم، اما در واقع این گوشی چیزی جز یک میانرده ارزان قیمت و البته با کیفیت نمی باشد.

در این مطلب میخواهیم این گوشی خوش ساخت را مورد نقد و بررسی قرار دهیم تا معایب و مزایای نسبت به رقبای خود مشخص شود.

طراحی:

درب پشتی گوشی Mi Play کاملا از جنس شيشه می باشد و با این طراحی شیشه ای گوشی Mi Play در دست به هیچ عنوان همانند یک میانرده حس نمی شود و ظاهر آن بیشتر شبیه یک پرچمدار  می ماند و این بدنه شیشه ای، زیبایی بسیاری نیز به این گوشی می بخشد که به عنوان یک نکته مثبت دربرابر گوشی Mi A2 Lite به شمار می رود.

photo 2019 02 04 16 15 55

در سمت چپ گوشی Mi Play درگاه سیمکارت ها و مموری دیده می شود که به صورت هیبرید نمی باشد، یعنی شما می توانید از کارت حافظه و هردو سیمکارت خود به صورت همزمان در این گوشی استفاده کنید.

photo 2019 02 04 16 15 40

در قسمت بالایی این گوشی جک هدفون و یک میکروفون نیز قرار گرفته است که مشابه دیگر میانرده های شیائومی می باشد.

دکمه های پاور و ولوم این گوشی فلزی هستند و در سمت راست گوشی قرار گرفته اند، جایگیری این دکمه ها بسیار مناسب است و هیچگونه لغزشی نیز در آنها دیده نمی شود.

در بخش پایینی این گوشی، همانند تمامی گوشی های شیائومی، یک میکروفون، یک اسپیکر و یک پورت شارژ دیده می شود که این پورت در گوشی Mi Play از نوع Micro USB می باشد که با توجه به قیمت پایین این گوشی، چندان هم دور از انتظار نیست.

photo 2019 02 04 16 15 42

 گوشی Mi Play دارای 14.7 سانتی متر طول، 7.1 سانتی متر عرض و 7.8 میلیمتر ضخامت می باشد و تنها 150 گرم وزن دارد که یکی از سبک ترین گوشی های شیائومی به شمار می رود، همچنین در پشت این گوشی یک دوربین دوگانه، فلش دوربین و یک سنسور اثر انگشت تعبیه شده است.

می پلی نسبت به گوشی Mi A2 Lite باریکتر و خوشدست تر می باشد و همچنین طراحی کم حاشیه تر و با کیفیت تری را نیز دارا می باشد که از برتری های آن نسبت به Mi A2 Lite به شمار می رود.

صفحه نمایش:

Mi Play از صفحه نمایش 5.84 اینچی IPS با رزولوشن 2280 در 1080 پیکسل و تراکم پیکسلی 432 استفاده می کند؛ صفحه نمایش این گوشی کیفیت بسیار بالایی دارد و دقت رنگ و روشنایی بسیار خوبی را ارائه می دهد، جزئیات تصاویر در صفحه نمایش Mi Play بسیار عالی و راضی کننده است اما با این حال در زیر نور مستقیم خورشید ممکن است کاربر را دچار مشکل کند.

dfgdgfdsgf

عملکرد:

گوشی Mi Play از پردازنده 8 هسته ای P35 ساخت کمپانی چینی مدیاتک استفاده می کند که فرکانس کاری آن به 2.3 گیگاهرتز نیز می رسد؛ این پردازنده از پردازشگر گرافیکی PowerVR GE8320 استفاده می کند که از لحاظ قدرتی همرده ی Adreno 506 می باشد که در پردازنده ی Snapdragon 625 استفاده شده است.

ergfewrtetget

این پردازنده، به مقدار کمی عملکرد بهتری نسبت به پردازشگر Snapdragon 625 دارد و هردوی این پردازنده ها می توانند اکثر بازی های روز را بدون ایجاد مشکل اجرا کنند اما درصورتی که قصد بازی کردن با گوشی هوشمند خود دارید، بهتر است تا نسخه 4 گیگ رم این گوشی را خریداری کنید تا عملکرد بهتری را دریافت کنید.

این پردازنده قادر است تا در بنچمارک Antutu مجموع نمره 87 هزار را دریافت کند که تا حدی بالاتر از گوشی Mi A2 Lite نیز می باشد.

photo 2019 02 04 16 15 53

دوربین:

گوشی Mi Play از یک دوربین دوگانه 12 و 2 مگاپیکسلی استفاده می کند که سنسور اصلی آن ساخت سونی و از نوع IMX 486 می باشد که قبلتر در گوشی Mi A2 و Mi A2 Lite دیده شده بود اما تفاوت آن با گوشی A2 در دهانه دیافراگم f/2.2 می باشد که مشابه با گوشی Mi A2 Lite است اما در گوشی Mi A2 دهانه دیافراگم مقدار f/1.75 را دارد که معنای نورگیری بهتر نسبت به Mi Play می باشد؛ سنسور دوم این گوشی نیز وظیفه ثبت تصاویر بوکه و تشخیص عمق را بر عهده دارد که ساخت سامسونگ است.

photo 2019 02 04 16 14 39

گوشی Mi Play قادر است تا در نور زیاد تصاویر بسیار خوبی را ثبت کند، رنگ ها و جزئیات  تصاویر گوشی Mi Play بسیار مناسب می باشند و عمل بوکه را نیز تا حد بسیار زیادی به طور دقیق انجام می دهد اما ممکن است گاها خطا هایی نیز داشته باشد که قابل جشم پوشی است.

در محبط های با نور کم نیز این گوشی تصاویر راضی کننده ای ثبت می کند اما به دلیل دریچه دیافراگم کوچک نمی توان انتظار زیادی از آن داشت.

photo 2019 02 04 16 14 37

همچنین این گوشی از فیلمبرداری Full HD به صورت 30 فریم بر ثانیه پشتیبانی می کند، اما حالت 60 فریم بر ثانیه برای کیفیت Full HD در این گوشی دیده نمی شود.

دوربین سلفی در می پلی 8 مگاپیکسلی می باشد و قادر است تا تصاویری با جزئیات قابل قبول و راضی کننده ای در نور روز ثبت کند اما باز هم نمی توان انتظار تصاویر با کیفیتی در نور کم از دوربین سلفی این گوشی داشت.

در زمینه دوربین گوشی Mi Play مشابه با گوشی Mi A2 Lite می باشد و تفاوت چندانی بین این دو گوشی دیده نمیشود و هردوی آنها در رنج قیمتی خود از لحاظ دوربین جز بهترین ها به شمار می روند.

photo 2019 02 04 16 14 34

اتصالات:

گوشی Mi Play از شبکه اینترنت 4G و WiFi در دو حالت 2.4 و 5 گیگاهرتز پشتیبانی می کند و اکثر باند های 4G پر استفاده، از جمله باند 20 که در کشور های اروپایی ضروری است در این گوشی فعال می باشد.

گوشی Mi Play همانطور که قبلتر گفته شد از درگاه کارت حافظه مجزا از سیمکارت بهره می برد و جک هدفون نیز در قسمت بالایی آن تعبیه شده است همچنین پورت شارژ و انتقال فایل این گوشی از نوع Micro USB می باشد؛ گوشی Mi Play از سنسور اثر انگشت، چراغ اعلان LED، بلوتوث نسخه 4.2 و GPS نیز استفاده می کند.

tgsegtsergerg

باتری:

گوشی Mi Play به لطف مصرف بسیار پایین پردازنده ی Helio P35 با توجه به باتری 3000 میلی آمپری خود شارژدهی نسبتا خوبی دارد و می تواند به کمک اتصال وایفای تا چیزی حدود 7 الی 8 ساعت اسکرین (مدت زمان روشن ماندن صفحه نمایش در طول استفاده) را ثبت کند که تقریبا با گوشی Mi A2 برابر می باشد اما از این لحاظ از گوشی Mi A2 Lite بسیار پایینتر است.

با اینکه گوشی های مدیاتک در گذشته به گرم شدن و مصرف بالا معروف بودند اما باتری و پردازنده این گوشی در طول استفاده روزانه به هیچ عنوان گرم نمی شود و مشکلات قدیمی شرکت مدیاتک در پردازنده های جدید این شرکت کاملا برطرف شده و این شرکت چینی در حال تولید پردازنده هایی بسیار کم مصرف و در عین حال قدرتمند برای گوشی های ارزان قیمت می باشد.

گوشی Mi Play از قابلیت شارژ سریع پشتیبانی نمی کند و شارژر آن همانند دیگر میانرده های شیائومی از نوع 5V/2A است و مدت زمان شارژ آن چیزی حدود 1 ساعت و نیم برای رسیدن از درصد 0 تا 100 می باشد که مقدار قابل قبولی است.

photo 2019 02 04 16 15 45

نتیجه گیری:

شیائومی همانند همیشه یک گوشی خوش ساخت دیگر با قیمتی مناسب معرفی و روانه بازار کرد، گوشی Mi Play یکی از انتخاب های بسیار مناسب در رنج قیمتی خود می باشد و برتری هایی جزئی نیز نسبت به گوشی Mi A2 Lite دارد و می تواند جایگزین مناسبی برای آن باشد، اما درصورتی که عملکرد باتری برای شما بسیار مهم می باشد، گوشی Mi A2 Lite از لحاظ باتری بسیار بهتر از Mi Play عمل می کند.

همچنین این گوشی سومین گوشی شیائومی با صفحه نمایش 5.84 اینچی می باشد که تا حدی از دیگر میانرده های شیائومی که صفحه های بالای 6 اینچی دارند کوچتر است و می تواند برای کاربرانی که به دنبال گوشی های سایز کوچک هستند انتخاب مناسبی باشد.

srtrbbdzsth

پست قبلی

مشخصات احتمالی گوشی های Mi Max 4 و Mi Max 4 Pro فاش شد

پست بعدی

آموزش رفع مشکلات مربوط به دانلود از گوگل پلی استور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از جدیدترین تخفیف ها و محصولات با خبر شوید:

سبد خرید
ورود

هنوز حسابی ندارید؟

یک حساب کاربری ایجاد کنید

دلیل بازگشت وجه